Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een nieuwe Philips Smart tv die is verbonden met Google home.

Hoe krijgen wij nu de Google zover dat hij na opdracht verspringt van zender?

Krijg nu alleen gestreamde apps als wij tegen Google zeggen tv aan.

Dank jullie alvast voor de hopelijk antwoorden.

De kpn tv ontvanger ondersteunt Google Home niet (werkt er niet mee). Voor zenders kiezen derhalve de kpn afstandsbediening gebruiken.

(praten tegen je tv; handig voor iemand die zijn handen niet kan gebruiken, maar verder… het moet niet nog gekker worden. Je licht aan en uitdoen met een app terwijl daar al een prima oplossing voor is en die altijd werkt.)


Hey Google, turn on radio. Klik.

Lees ook de reacties onderaan die pagina.


Bedankt voor de reactie, erg balen want is voor mijn zoon die heeft een hoge dwarslaesie, daardoor kan hij geen afstand bediening gebruiken. Helaas


Helaas is de Harmony Hub alleen in het Engels aan te sturen.


Hoi @Jensol, welkom op het forum! In die omstandigheden kan ik me voorstellen dat je graag stemcontrole wilt kunnen instellen. Wat ik opmaak uit de pagina die wjb linkt is dat het wel kan, als je een Logitech Harmony multifunctionele afstandsbediening gebruikt. Nu ondersteunen we dat vanuit de klantenservice niet, maar dergelijke Logitech afstandsbedieningen werken over het algemeen wel met onze tv ontvangers (garanties kan ik daarop helaas niet geven, maar er staan verscheidene topics op het forum van klanten waarbij het prima werkt). En die Logitech kun je dan wel koppelen met je Google Home voor stemcontrole. 

Hey Google, turn on radio. Klik.

Lees ook de reacties onderaan die pagina.

 


Er zijn helaas meer mensen wiens handen niet optimaal werken. 
Het is jammer dat KPN iTV niet met Google Home werkt. Opdrachten via spraak zouden het leven makkelijker kunnen maken. Dus het mag zeker "gekker worden”. 


Met een (nieuwe) Samsung tv zou het kunnen volgens mij. Je kunt bij dat merk instellen dat je een kpn ontvanger gebruikt. Als deze vervolgens in het zicht van het scherm staat (onderkant) wordt ie bedient met de IR van uit de HUB in het scherm bij gebruik van de Samsung ab.

En aangezien de Samsung tv wel bediening via Google Home ondersteunt…

Spraakopdrachten via de Samsung ab kan ook maar dat heeft het nadeel (net als bij de Ziggo Next) dat je tijdens het inspreken de microfoonknop ingedrukt moet houden. Dat is voor de zoon van @Jensol  sowieso geen optie.