Skip to main content

Ik heb afgelopen tijd twee maal een aanbieding voor gratis Pluspakket periode geactiveerd, en van genoten, maar helaas in beide gevallen tegen het einde van de periode GEEN enkele melding gehad van het ten einde lopen, terwijl dit wel heel duidelijk wordt vermeld bij de activatie.

Dus nu al twee maal een maand tegen wil moeten betalen, en zo snel mogelijk afmelden. Slechte zaak!! Waarom krijg ik hier geen melding van? Kan ik het bedrag van de laatste (betaalde) maand terugvragen (en hoe)?

Nee, dat klopt. Want ook al staat er “neem pakket x nu 3 maanden gratis” … het is de eerste 3 maanden gratis. Het stopt inderdaad niet automatisch want kpn weet natuurlijk niet dat jij dat pakket niet wilt houden.
Volgens mij is de mededeling:”Gefeliciteerd met uw pluspakket, u heeft het nu 3 maanden gratis.” Maar niks m.b.t. aut. stopzetten of een tegen die tijd een melding.
Wil je het dus echt alleen die gratis periode dan dus zelf noteren in je agenda. Na de eerste keer…. een gewaarschuwd mens…. etc. Je kunt het dan gewoon op de laatste dag opzeggen want het is per direct.


En ach, voor ca. 34 cent per dag 'te lang’ laten doorlopen gaat je portemonnee ook niet dood van. Want… als je een pakket opzegt na 1 week betaald lopen betaal je ook alleen die ene week. De laatste periode wordt namelijk per dag verrekend (meestal via de volgende factuur).


Daar gaat het in dit geval niet om. Het gaat er om dat KPN in hun bericht zelf aangeeft een herinnering te sturen voordat de 3 maanden om zijn. En daar mag je dan vanuit gaan. Maar dat hebben ze dus tot twee maal toe niet gedaan. De eerste keer heb ik het door de vingers gezien. Maar nu bij de tweede keer heb ik wéér geen bericht gehad, en dan word het irritant. Misleidend zelfs indien bewust.


Hoi @Nielzie, welkom. 

Je hebt gelijk, het pluspakket stopt niet automatisch. Maar je hoort wel een reminder te krijgen wanneer deze is afgelopen. Zou je mij een privé bericht willen sturen met jouw gegevens? 


@Hanna_ heeft het heel fijn voor me opgelost. Daarvoor dank! :thumbsup_tone1: