Skip to main content
Goedemiddag,



Volgens ons abonnement (alles-in-1-instap) hebben wij recht op 1 gratis ontvanger. Nu betalen wij al jaren voor 1 ontvanger? Heb ik er dan eigenlijk nog recht op onze gratis onvanger te krijgen of betalen wij al jaren ten onrechte voor 1 ontvanger?



Alvast dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Sluis70
In het goedkoopste abonnement is één gratis ontvanger inbegrepen.

Je kunt dan een tweede ontvanger erbij nemen voor 5 euro extra per maand. Dat kan ook een Digitenne-ontvanger zijn.
Goedemiddag @Sluis70, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Bij het Alles-in-1 Instap pakket zat inderdaad voorheen 1 tv-ontvanger waar je niet extra voor hoefde te betalen. Echter zijn er uitzonderingen geweest, bijvoorbeeld als je ook een Digitenne ontvanger had en hier niet voor betaalde (dat was dan je 'gratis' ontvanger). Ik zoek graag uit of het inderdaad klopt of niet in jouw situatie, zodat hier eventueel actie op ondernomen kan worden.



Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje als het gelukt is, dan kan ik het systeem induiken! 😉
Beste Suzan_



Dank voor uw reactie. Ik heb ons profiel aangevuld.

Tot voor kort hadden we digitenne dus dat zou het verklaren. Maar nu hebben wij die niet meer dus dan zou het idd zo moeten zijn dat de ontanger met terugwerkende kracht op 0.00 gezet wordt. Benieuwd of mijn gedachte klopt. Hoor dus graag van u.



Met vriendelijke groeten,

Sluis70
Je gebruikt nu dus geen enkele ontvanger? Dan moet je gewoon een ander abo, een internet-only abo ofzo. Of internet+bellen.
Beste @Nick83

Wij hebben interactive tv en daarnaast hadden wij digitenne. Dus op dit moment nog 1 ontvanger.
Ok ik snap het. Als je het goedkoopste abo hebt, dan zit daar 1 ontvanger in. Als je het middelste abo hebt, dan zitten daar 2 ontvangers bij in. Plus opnemen.



Als je het middelste abo hebt en maar 1 ontvanger gebruikt, dan denk ik niet dat KPN voor de ongebruikte ontvanger 5 euro per maand in mindering brengt. Dat ga je niet voor elkaar krijgen denk ik...
Beste @Nick83



Ik wacht even op wat @Susan_ gaat nakijken. Vertrouw erop dat het goed komt😉

Bedankt voor het meedenken.
@Sluis70, bedankt voor de gegevens! Je hebt een Alles-in-1 instap abonnement. Hier heb je 1 tv-ontvanger bij waar je niet voor betaald. De Digitenne ontvangers die je had, waren koop tuners. Die doen het inmiddels niet meer, en zijn ook verwijderd uit je abonnement. De kosten die jij hebt gehad zijn voor de HD tv-ontvanger met harddiskrecorder, en ik kan zo niet zien waarom je hiervoor € 5,00 voor betaalde.



Wat ik in ieder geval wil gaan doen is de ontvanger omruilen voor een nieuwe HD tv-ontvanger. Hiermee vervallen die kosten ook. Daarna wil ik ook een klacht voor je indienen, zodat er gekeken wordt naar een passende vergoeding voor de betaalde kosten. Voor beide heb ik wel je toestemming nodig, dus zou je hier nog even op willen reageren 🙂
Maar dan heb je dus geen harddisk recorder meer. Ik wist overigens niet dat die er überhaupt waren....
De harddisc wordt al enkele jaren niet meer gebruikt voor opnemen en live-pauze. Die is al in ruste. Sluis70 zal dus al overgezet zijn op het opnemen-pakket.



Ook hier eerst eentje met harddisc (1963) waar je idd € 5 extra voor het opnemen betaalde (nouja, indertijd € 4).



Dus wsl, @Susan_ , is die € 5 voor opnemen(pakket). Wel raar dat dat nog steeds voor de ontvanger wordt vermeld en niet voor het opnemen-pakket wat het tegenwoordig al jaren is.
Ok. De naamgeving op de factuur is dus verkeerd, maar verder klopt het wel. Bij het goedkoopste abo heb je idd geen opnemen. Wil je dat wel, dan betaal je 5 euro extra.
Ok. De naamgeving op de factuur is dus verkeerd, maar verder klopt het wel. Bij het goedkoopste abo heb je idd geen opnemen. Wil je dat wel, dan betaal je 5 euro extra.

En een tht van van 12 maanden of tot de licentiehouder zegt het is genoeg!! Bij de andere abonnementen betaal je ook voor de extra ontvanger en het opnemen(€10,00) de hogere snelheid lijkt daarbij inbegrepen te zijn.



Ik was hier ook verbaasd over dat KPN en Telfort andere recorders had nog niet zo lang terug een topic van een mede Telfort klant die ook deze recorder(1963) had hier heeft een groep tegen die verandering destijds geprotesteerd met een blijvende korting tot gevolg. Met de opmerking tot je een abonnementswijziging uitvoert.
Beste @Susan_



Dank voor het uitzoeken. En wat ons betreft prima de stappen die u verder wil gaan ondernemen. Het kastje wat we nu hebben staan is in de loop der jaren wel vernieuwd dus misschien hebben we het juiste kastje wel maar dat weet ik niet.

Heb even op de achterkant gekeken daar staat: Arris vip2952

Benieuwd naar de afloop😊



Met vr.gr.

Sluis70
@Sluis70, ik wou de ruiling aanvragen maar stuit op het volgende. Op jouw adres is een beter lijntype beschikbaar gekomen (bonding). Je kan dan in plaats van de huidige 17Mbit/s naar maximaal 34Mbit/s gaan. Dit is een aardige verbetering, het dubbele! Dit kan tegelijkertijd met het omruilen van de tv-ontvanger.



Echter is hier wel een monteursbezoek voor nodig, omdat er twee aderparen worden samengevoegd. Om dit te kunnen doorvoeren (nieuwe ontvanger en beter lijntype) heb ik een dag/dagdeel nodig waarop je de monteur kan ontvangen (bijvoorbeeld voorkeur voor de maandagmiddag of donderdagochtend). Zou je dat kunnen doorgeven? Dit mag ook via een privébericht.
@Sluis70, bedankt voor je privébericht! Ik heb een aanvraag gedaan voor het omruilen van de tv-ontvanger, het omzetten van je lijntype én monteursbezoek op 12 augustus 😉
@Sluis70, laat je even weten of het de 12e allemaal goed verlopen is en of ik nog iets voor je kan betekenen?
Beste @Susan_



De monteur net na 16.00u afgetekend voor de werkzaamheden. De te verichten werkzaamheden zijn door de vriendelijke monteur Gerard uitgevoerd en alles werk en de snelheid is aanzienlijk verbeterd. We gaan het ervaren😆

Benieuwd naar mijn eerstvolgende afrekening. Bedankt! En mocht er nog iets zijn dan hoort u mij😊



Met vriendelijke groeten,

Sluis70

Reageer