Skip to main content

Zonder verwittigen zijn de 4 kanalen Film1 verdwenen, alsook de opgenomen films. 

Dank U KPN, van een hardwerkende in essentieel beroep. 

Bedankt voor het vertrouwen in een jarenlange Kpn compleet-klant.

Sociale media ook even op de hoogte brengen

 

 

Volgens https://www.kpn.com/corona.htm duurde deze actie tot 13 april, komt dus niet als een verrassing. Zie voor mogelijk vervolg deze uitspraak in een ander topic.

PS. ook bij Ziggo is Film 1 weer achter de ‘betaalmuur’ verdwenen zie ik zojuist.


Ja maar zoals dat er nu staat is dat herroepen. Dit staat actueel (nu) op KPN com bij deze link.

 


En dit staat daar vlak boven op dezelfde pagina: tot 13 april gratis


Het staat er niet boven maar in een link die op de pagina er boven staat. 

Maar KPN heeft een historie met het woord GRATIS

https://www.consumentenbond.nl/acties/gratis-mobiele-telefoons

Je zou echter denken dat ze er van geleerd hadden. '

Dit was voor KPN gewoon een goedkope presentatie actie. 

En zeker niet iets van een bedrijf dat zich Koninklijk mag noemen. 


op dezelfde pagina, bij elkaar:

 


op dezelfde pagina, bij elkaar:

 

Dit doet me denken aan die oude mop.

De politie komt bij een oud vrouwtje. Zij zegt, “Agenten, aan de overkant zijn een jong stelletje open en bloot vies aan het doen. Zegt de agent: “Ik zie niets mevrouw”. Antwoord het oude vrouwtje: “Moet u die lange lader gebruiken agent en daar op klimmen”.

Wat jij toont komt niet standaard in beeld en is niet zoals ik er naar heb gekeken. 


Tja, al v.a. dag 1 is gecommuniceerd dat het tot en met 13 april zou zijn bij KPN en Ziggo. (16 maart t/m 13 april bij beiden).

En je had ze een maand lang voor niks, noppes, nada. Dus dan mopperen vind ik een beetje onterecht.

En opname van een zender heb je alleen als je het pakket aan hebt. KPN heeft het nu weer uitgezet, behalve voor de pakketabonnee's.

Je kunt je er nu wel op abonneren met 6 maanden € 5 korting per maand.

Dit is het extra aanbod van KPN van 14 april tot 1 juni (kijkers met pluspakket hebben deze zenders al):
Tijdelijk kanaal ivm Corona: IedereenLive op nummer 70 Uitz. van 14:00 tot 17:00 u.
Verder tijdelijk in basispakket tot en met 31 mei: 192tv 113, Nick jr 53, Nick toons 52, Nick music 54, Comedy Central 71
Verder tot en met 31 mei: Baby TV 57, Crime & Investigation 82, MTV Music24 110


Tja, al v.a. dag 1 is gecommuniceerd dat het tot en met 13 april zou zijn bij KPN en Ziggo. (16 maart t/m 13 april bij beiden).

 

Peter, 

Vanaf betekent dat er na dag 1 regelmatig zou zijn gecommuniceerd over de datum 13 april. Dat is niet het geval geweest. 

Persoonlijk mis ik Film 1 niet. En ja KPN heeft ons gratis laten zien dat we niets missen als we geen Film1 abonnement afsluiten. 

:wink:

 


Tja, de communicatie hoeft niet expliciet van kpn te komen. Hier staat duidelijk 13 april en het niet meer beschikbaar zijn van opnamen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-opgenomen-films-van-film1-niet-meer-zichtbaar/

En ook in m'n eigen site niet te vergeten. KLIK.

Ik heb er één keer een halve film op gekeken (tweede helft, dat wel). Maar alle kanalen hebben zo'n slecht surround 5.1 geluid dat ik het zelfs gratis niet waard vond/vind.

In de Queen film miste ik ook behoorlijk het laag. Na een klein kwartier uitgezet.


