Skip to main content
Kunnen we een chromecast voor n tv toestel gebruiken zonder HDMI kastje? Ivm ophangen tv.
Kunnen we een chromecast voor n tv toestel gebruiken zonder HDMI kastje? Ivm ophangen tv.

Hallo @Aliesje ,

een Chromecast steek je in een HDMI-poort van de tv, dat kan ook als deze hangt.

Ik weet niet wat je bedoelt met een hdmi-kastje?
Dank voor je reactie Jan-d



Ik bedoel dat kastje van KPN om tv te kijken, kunnen we die vervangen door de chromecast? Zodat we dat kastje voor die tv niet nodig hebben om gewoon tv te kijken?
Met een chromecast kan je met behulp van de I-TV app op een smartphone of tablet streamen naar de chromecast. Het is wel belangrijk dat je chromecast een goed wifi bereik heeft.



Of je dit moet willen voor dagelijks gebruik is aan je zelf, persoonlijk vind ik het niet handig en snel genoeg om dagelijks gebruik van te maken.
Dank voor je reactie Jan-d



Ik bedoel dat kastje van KPN om tv te kijken, kunnen we die vervangen door de chromecast? Zodat we dat kastje voor die tv niet nodig hebben om gewoon tv te kijken?


Hallo @Aliesje ,

bij een 3-in-1-abo krijg je standaard een tv-decoder, die zou je eventueel bij een 2e tv aan kunnen sluiten en de hoofd-tv via Chromecast kijken, maar of dat echt handig is, zoals @ErikJonkman ook al schreef waag ik te betwijfelen.

As je geen tv-pakket in je abo neemt of hebt kun je via Chromecast ook geen tv van KPN kijken.

Succes met je beslissing.
We hebben tv abonnement en 2 tv’s met 2 kastjes alleen willen voorkomen dat ene op te hangen tv zo.n kastje nodig heeft.

Reageer