Skip to main content

Mij lukt het ook niet, zit al half jaar te wachten op glasvezel aansluiting. Kastje ik meterkast maar aansluiten is heeeel

ingewikkeld blijkbaars. Nu is het onmogelijk om een zenderpakket te activeren of te wisselen!! 🤬

Daarnaast is KPN  niet meer 24/7 telefonisch bereikbaar. Wordt tijd om over te stappen 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ben verhuist en KPN heeft keurig het glasvezel een dag voor de verhuizing geïnstalleerd en geactiveerd. 

Sindsdien werkt alles prima en kan ik alles activeren 

 

Super service van KPN alleen maar lof


Hi @Vdgraaf, welkom op ons forum. Ik lees dat een optelsom van verschillende dingen voor frustratie zorgen, goed dat je ze aankaart.

De aanleg van het glasvezelnetwerk wordt gedaan door KPN Netwerk. Dit bedrijf staat los van KPN als provider. Op hun website kan je de status van jouw aansluiting bekijken, en indien nodig contact opnemen mocht het niet duidelijk zijn.

Wat betreft het aanzetten of wijzigen van je zenderpakketten, op welke manier heb je dit geprobeerd? Via de MijnKPN app of via MijnKPN in een browser? Wat gebeurt er precies: Krijg je een foutmelding te zien en zo ja, welke? Hoe meer informatie je deelt, des te gemakkelijker het voor andere forumbezoekers (en mij als moderator) wordt om je te helpen.


Dank voor je reactie. Probleem moet opgelost zijn als de glasvezel aansluiting afgerond is. Blijkbaar is glasvezel een wijziging/bestelling  en zolang je in een bestelling zit kun je niets aanpassen in je abonnement. Dus al maanden kan ik niets aanpassen. Zou fijn zijn als je geïnformeerd wordt als kpn glasvezel aanlegt in je straat , wat voor gevolgen dat heeft voor je abbo en hoe lang het gaat duren.

Dat glasvezel aangelegd wordt door een ander bedrijf begrijp ik, maar je verwacht dat als het ook KPN heet de administratie wel op orde is. 
 


Hallo @Vdgraaf ik had handmatig een migratie naar glas aangevraagd in juli, kan pas eind januari 2022 gerealiseerd worden. Wilde nu echter snelheidsverhoging  aanvragen, maar kon ook niet i.v.m. lopende bestelling, de migratie naar glasvezel dus, De migratie geannuleerd en snelheidsverhoging gekregen.

Wat wil het geval de, nu automatische, migratie staat nog steeds gepland voor eind januari 2022.

 


Dank voor je reactie. Probleem moet opgelost zijn als de glasvezel aansluiting afgerond is. Blijkbaar is glasvezel een wijziging/bestelling  en zolang je in een bestelling zit kun je niets aanpassen in je abonnement. Dus al maanden kan ik niets aanpassen. Zou fijn zijn als je geïnformeerd wordt als kpn glasvezel aanlegt in je straat , wat voor gevolgen dat heeft voor je abbo en hoe lang het gaat duren.

Dat glasvezel aangelegd wordt door een ander bedrijf begrijp ik, maar je verwacht dat als het ook KPN heet de administratie wel op orde is. 
 

@Vdgraaf Ah, dat maakt het duidelijker, dank voor de extra uitleg!

Op die manier blijft de wijziging van je pakket inderdaad open staan en wacht totdat de glasvezelaansluiting klaar is. Ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is, je kan overwegen om voor de oplossing van @JanD te kiezen. Als je de wijziging annuleert, behoud je gewoon je huidige pakket en kan je in de tussentijd wijzigingen doen wanneer je dat wilt. Daarnaast kan je via KPN Netwerk de status van de glasvezelaanleg in de gaten houden, en alsnog de overstap naar glasvezel maken wanneer dat (bijna) gereed is.