Skip to main content

Ik heb thuis 2 Motorola VIP 1853 ontvangers in gebruik, de laatste maanden is het steeds vaker (wel 3x per week) het geval dat de ontvangen nergens meer op reageert en gewoon blijft hangen. Het gebruiken van de reset knop werkt dan niet eens meer en alleen door de apparatuur spanningsloos te maken kan alles herstart worden. Al meerdere malen alles gereset maar het lijkt wel of de problemen erger worden. 

tevens kunnen we series niet meer opnemen, alleen losse afleveringen kunnen opgenomen worden, weet niet of dit verband heeft met elkaar? Ik lees op dit forum dat de vip1853 modellen al enige jaren oud zijn en ze meestal omgeruild kunnen worden..

Deze ontvangers zijn out of date (ook wel end of life) en worden niet meer geupdate. KPN is alle gebruikers hiervan groepsgewijs aan het aanschrijven om ze te ruilen naar de huidige ontvangers.

Ook als je nog geen bericht hiervan gehad hebt kun je ze omruilen. Via deze link: http://kpn.com/omruilen .

PS noteer je ITV-abonneenummer en pincode om de vervangers aan te kunnen melden/activeren.


Dank voor de link Peter, ga hem gebruiken!


Hoi @Sander Polman, welkom op het forum! Het omruilen lijkt mij ook de beste stap inderdaad, is het inmiddels op die manier gelukt? Ik ben benieuwd hoe het met de nieuwe ontvangers gaat.

 

Deze ontvangers zijn out of date (ook wel end of life) en worden niet meer geupdate.

De 1853 wordt met de nieuwste update die vannacht uitkomt nog meegenomen. Hoe het met updates in de toekomst zit weten we als we daar meer info over hebben, maar het blijven oude beestjes die het beste vervangen kunnen worden :slight_smile:


@Jasper : als ik op de link klik worden er wat testen gestart, bij de apparatuur test blijf ik de melding krijgen dat er iets is misgegaan. Heb de experiabox al een herstart etc maar zonder resultaat helaas.

 


Staan de Motorola's wel minimaal op standby? Anders 'ziet’ de tool ze niet.


@PeterG : ze staan op stand-by, heb ze beide aangezet maar ook dan helaas geen verandering. Wellicht gewoon bellen naar KPN, neem aan dat dat ook mogelijk is. Bedankt voor je reactie iig.


Het is maar wat je gewoon bellen noemt. Bel 0800-0402 gratis nummer. Dan krijg je een computer aan de lijn. Tegen die computer zeg je; ik wil een medewerker spreken. Met een beetje geluk krijg je die dan ook aan de lijn.


We gaan het meemaken:neutral_face:


Laat je even weten hoe het afloopt?


Yep...doe ik


Hoi @Sander Polman, ik zie nog geen contact met de klantenservice staan. Is het nog gelukt om via de website een ruil in gang te zetten? Als dat niet zo is kan ik het ook voor je in gang zetten. Ik hoor het graag van je.


@Jasper ik heb gisteravond niet meer gebeld, als jij het zo in gang kunt zetten dan graag! 


Ik heb het geprobeerd, maar helaas krijg ik de mogelijkheid ook niet :( Ontvangers omruilen om deze manier kan alleen via de tool op de website, die Peter eerder noemde. Als je het daar nog eens probeert, lukt het dan wel?


@Jasper net nogmaals geprobeerd en nu werkt de tool wel netjes. Omruilafspraak is ingepland! Dank voor je reactie.

 


Dat is fijn @Sander Polman, gelukkig werkte het nu wel! Graag gedaan, laat je ons weten hoe het gaat als je de nieuwe ontvangers hebt?


@Jasper heb vrijdag de nieuwe ontvangers geplaatst en tot op heden heb ik geen problemen meer gehad. Alles reageert nu veel sneller en het plannen van de opnames gaat allemaal goed.


Helemaal goed @Sander Polman, dat is goed om te lezen. Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden!