Skip to main content
Beantwoord

Graag zsm KPN TV+ app ontwikkelen voor Apple TV

• January 19, 2026
  • 21 reacties
  • 1177 keer bekeken

Graag zsm. Dat zou een afstandbediening schelen. Waarom bestaat dit probleem al zo lang?

Beste antwoord door bnh

Welkom ​@aposister!

Deze wens hebben vele al + twee jaar, zie het volgende topic:

21 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Welkom ​@aposister!

Deze wens hebben vele al + twee jaar, zie het volgende topic:

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@aposister. Welkom op de community! Begrijpelijk dat je hier zo snel mogelijk duidelijkheid over wilt en dat dit inderdaad een extra afstandsbediening scheelt. Deze wens is inderdaad bij ons bekend en speelt al langere tijd. In de bovenstaande topic lees je hier meer over. Helaas is de app nu niet beschikbaar.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 16, 2026

Jammer dat er nog altijd geen KPN app voor de AppleTV is. Neem aan dat KPN het direct zal communiceren als de app beschikbaar komt, maar het blijft helaas stil. Heeft al een paar jaar niet echt hoge prioriteit lijkt het, maar ik blijf goede hoop houden 😁

• Nieuwkomer
  • April 5, 2026

Jammer dat er nog altijd geen KPN app voor de AppleTV is. Neem aan dat KPN het direct zal communiceren als de app beschikbaar komt, maar het blijft helaas stil. Heeft al een paar jaar niet echt hoge prioriteit lijkt het, maar ik blijf goede hoop houden 😁

05-04-26 schande dat KPN niets hieraan doet. Zo’n groot concern. abb.opzeggen en NLziet gebruiken via apple TV 4K kastje.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 5, 2026

Ga er maar vanuit dat - als die al ooit komt - dat niet binnen afzienbare tijd is. Weliswaar staat de TV App voor de Apple TV ‘op de roadmap’ maar die lijkt af te stevenen op een doodlopende weg, gezien de vele problemen waar kpn mee kampt.

• Nieuwkomer
  • April 6, 2026

Hem net met alles overgestapt van VodafoneZiggo en wilde net de app installeren om erachter te komen dat ie ie niet bestaat. Had ik dat geweten dan was ik uitgeweken naar ander alternatief denk ik.

• Nieuwkomer
  • April 6, 2026

Overweeg om ook weer terug te gaan naar vodafone-ziggo. Heb je glasvezel gebruik het dan zou ik zeggen

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • April 17, 2026

Deze week is het televisie product gelanceerd van “ Hollandsenieuwe” . En wat denk je?

Vanaf de eerste dag is er een app beschikbaar voor de Apple TV! 

KPN, SCHAAM JE!!

• Nieuwkomer
  • April 19, 2026

Sinds dit weekend over op KPN Tv maar heb problemen met het geluid .. nu heb ik al jaren een Apple TV  4K + HomePods voor een sublime geluid wat prima communiceert met elkaar. Maar sinds vandaag is dat over ook omdat er geen app bestaat voor de Apple TV 4K. Het geluid valt nu weg en het kraakt als ik dit vantevoren had geweten had ik dit nooit aangeschaft. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem want ik ben vast niet de enige die hier last van heeft. 

• April 19, 2026

Deze week is het televisie product gelanceerd van “ Hollandsenieuwe” . En wat denk je?

Vanaf de eerste dag is er een app beschikbaar voor de Apple TV! 

Dat is toch niet bijzonder dat is gewoon Ziggo Go met een andere sausje. Moeder bedrijf Liberty Global heeft een grotere afzetmarkt.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • April 19, 2026

Het is inderdaad een groot gemis, geen Apple tv app. KPN laat zijn klanten hier al vijf jaar op wachten.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Was er geen medewerker van KPN op tweakers forum die aangaf dat het Q2/Q3 er aankomt? En dat daarna stilletjes verwijderde? 

