Skip to main content
Kan ik het tv kastje met google home mini verbinden. Zo ja hoe werkt het dan.



Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Voor zover ik het kan beoordelen (snap niet helemaal wat het is: een draadloze speaker of een spraakgestuurd apparaat): Nee, dat kan niet. De tv ontvanger werkt niet spraakgestuurd. Voor een draadloze speaker kan er wel een bluetoothzender in gestoken worden. (in de minijack audio out)
Hoi Almere, welkom! Peter geeft in de basis al het goede antwoord. De tv ontvanger kan niet draadloos verbonden worden met de Google Home Mini. Als speaker an sich zou ik hem ook sowieso niet met de tv verbinden. Maar ik kan me voorstellen dat je de Google Assistant functionaliteit, waarbij je via stemcontrole dingen kunt vragen en bepaalde apps/apparaten die op hetzelfde wifinetwerk zitten kunt bedienen. Dat is op dit moment in ieder geval niet mogelijk. Wie weet ooit in de toekomst nog eens 🙂
De tv (Incl itv en andere audio/video apaaratuur) kan met tussenkomst van een Logitech Harmony Hub wel worden aangestuurd via de Google Assistant.
Beste Erik,



Normaal gesproken heeft een development afdeling een Roadmap, daarin zijn de nieuwe ontwikkelingen voor de toekomst vastgelegd. Vaak word er dan een prioriteit of timeline aan gegeven.

Ik zou me voor kunnen stellen dat ook KPN een Roadmap of hoe ze dit dan ook zouden noemen heeft. Mijn dochter heeft Ziggo en die kan wel de TV koppelen aan Google Home en de TV mat spraak besturen. Nu wil ik best wachten, als ik weet hoelang het gaat duren kan ik een keuze maken of wachten of overstappen op Ziggo.
Mijn dochter heeft Ziggo en die kan wel de TV koppelen aan Google Home en de TV mat spraak besturen.

Volgens mij is het ook bij Ziggo niet mogelijk om de Mediabox via Google Home aan te sturen en bij KPN heb je, net als bij Ziggo en alle andere providers, nu ook al de mogelijkheid om jouw televisie via Google Home aan te sturen mits jouw televisie dat ondersteunt.



Ik denk overigens dat je niet hoeft te verwachten dat de TV ontvangers op korte zelfs middellange termijn via Google Home bestuurd kunnen gaan worden.

Zo wacht ik al jaren op de mogelijkheid om de TV ontvangers via wifi te kunnen bedienen.

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat Google Home van dezelfde standaarden gebruik maakt en dat de in dat aangehaalde ontwikkelingen ook de besturing via Google Home mogelijk zou kunnen maken.
Ziggo werkt wel want heb het gister gezien. Ik kan wel mijn TV aan en uit zetten met Google home maar je kunt geen verder instructies geven want dat moet via de ontvanger. Ook al heb je een TV die Google home ondersteund dan nog werkt je KPN ontvanger niet. Ik weet ook wel dat het bij KPN lang kan duren voor dat eventueel gaat werken. Kijk maar hoelang het geduurd heeft voor de ITV app werkte. Maar dat is dan voor mij een reden om over te stappen naar Ziggo
Maar dat is dan voor mij een reden om over te stappen naar Ziggo

Soms kan ik er echt niet bij, maar misschien ben ik wel ouderwets aan het worden. 😉

Ik zal mijn keuze van provider nooit maar dan ook nooit af laten hangen van het al dan niet ondersteunen van Google Home of anders "smart" speakers.

De keuze van provider wordt bij mij toch echt gemaakt op de kwaliteit van het product en dan staat er voor mij één ding vast en dat is geen Ziggo.

Natuurlijk staat het je vrij om die keuze te maken, maar laat je je nu echt sturen door het via spraak kunnen bedienen van je televisie en TV ontvanger?! omgh. 😖

Mijn Sony televisie is ook via spraak te bedienen, maar ik kan niet zeggen dat dat enig voordeel biedt of gebruiksgemak levert, sterker nog, persoonlijk vind ik het alleen maar een achteruitgang.



Overigens zal je bij ons thuis ook geen Google Home's, Alexa's of ander "smart" speakers vinden, maar dat heeft te maken met mijn argwaan richting de leveranciers van die apparaten en het al dan niet respecteren van mijn privacy.

Zie Internet of Things een vloek of een zegen?



Ziggo werkt wel want heb het gister gezien.

Wat kan jouw dochter dan op die Mediabox allemaal bedienen?
Weet je, ik ben daar wel duidelijk is want het is logisch dat een KPN medewerker dat schrijft.

Ik zal of Social Media eens een Poll starten over de kwaliteit en met name het innovatieve van KPN.



Wat op te veel fronten lopen ze wel ver achter, kijk naar het menu van IP tv.
Weet je, ik ben daar wel duidelijk is want het is logisch dat een KPN medewerker dat schrijft.

Welke KPN medewerker schrijft dat dan?
Lees maar eens terug wat je schrijft, en privacy en dan op internet gaan is ongeveer hetzelfde als vrachtwagen chauffeur willen worden maar geen deel te willen nemen aan het verkeer.



Ik zit al wat langer op internet en blijft het iets vinden wat niet meer weg te denken is uit de samenleving.

Als ICTer weet je ook dat SaaS ook een ontwikkeling is die je niet tegen kunt houden. Dat gaat alleen maar sneller en ja niet als fysieke inbraken op je privacy zullen er in de toekomst meer online komen.
Kijk Hier en veel plezier 😂
Lees maar eens terug wat je schrijft, en privacy en dan op internet gaan is ongeveer hetzelfde als vrachtwagen chauffeur willen worden maar geen deel te willen nemen aan het verkeer.

Maar dan herhaal ik mijn vraag nog maar eens.



Welke KPN medewerker schrijft dat dan?
Beste Erik,



Normaal gesproken heeft een development afdeling een Roadmap, daarin zijn de nieuwe ontwikkelingen voor de toekomst vastgelegd. Vaak word er dan een prioriteit of timeline aan gegeven.

Ik zou me voor kunnen stellen dat ook KPN een Roadmap of hoe ze dit dan ook zouden noemen heeft. Mijn dochter heeft Ziggo en die kan wel de TV koppelen aan Google Home en de TV mat spraak besturen. Nu wil ik best wachten, als ik weet hoelang het gaat duren kan ik een keuze maken of wachten of overstappen op Ziggo.






Hoi Jos, welkom op het forum! Natuurlijk hebben onze developers een roadmap, alleen is dat niet iets wat wij delen met de klanten. Inhoud en volgorde van zo'n roadmap kan heel snel veranderen, het is dan niet handig om bepaalde dingen te laten weten of doorschemeren, om het uiteindelijk niet, of pas veel later, te kunnen uitvoeren. Wel blijven we natuurlijk innoveren rondom interactieve tv. In hoeverre mate daar nu aan/met Google Home/Google Assistant en aanverwante mogelijkheden wordt gewerkt kan ik helaas niet zeggen. Als daarin dingen gedeeld kunnen worden, dan zullen we dat ook zeker doen :)



Inhakend op de rest, voor de volledigheid: wjb is géén KPN medewerker.