Dat je er van baalt dat je hier niet van op de hoogte was, snap ik helemaal. Wat ik dan weer niet snap, is je laatste zin (even sociale media op de hoogte brengen). Dat gaat echt nergens over. Doe gewoon normaal zeg.


@gert-041065 Ik begrijp je teleurstelling want het was zeker ook een leuke actie maar zoals hierboven al is aangegeven was het ook een actie met een tijdelijke karakter. Het spijt mij dat de informatie daarover je niet heeft bereikt. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust! 


Dat het slechts tijdelijk was is mij wel duidelijk, maar wat echt heel vervelend is, is dat de opnames ook per direct verdwenen zijn. Wij hadden met zorg een aantal films uitgekozen en daarvoor de opname aangezet, zodat we later (als het iets rustiger zou worden rondom alle extra corona werkdruk) lekker op de bank zouden kunnen ploffen om een film te kijken. Uiteindelijk hebben wij voornamelijk tijd gespendeerd aan het doorlopen van de gidsinformatie om films te selecteren die we interessant vonden, en aan het bekijken van een halve film (waarvan de andere helft nog klaarstond als opname).

Dat het gratis was lijkt me hiervoor geen verklaring. Ook als ik betaald zou hebben zou dit zeer waarschijnlijk gebeurd zijn, en was ik mijn opnames waar ik voor betaald had (in de vorm van geld voor de cloud opnameservice + geld voor de zender) kwijt geweest. Ik snap niet op welke manier dit gedrag van het platform verkoopbaar is aan de klanten.


Het blijft toch 'bijzonder' dat er altijd weer mensen zijn die iets te klagen hebben over iets wat ze helemaal gratis hebben gekregen, ik kan er maar moeilijk bij. En inderdaad, ook als je betaald zou hebben dan ben je de opnames kwijt zodra het pakket niet meer actief is. Je zou toch ook kunnen denken; goed om te weten voor een volgende keer en aangezien het gratis was, is er verder niks aan de hand. Maar jij geeft aan niet te snappen op welke manier dit gedrag van het platform verkoopbaar is aan klanten…..


Klopt. Het gaat er mij niet om dat ik iets wat gratis was mis ben gelopen (en dat ik tijd verloren ben aan het nutteloos uitzoeken van leuke films), maar dat mensen die voor zowel de opnamedienst als het kanaal betaald hebben hun opnames kwijt raken.

Is het zo moeilijk te snappen dat ik het raar vind dat je iets waarvoor je betaald hebt (en waarvoor je nog steeds betaalt: de mogelijkheid om programma’s op te nemen) kwijtraakt?

Zo ja, dan vind ik jou ook een heel ‘bijzonder’ mens.

 


Dat mag en is ook je goed recht om dat te vinden, ik zal er in ieder geval niet minder om slapen ;)

 

Zolang een zenderpakket actief is, kun je er gebruik van maken. Dat geldt ook voor de gemaakte opnames. Dat vind ik allesbehalve een gekke constructie. Als het pakket niet meer actief is, betaal je er ook niet meer voor. Dan vind ik het niet raar dat je ook de gemaakte opnames op dat moment niet meer terug kunt kijken. Dus ja, ik vind het best moeilijk om te snappen dat jij dit wel raar vindt. 


Riesch schreef: Is het zo moeilijk te snappen dat ik het raar vind dat je iets waarvoor je betaald hebt (en waarvoor je nog steeds betaalt: de mogelijkheid om programma’s op te nemen) kwijtraakt?

Maar je hebt helemaal niet betaald voor Film1.

Riesch schreef: dat mensen die voor zowel de opnamedienst als het kanaal betaald hebben hun opnames kwijt raken.

Ken je mensen die het pakket betaalt afnemen en nu opnames uit de periode 16 maart t/m 13 april kwijt zijn terwijl het pakket dus nog aan staat? Dan moeten ze zelf even contact opnemen.

