Skip to main content

Wij hebben een Arris TV box, en we nemen regelmatig op. Ook de Nederlandse series op NPO 1, 2 of 3. Maar als ik deze opneem, dan wordt ook vaak de GOS mee opgenomen (ik weet dat er aparte kanalen zijn met GOS, maar daar neem ik juist niet van op). Hoe kan ik dit uitzetten want die stem is heel erg irritant… We hebben een Samsung TV, wellicht is dat daar uit te zetten? En zoja, hoe?

Dag @NaDa1576, bedankt voor je bericht. Bedoel je met GOS de gesproken ondertiteling? Gesproken ondertiteling op NPO 1-3 kun je bij KPN vinden op kanaal 191-193. Als je een gesproken ondertiteling op de opname hebt, dan heb je deze kanalen opgenomen en niet de reguliere NPO 1-3.


Hi, ik heb de serie Commando's opgenomen van NPO 1-3 (weet ik 100 zeker dat ik niet van een GOS kanaal heb opgenomen) en ineens was het met GOS. Zijn de kanalen soms recentelijk gewisseld? 


Nee, de kanalen zijn niet gewisseld. Kanaal 191-193 zenden NPO1-3 uit met gesproken ondertiteling. Kanaal 1-3 zenden NPO 1-3 uit zonder gesproken ondertiteling. Ik kan je garanderen dat bij kanaal 1-3 geen gesproken ondertiteling zit.Â