Skip to main content

Het valt me al maanden op dat er op Star Channel/Fox tijdens het tv kijken vaak gedurende verschillende momenten een seconde wit/grijze blokjes onder in beeld komen. Deze blokjes zie ikĀ als ikĀ opnames van deze zender terugkijk (ik kijk weinig live tv) en ik zie ze zowel op TV als in de KPN app op mijn iPad. Het lijkt dus geen probleem te zijn in de VIP5202, maarĀ in het aanvoersignaal van de opname te zitten.Ā 

Zijn er meer mensen die dit zien en zo ja, kan KPN dit dan oplossen?

Een voorbeeld waarbij ik deze blokjes zie is op diverse momenten in de serie FROM van afgelopen week.Ā 

Hmm. Als @TV Apps TeamĀ hier komtā€¦

Ik had ze gisteren ook live maar zeer incidenteel via BBC First en 24Kitchen.Ā 

Live via multicast. TV+. Na direct terug spoelen op zelfde punt geen verstoring.

Ik kijk echter zelden 'op het moment van uitzending'. Behalve sport.Ā 

De grijze balken in de onderste helft ben ik meer "gewend" bij de Arris...


Bij mij zijn die blokjes steed

Ā 

Live via multicast. TV+. Na direct terug spoelen op zelfde punt geen verstoring.

Ā 

Als ik op zoā€™n moment terugspoel en weer kijk, dan krijg ik op exact hetzelfde moment weer die blokjes in beeld


HalloĀ @Andy1979, dankjewel voor dit signaal!Ā 

Ervaar je de wit/grijze blokjes nog steeds? Heb je in dat geval enkele voorbeelden voor mij?Ā 
Ik heb dan nodig hetĀ tijdstip en de uitzending waar je naar kijkt en of dit live is, een opname of via terugkijken is. Ik hoor graag van je.Ā 

En lukt het om een foto te maken van wat je ziet? Dan heb ik er direct een beeld bij.Ā 


@Liesbeth_Ā ik heb aflevering 5 en 6 van From van gisteren opgenomen. Deze begonnen om 21:00 en 22:01.

Aflevering 5 heb ik teruggekeken via de KPN website (via Opgeslagen) en die gaf geen problemen.Ā 
De opname van aflevering 6 heb ik teruggekeken via de tv en daar zag ik op diverse momentenĀ grijze blokjes in beeld. Ik zag ze op de volgende momenten:

10:02, 10:59, 16:01, 19:22, 31:20, 35:18, 57:01, 57:41, 57:45 en 58:45.

Hieronder 2 fotoā€™s van de blokjes die ik zie.


Ā 

Ā 


@Liesbeth_Ā ik heb aflevering 5 en 6 van From van gisteren opgenomen. Deze begonnen om 21:00 en 22:01.

Aflevering 5 heb ik teruggekeken via de KPN website (via Opgeslagen) en die gaf geen problemen.Ā 
De opname van aflevering 6 heb ik teruggekeken via de tv en daar zag ik op diverse momentenĀ grijze blokjes in beeld. Ik zag ze op de volgende momenten:

10:02, 10:59, 16:01, 19:22, 31:20, 35:18, 57:01, 57:41, 57:45 en 58:45.

Hieronder 2 fotoā€™s van de blokjes die ik zie.


Ā 

Ā 

Ik heb de opnames ook.terug gekeken en op precies dezelfde momenten die blokjes. Ik heb het ook alleen op de STAR channel.Ā 


Goedemorgen beide en dankjewel @Andy1979Ā voor de uitgebreide toelichting. Ik heb zojuist een melding gemaakt bij het ITV team en hopelijk hebben zij de oorzaak snel gevonden en daarmee de oplossing.Ā 


Ook nog steeds bij BBC First. Live en in opnames te zien via Arris.Ā 


Heb dit ook sinds enige tijd op star channel,Ā  maar krijg het nou op verschillende zenders , zal van de week eens bij houden op welke zenders het nog meer is. Dacht eerst dat de tv stuk was.Ā 

Zou fijn zijn als kpn dit zijn klanten even meld.


Het is nog niet opgelost, zoals te zien in het filmpje wat ik gemaakt heb.

Zie watermerk voor datum/tijd.Ā 


Zie ik de laatste tijd ook regelmatig op diverse zenders buiten NPO, RTL en SBS om @EldyoĀ 


Het flitst zo voorbij. Welke zender is dat @EldyoĀ ?


Star channelĀ