Skip to main content

Vandaag een KPN monteur netjes alles neergezet, maar hiervoor gebruikte ik een chromecast om een mooie serie afbeeldingen te laten zien via die HDML kabel, maar het lukt nu niet meer. Ik dacht/hoopte dat het via de DIW7022 zou moeten kunnen, maar ik zie helaas alleen een mooit wit scherm met het Google Foto logo erop…… Is er een goede oplossing ? Of toch maar weer mijn aparte Chromecast weer aansluiten ? 

De Chromecast in de box ondersteunt die mogelijkheid niet. Het is een '’simpele'’ versie voor casten en Google of KPN testbeeld. Bij het KPN testbeeld krijg je schilderijen uit het Rijks museum.

Voor een eigen diashow zul je de witte nieuwe Chromecast moeten gebruiken. Die ondersteunt het wel. 

Het verschil zit 'm erin dat zo'n box op Android-TV werkt. En de chromecast met Google-TV waar Google zijn eigen jasje, w.o. zo'n gepersonaliseerde diashow, in heeft verwerkt.

Zelf heb ik de Chromecast v3 (2018). Ook daarbij weet ik niet of het kan.

Overigens is zo'n diashow laten lopen op een tv een beetje zonde van de stroom heden ten dage hè.

 


Klopt idd dat het stroom kost , maar dat is ook zo als ik YouTube aanzet voor muziek. Voordeel was juist dat ik ook via de chromecast alleen geluid uit de versterker kreeg zonder echt de tv zelf aan te zetten.

Ik ga wel een keer proberen met losse podcast 3 , die had ik er na installeren KPN onderdelen juist hoopvol van opgeruimd ….. 

 

bedankt voor je uitleg in ieder geval ! 


alleen geluid uit de versterker kreeg zonder echt de tv zelf aan te zetten.

Dat kan ook prima met de tv+ box (DIW7022) van kpn. Die heeft een (optische) audio uitgang voor naar versterker of soundbar.


Top, ga ik morgen testen ! 
bedankt !


Hi @Screensaver Nood, ik zie dat Peter je al een beetje op weg heeft geholpen en hoop dat het gelukt is met het testen!