Skip to main content
Beantwoord

Graag synchroon audio en beeld met ondertiteling bij TV Curacao en andere zenderwensen

  • June 21, 2026
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zou graag zien dat TV Curacao( RTV kanaal 93) ondertield werd en ook dat het audiosignaal synchroon zou lopen met het beeld.

Ook BBC4, BBC Alba en RTE (TV-IUerland) zouden mij zeer welkom zijn

Beste antwoord door Rob Lichtendahl

Dank voor de fredback Maja,

Een reset van de DIW7022 lijkt het synchronisatieprobleem te hebben opgelost.

Het verzoek om ondertiteling heb ik inmiddels ingediend bij de betreffende omroep.

Voor wat betreft de zenderwensen; hoop doet leven?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2026

Hier hapert de multicast stream van RTV7 heel erg. Niet naar te kijken. (TV+, DIW7022)

Unicast, na 10 seconden pauzeren, is ie wel goed. En spatgelijk geluid.

Nederlandse ondertiteling is niet aan kpn maar de zender zelf. En dat kost geld. 

De zender is gericht op in Nederland wonende personen uit het Caribisch gebied. De gebruikte talen zijn derhalve Papiaments, Spaans en Engels. 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Rob Lichtendahl,

Wat betreft de ondertiteling; dit ligt niet bij ons. Ik wil je aanraden om je verzoek in te dienen bij de zender zelf, via de website van de zender kan je de contactinformatie achterhalen 🙂
Je hoort uiteraard wel fatsoenlijk naar de zender te kunnen kijken, jammer dat je nu problemen ervaart met het niet synchroon lopen van de audio. Wij hebben het even getest en hier gaat het prima met het geluid, er lijkt dus niet een algemeen issue te spelen.
Ik zie dat PeterG een verschil merkt tussen Multicast en Unicast, en dat het helpt om even kort te pauzeren. Zou jij dat ook eens kunnen testen?

De andere zenders had je al eerder benoemd in het topic met zenderwensen voor 2025, dus die staan genoteerd op de wensenlijst 😊


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 24, 2026

Dank voor de fredback Maja,

Een reset van de DIW7022 lijkt het synchronisatieprobleem te hebben opgelost.

Het verzoek om ondertiteling heb ik inmiddels ingediend bij de betreffende omroep.

Voor wat betreft de zenderwensen; hoop doet leven?


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heel fijn dat een reset dat vervelende probleem verholpen heeft ​@Rob Lichtendahl 😊
Ik hoop dat de omroep in de toekomst ondertiteling toe gaat voegen!

Wij wisselen jaarlijks ons aanbod, onder andere gebaseerd op wensen van onze klanten, dus er is altijd hoop 😁