Zolang je betaalt voor een pakket raak je opnames van dat pakket ook niet kwijt, tenzij ze ouder zijn dan 1 jaar. Film1 abonnees hebben hun opnamen gemaakt van 16 maart t/m 13 april gewoon nog.

Sterker nog, als je je nu abonneert op Film1, tijdelijk 6 maanden met korting, dan heb je de eerder gemaakte opnamen ook weer tot je beschikking.

Het opnamebeleid (tot 1 jaar of tot stopzetting van pakket) is bij alle providers tegenwoordig zo.
Als je bij Ziggo een Mediabox XL hebt met die opnamen op harddisc dan is na de stopzetting afspelen van die opnamen geblokkeerd. En bij de Next werkt het hetzelfde als bij KPN: “in the cloud”. Ook 1 jaar en zolang het pakket actief is.


Sterker nog, als je je nu abonneert op Film1, tijdelijk 6 maanden met korting, dan heb je de eerder gemaakte opnamen ook weer tot je beschikking.


Dat is een aanname vrees ik. Ik ken mensen die tegen dezelfde  verrassing aan zijn gelopen, en een paar daarvan hebben direct FILM1 opnieuw geactiveerd. Echter zonder daarna de opnames terug te krijgen. Die worden dus zo te zien gewist uit je opnames en niet achter de hand gehouden voor het geval dat.

Je haakt ook weer in op dat ik niet betaald heb voor FILM1. Los nog van het feit dat dat ook niet hoefde omdat het gratis was en dat ik wel betaal voor de opnamefunctie, schreef ik al: “Het gaat er mij niet om dat ik iets wat gratis was mis ben gelopen”.
 

Of iets bij andere partijen ook zo werkt maakt mij niet zo veel uit. Als ik gedurende een bepaalde periode betaal om te mogen kijken naar programma’s van een bepaalde zender, en ik betaal die partij ook om voor mij te kijken in de vorm van een opname, dan vind ik dat ik er vanuit mag gaan dat ik gewoon bij mijn opnames kan na het stoppen van het pakket.

Blijkbaar vinden jullie het zoals het nu werkt klantvriendelijker dan wat ik zelf verwacht als consument.
Geeft niks. Ik ben blij voor jullie dat dit je niet dwars zit.


Riesch schrijft: Dat is een aanname vrees ik. Ik ken mensen die tegen dezelfde  verrassing aan zijn gelopen, en een paar daarvan hebben direct FILM1 opnieuw geactiveerd. Echter zonder daarna de opnames terug te krijgen. Die worden dus zo te zien gewist uit je opnames en niet achter de hand gehouden voor het geval dat.

Zo was het wel gecommuniceerd. En normaal is het ook zo dat als je betaalt voor een pakket en dat opzegt en binnen en half jaar weer activeert de opnames ook weer terug zijn. Kennelijk is dat nu niet zo omdat het gratis was.

Jammer van de tijd die je besteed hebt aan het uitzoeken van opnames. Het is niet anders.


Sterker nog, als je je nu abonneert op Film1, tijdelijk 6 maanden met korting, dan heb je de eerder gemaakte opnamen ook weer tot je beschikking.


Dat is een aanname vrees ik. Ik ken mensen die tegen dezelfde  verrassing aan zijn gelopen, en een paar daarvan hebben direct FILM1 opnieuw geactiveerd. Echter zonder daarna de opnames terug te krijgen. Die worden dus zo te zien gewist uit je opnames en niet achter de hand gehouden voor het geval dat.

Je haakt ook weer in op dat ik niet betaald heb voor FILM1. Los nog van het feit dat dat ook niet hoefde omdat het gratis was en dat ik wel betaal voor de opnamefunctie, schreef ik al: “Het gaat er mij niet om dat ik iets wat gratis was mis ben gelopen”.
 

