Skip to main content

Is hier al een structurele oplossing voor? Bij ons treedt het bijna dagelijks op. Vanochtend prima ontbijtnieuws kunnen kijken. Even op standby modus gezet (rode lampje) en half uur later weer groen beeld met alleen audio. Heb de oude decoders nog liggen, maar durf ze niet terug te sturen. Lees veel over nieuwe firmware updates, maar daar wordt dit blijkbaar niet in genoemd.

@ovonder, speelt dit probleem bij jou nog steeds? 


Helaas wel, dagelijks zeker 2x de stekker eruit. Al terug van 4k naar 1080 maar dat heeft niets geholpen. Zeer onvoorspelbaar waarom/wanneer het weer zo ver is. 


Bij mij gebeurt dit ook, bij bekabelde aansluiting. In de slaap kamer draadloos aangesloten, hierdoor lijken de problemen opgelost nadat ik de eco stand heb aangezet. Echter in de woonkamer lijkt dit vooralsnog niet te werken. Ik moet om de dag resetten. Draadloze verbinding werkt overigens nadat ik twee kpn signaalversterkers heb aangeschaft. V10 modem lijkt niet te werken met kpn+kastjes zonder deze versterkers


Ik zit aan vaste bekabeling en heb de eco staan. Verder geen enkele extra app geinstalleerd. Al eens een factory reset gedaan. Maar dat helpt allemaal niet. Kastje is ook niet ingebouwd (dus gebrek aan ventilatie is het probleem niet, inbouwen zou ik wel willen, als ik niet steeds de stekker er uit moest trekken.)

Dat duurt veel te lang om weer op gang te komen (overigens hetzelfde effect als de stekker eruit halen). Meestal fel groen/donkergroen scherm (phillps ambilight kleurt groen op), wel geluid, geen beeld. Maar soms zelfs zo erg dat tv meldt dat er geen device is verbonden, terwijl kpntv+ groen lampje toont. Altijd is de oplossing een harde reboot door de stekker eruit te halen. Heb geen knop combinatie kunnen ontdekken om dit met de afstandsbediening te kunnen forceren. 

TIP: aan/uit kopje op de adapter of het kpntv+ kastje.

De oude decoder heeft jaren super stabiel gedraaid.

 


Ik zit aan vaste bekabeling en heb de eco staan. Verder geen enkele extra app geinstalleerd. Al eens een factory reset gedaan. Maar dat helpt allemaal niet. Kastje is ook niet ingebouwd (dus gebrek aan ventilatie is het probleem niet, inbouwen zou ik wel willen, als ik niet steeds de stekker er uit moest trekken.)

Dat duurt veel te lang om weer op gang te komen (overigens hetzelfde effect als de stekker eruit halen). Meestal fel groen/donkergroen scherm (phillps ambilight kleurt groen op), wel geluid, geen beeld. Maar soms zelfs zo erg dat tv meldt dat er geen device is verbonden, terwijl kpntv+ groen lampje toont. Altijd is de oplossing een harde reboot door de stekker eruit te halen. Heb geen knop combinatie kunnen ontdekken om dit met de afstandsbediening te kunnen forceren. 

TIP: aan/uit kopje op de adapter of het kpntv+ kastje.

De oude decoder heeft jaren super stabiel gedraaid.

 

Zou ik mogen weten welke modem jij hebt en of een reset van de modem helpt? 


Experiabox v10, reset al keer gedaan op de dag dat ik van oude naar nieuwe vorm van abonnement overging. Heb nu een nieuwe kpntv+ decoder (met problemen) en 1 oude decoder (geen problemen) aan mijn modem hangen. Durf de oude nog steeds niet terug te sturen.