• Deelnemer
  • May 28, 2026

Ongelooflijk dat dit zo lang moet duren, zodra het abonnement hier afloopt ben ik hierdoor in ieder geval weg wat die mediabox incl afstandsbediening die niet samenwerkt met Hamony ben ik echt zat!

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 31, 2026

Ongelooflijk dat dit zo lang moet duren, zodra het abonnement hier afloopt ben ik hierdoor in ieder geval weg wat die mediabox incl afstandsbediening die niet samenwerkt met Hamony ben ik echt zat!

Je kan sowieso opzeggen door het aanpassen van de voorwaarden, moet je wel snel zijn.

• Topper
  • August 22, 2026

Ik lees hier steeds vaker reacties van mensen die niet alleen graag een KPN TV+ app voor Apple TV willen, maar hun keuze voor KPN daadwerkelijk opnieuw overwegen omdat die app ontbreekt.

Dat is wat mij betreft het belangrijkste signaal in deze discussie.

Voor veel Apple TV-gebruikers gaat het allang niet meer om “nog een app”. De Apple TV 4K is vaak het centrale apparaat in de woonkamer, gekoppeld aan HomePods, AirPlay en andere Apple-apparaten. Een extra TV+ Box betekent dan een extra apparaat, afstandsbediening en gebruikersinterface.

We zitten inmiddels in 2026, terwijl andere Nederlandse tv-aanbieders Apple TV wél ondersteunen. Daardoor wordt het steeds moeilijker uit te leggen waarom KPN, met zijn schaal en technische mogelijkheden, dit platform nog altijd niet ondersteunt.

Daarom mijn dringende oproep aan alle Apple TV-gebruikers:

Deel hieronder concreet wat het ontbreken van de KPN TV+ app voor Apple TV voor jou betekent.

Laat niet alleen weten dat je de app graag wilt, maar geef ook aan wat je daadwerkelijk hebt gedaan of van plan bent te doen:

• Ben je overgestapt naar NLZIET of een andere aanbieder?
  • Ben je bij Ziggo, Odido of Canal+ gebleven vanwege Apple TV-ondersteuning?
  • Heb je KPN TV opgezegd of overweeg je dat serieus?
  • Heb je bewust geen KPN TV genomen omdat Apple TV niet wordt ondersteund?
  • Zou je direct voor KPN kiezen als er een volwaardige tvOS-app beschikbaar komt?
  • Hoeveel abonnementen of potentiële klanten vertegenwoordigt jouw situatie, bijvoorbeeld binnen je gezin of huishouden?

Gebruik bij voorkeur een duidelijke formulering, zoals:

“Ik ben overgestapt vanwege het ontbreken van Apple TV-ondersteuning.”
“Ik overweeg KPN TV op te zeggen als er geen tvOS-app komt.”
“Ik heb KPN TV niet genomen omdat ik uitsluitend Apple TV gebruik.”
“Ik zou voor KPN kiezen zodra de TV+ app op Apple TV beschikbaar is.”

Hoe concreter we onze ervaringen, overstappen en overstapintenties delen, hoe sterker het signaal richting KPN wordt. Dan is duidelijk dat dit niet slechts een verzoek van een paar Apple-fans is, maar een directe kwestie van keuzevrijheid, klantbeleving en klantbehoud.

Laat je ervaring dus hieronder achter. Benoem wat je hebt gekozen, wat je hebt laten liggen en wat KPN moet doen om jou als klant te behouden of terug te winnen.

KPN: deze groep vraagt niet om een luxe extraatje, maar om toegang tot de dienst via het apparaat dat zij al centraal gebruiken. Geef daarom duidelijkheid: komt er een volwaardige KPN TV+ app voor Apple TV, en zo ja, wanneer?

