Skip to main content

Sinds ongeveer een jaar ervaar ik enorm verschil in geluidsniveau van verschillende zenders. De eerste zender die erg hard (en overstuurd) was, was een Oekraïens-talige zender, die vorige jaar toegevoegd werd. Deze zender uit mijn zenderlijst gehaald om het probleem op dat moment op te lossen. Nu hebben hier echter veel meer zenders last van. Omdat het geluidsverschil enorm is, is dat erg vervelend bij het zappen. Het probleem heb ik bij alle drie mijn TV's, die allemaal verschillen van merk en aansluiting. Een jaar geleden was dit probleem er niet.

Alle 3 mijn TV boxen zijn hetzelfde type, Motorola VIP1853 (ooit door XS4ALL geleverd)

TV1: Philips, aangesloten op HDMI van Dolby surround systeem van Marantz.

TV2: Samsung, direct aangesloten met HDMI

TC3: Fujitsu-Siemens, direct aangesloten met SCART.

Dit probleem is meerdere keren gemeld op dit forum. Ik heb alle voorgestelde oplossingen geprobeerd, helaas niets heeft geholpen (TV geluidsinstelling, Dolby/Stereo. Reset van TV box op verschillende manieren tot factory reset aan toe). Opmerkingen dat het aan de TV of kabels zou liggen heb ik genegeerd aangezien ik drie verschillende merken met 3 verschillende aansluitingen heb en ze alle drie het probleem hebben.

Ik hoop echt heel erg dat er een oplossing is, nu hebben we vooral erg veel ergernis hierover.

Goed dat je het meldt. Het is bekend. Zie meerdere topics al. En ook reacties in

 


Alle 3 mijn TV boxen zijn hetzelfde type, Motorola VIP1853 (ooit door XS4ALL geleverd)

Heb jij werkelijk nog de prehistorische 1853's?!

Ruil die zo snel mogelijk in via deze KPN Servicetool.


Oh shame 

Sloeg aan en ging gelijk uit van de nieuwe 7022.

Maar met die hoogbejaarde! 1853 ook veel geluid klachten. Kpn ondersteunt hem niet meer met updates dus dat geluid gaat niet meer goedkomen @PW2111 .

Snel omruilen die 3!

Hier één melding van meerdere 

 


Je kent het gezegde, “als het niet stuk is, niet repareren”. En aangezien deze motorola's het jaren erg goed hebben gedaan, heb ik nooit een reden gehad om te checken of er iets nieuws/beters was. Nu wel dus. Ik heb een omruil verzoek ingediend en als het goed is krijg ik eind deze week nieuwe boxen. 

Ik hoop dat het de problemen oplost (nog wel even een oplossing vinden voor mijn oude scart TV op de slaapkamer).

Bedankt voor de tips!


(nog wel even een oplossing vinden voor mijn oude scart TV op de slaapkamer).

Maar…. heb je binnen het huidige abonnement de wisseling gedaan? Dan krijg je een Arris VIP2952 en die heeft een HDMI én een SCART uitgang.

Geen HDMI → SCART adapter kopen (die zijn er wel). Maar het signaal komt er niet doorheen in verband met de kopieerbeveiliging HDCP op de HDMI uitgang.


Je kent het gezegde, “als het niet stuk is, niet repareren”. En aangezien deze motorola's het jaren erg goed hebben gedaan, heb ik nooit een reden gehad om te checken of er iets nieuws/beters was. Nu wel dus. Ik heb een omruil verzoek ingediend en als het goed is krijg ik eind deze week nieuwe boxen. 

Ik hoop dat het de problemen oplost (nog wel even een oplossing vinden voor mijn oude scart TV op de slaapkamer).

Bedankt voor de tips!

Goed gezegd hoor! Maar in dit geval werd het toch echt tijd voor nieuwe 😃 Ik ga er van uit dat het je gaat lukken om ze allemaal aan te sluiten 💪🏼 Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, trek dan gerust even weer aan de bel in dit topic 😊


Bedankt voor de tip om de 1853 vervang aanvraag in te dienen….. hopelijk zal het geluid stabieler worden! 😄


Vandaag de nieuwe TV-ontvangers opgehaald en geplaatst. Alles werkt weer perfect!

Bedankt iedereen voor de tips!


Heel fijn @PW2111 😊 Bedankt dat je nog even laat weten dat het tv kijken nu weer helemaal perfect gaat!