Skip to main content

Er is op dit forum hier en daar wel iets te vinden over TV die niet werkt via switches van TP-Link, maar de informatie beperkt zich dan tot roepen hoe stout TP-link is, en de voortreffelijke alternatieven van KPN.

Maar ik zoek gewoon duidelijke technische informatie, Op mijn klacht over de TP-Link SG105 en SG-108 laat TP-Link weten dat deze modellen IGMP v1 en V2 ondersteunen, maar dat KPN en XS4ALL "vermoedelijk” IGMP v3 gebruiken.

Is dat juist? Geeft dat (wetend zonder vermoeden) het probleem weer?

De switches wat jij noemt zijn geen igmp snooping je moet letten op de E op het eind

Bijvoorbeeld Deze

 


De switches wat jij noemt zijn geen igmp snooping je moet letten op de E op het eind

Bijvoorbeeld Deze

 

Bedankt Peter-keetfm

Dat is duidelijk, maar waar het mij om gaat is dat TP-link gewoon in de spec's roept “IGMP Snooping: ja”, terwijl bekend is dat je hun goedkopere modellen gewoon niet kunt gebruiken bij KPN/XS4ALL en ik hoor zojuist ook SOLCON.  De vraag is welke onjuiste/onvolledige informatie geven de leveranciers. "Gewone” mensen weten alleen dat ze een switch nodig hebben en dat die IGMP moet kunnen doen. Over de achterliggende technische rompslomp hoeven ze niets te weten. En dus heb ik onaardige plannen tegen de webshops die deze troep aanbieden. Ik wil ze overhalen om compromisloos volledige informatie te geven, bijvoorbeeld “Geschikt voor KPN interactive TV” ja of nee.
 


Als je deze neemt weet je zeker dat het werkt. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2736


Dat is nu het misselijke van bepaalde merken. De typenummers lijken nog al sterk op mekaar en zijn dan een paar euro goedkoper. Dus denkt de zuinige man/vrouw dan koop ik die toch. Als iedereen zich nu eens zou verdiepen (en diep hoeft dat niet) en gewoon de aanbevolen NETGEAR switch besteld (en met die E) dan scheelt dat een hoop discussie en frust.