Of iets bij andere partijen ook zo werkt maakt mij niet zo veel uit. Als ik gedurende een bepaalde periode betaal om te mogen kijken naar programma’s van een bepaalde zender, en ik betaal die partij ook om voor mij te kijken in de vorm van een opname, dan vind ik dat ik er vanuit mag gaan dat ik gewoon bij mijn opnames kan na het stoppen van het pakket.

Blijkbaar vinden jullie het zoals het nu werkt klantvriendelijker dan wat ik zelf verwacht als consument.
Geeft niks. Ik ben blij voor jullie dat dit je niet dwars zit.

Gelukkig niet zeg. Als dit zaken zijn die me dwars zouden moeten zitten….


Riesch schrijft: Dat is een aanname vrees ik. Ik ken mensen die tegen dezelfde  verrassing aan zijn gelopen, en een paar daarvan hebben direct FILM1 opnieuw geactiveerd. Echter zonder daarna de opnames terug te krijgen. Die worden dus zo te zien gewist uit je opnames en niet achter de hand gehouden voor het geval dat.

Zo was het wel gecommuniceerd. En normaal is het ook zo dat als je betaalt voor een pakket en dat opzegt en binnen en half jaar weer activeert de opnames ook weer terug zijn. Kennelijk is dat nu niet zo omdat het gratis was.

Peter,

Volgens mij ben jij niet de advocaat van KPN. 

Ik begrijp technisch waarom alles gewist is. Maar waarom hebben de films dan ook bij mij ik de programmagids gestaan ook na 13 april als ik ze toch niet zou kunnen zien, want daar heeft Riesch het hier over. En kom dan niet aan met de zin dat het is gedaan omdat KPN dacht dat Riesch wel een abonnement zou afsluiten, dat is niet jouw niveau.

Zouden we het niet gewoon een communicatie fout kunnen noemen en stellen dat waar gehakt wordt spaanders vallen. 

 


Naar mijn weten is hij dat ook niet @CorL . Maar hij doet zich ook nergens als dusdanig voor dus ik snap je opmerking niet zo heel goed.  

 


Naar mijn weten is hij dat ook niet @CorL . Maar hij doet zich ook nergens als dusdanig voor dus ik snap je opmerking niet zo heel goed.  

 

Dat hoef jij ook niet te weten Juan. Ik heb omdat ik jouw opmerkingen gericht aan de vragensteller in dit forum zag eens heb gekeken wat voor reacties jij geeft. Er was er geen een die niet bedoeld was om inhoudelijk iets aan het probleem van de KPN klant toe te voegen. 

Allemaal in het kader van: “Ik begrijp je vraag niet:. “Ik heb dit probleem niet” “Doe eens normaal man”, en ga maar zo door. 

Peter weet drommels goed dat ik hem waardeer en hem alleen maar een hint geef. 


Dan verschilt onze perceptie daarin @CorL. Daar waar mogelijk probeer ik altijd een constructieve bijdrage te leveren. Maar ik ben ook kritisch, dat kan ik niet ontkennen. Het is ook vaak een stuk verbazing. Om dit topic als voorbeeld te nemen; ja, ik heb inderdaad gezegd dat de topic starter normaal moet doen. En daar sta ik ook nog steeds volledig achter. Wat is dat voor houding; deze persoon heeft zelf iets niet goed gelezen maar gaat wel meteen roepen dat hij social media even in gaat schakelen……..wat voegt dat toe? Daar verbaas ik me oprecht over en soms kan ik het niet laten daar op te reageren. Dat voegt inhoudelijk inderdaad weinig toe, helemaal mee eens. Ik zal er voortaan rekening mee houden ;) 


Heb nu film1 geactiveerd, maar zal na afloop Corona, KPN vervangen. 

Zowel Kpn compleet als mobiel abonnement. 

En met mij ongeveer 50 mobiele abonnementen na einde contract. 

Zal hun leren, mensen misleiden is geen klantenbinding. 


@gert-041065 Je kunt nu wel boos zijn op KPN maar uiteindelijk is er maar één die bepaald wat er wel mag en wat niet. En dat is Film1. 


Reageer