#AppleTV #KPN #KPNTVPlus #tvOS #Keuzevrijheid

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik ben het hier niet mee eens. Er is een veel grotere groep Tizen gebruikers zoals ik. KPN heeft eerder aangegeven dat er eerst een TV+ app voor Tizen komt. Pas daarna staat een app voor Apple op de roadmap. Dat is ook logisch aangezien het aantal Samsung bezitters veel groter is dan Apple bezitters

Aangezien er nog steeds geen TV+ app voor Tizen is, zal het nog wel een paar jaar duren voordat er een Apple TV+ app zal zijn bij KPN. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Ik ben het hier niet mee eens. Er is een veel grotere groep Tizen gebruikers zoals ik. KPN heeft eerder aangegeven dat er eerst een TV+ app voor Tizen komt. Pas daarna staat een app voor Apple op de roadmap. Dat is ook logisch aangezien het aantal Samsung bezitters veel groter is dan Apple bezitters.

Anderzijds: er is al een (iTV) App voor Tizen en WebOS.

Vóórdat kpn in het TV+ gebeuren stapte, was het antwoord van kpn op het nog steeds ontbreken van een TV App altijd dat ‘er nog niets over bekend was’, wat eigenlijk al een gebrek aan ambitie aangeeft. Na jaren dit volgehouden te hebben, werd aangegeven dat het ontwikkelen van een TV+ App voor Tizen en WebOS voorrang kreeg, wat ook een gelegenheidsargument is om maar niets voor de Apple TV te ontwikkelen. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten en omdat er al apps voor Tizen en WebOS zijn, had kpn ook de keuze kunnen maken, om eerst voor de Apple TV een app te ontwikkelen, wat logisch was geweest omdat kpn als enige grote provider geen app voor de Apple TV heeft. Ook hieruit blijkt dat kpn geen enkele ambitie heeft voor de ontwikkeling van een app voor de Apple TV.

Aangezien er nog steeds geen TV+ app voor Tizen is, zal het nog wel een paar jaar duren voordat er een Apple TV+ app zal zijn bij KPN. 

Het ontwikkelen van de TV+ app voor Tizen lijkt tot stilstand te zijn gekomen. Immers: méér dan een jaar werd aangekondigd dat die bijna klaar was om te testen. Kort daarna kwam het bericht dat het testen nog niet mogelijk was en sindsdien is het rondom de TV+ App voor Tizen oorverdovend stil, net zoals er ook niets te melden lijkt over de voortgang van de TV+ voor WebOS. 

Weliswaar staat een TV App voor de Apple TV nu alweer een tijdje ‘op de roadmap’, maar feitelijk zegt dat net zoveel of net zo weinig als ‘er is nog niets over bekend’.

In één van de vele topics over dit onderwerp wordt aangegeven dat de TV+ App voor Tizen en WebOs voorrang heeft en dat daarna wordt gekeken ‘wat verder mogelijk is’, waarbij de mogelijkheid wordt genoemd dat er dan eerst nog een App komt voor Titan.

Al met al kan het inderdaad nog járen duren voordat er een App voor de Apple TV is, al denk ik dat die nooit komt. 

De aan-het-lijntje-houders van ‘er is nog niets over bekend’, ‘het staat op de roadmap’ en dooddoeners als ‘helaas is de app nu niet beschikbaar’ was voor mij één van de redenen om afscheid te nemen van kpn.

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 22, 2026

Het grootste obstakel is multicast. KPN is met Solcon de enige die dit gebruikt. 
Apps voor Tizen, Apple TV is allemaal unicast. 
KPN moet eerst zijn televisie platform hervormen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Je zou de apps voor de verschillende tv os-en ook in parallel kunnen ontwikkelen ipv. serieel. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel development teams kpn (ervoor over) heeft.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Multicast en unicast worden bij kpn beide gebruikt. Multicast is geen obstakel om apps niet te ontwikkelen: de TV+ App voor Android gebruikt unicast, de Android TV ontvanger  zowel multicast als unicast.

Met multicast op de TV+ ontvanger (DIW7022) worden wel eens problemen ondervonden. De oplossing (of work-around) daarvoor is dan deze op unicast in te stellen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Je zou de apps voor de verschillende tv os-en ook in parallel kunnen ontwikkelen ipv. serieel. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel development teams kpn (ervoor over) heeft.

… daarnaast is het ‘in bruikleen geven’ (verhuren) van (extra) tv ontvangers lucratiever…