Skip to main content

Zelfde probleem hier! In de app op de telefoon terugkijken en opnames zijn wel in orde. Wanneer ik ze op de tv ontvanger wil bekijken is het ruk! 

3 tv ontvangers, allemaal van plek gewisseld, rechtstreeks bekabeld op de v10. Alles stroomloos gemaakt (meerdere keren). Wat ik ook probeer, niks lijkt te werken. 

Denk zelf dat t in de software van de ontvangers zit, aangezien ik meer dezelfde klachten vind op internet, sinds een paar dagen.

Ik hoor graag van iemand! 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@SmetskeR 

Zelfde vraag, welke KPN tv ontvanger heeft u? 


@SmetskeR

Zelfde vraag, welke KPN tv ontvanger heeft u? 

Modem type V10

Type TV ontvanger(s) Artis 5202


Hoe is de Arris 5202 verbonden met de V10? 

Wat zit er allemaal tussen? 


Hoe is de Arris 5202 verbonden met de V10? 

Wat zit er allemaal tussen? 

Alle mogelijkheden geprobeerd. Rechtstreeks met kabel (verschillende kabels), dvs, hub. Niks werkt. Ook alle ontvangers in verschillende setups geprobeerd. 

V10 meermaals herstart, nt ook.

 


DVS is vragen om problemen.

 

V10 herstarten is niet zinvol, de Arris VIP 5202 herstarten is wel zinvol.

Ik weet niet of er een schakelaar achterop de 5202 zit, anders haal je de stekker eruit om hem van de spanning (volksmond stroom) af te halen. En na 2 minuten er weer opzetten.

 

Vul ook je profiel op dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderater het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.

 


DVS is vragen om problemen.

 

V10 herstarten is niet zinvol, de Arris VIP 5202 herstarten is wel zinvol.

Ik weet niet of er een schakelaar achterop de 5202 zit, anders haal je de stekker eruit om hem van de spanning (volksmond stroom) af te halen. En na 2 minuten er weer opzetten.

 

Vul ook je profiel op dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderater het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.

 

Zoals gezegd, alles gedaan. Dit ligt niet aan mij of mijn apparatuur. Van de ene op de andere dag dit probleem, zonder enige aanpassing gedaan te hebben. 

Daarna heb ik alles geprobeerd, kabels vervangen, alles direct bekabeld op de v10. Geen hubs switches of dvs aanwezig. 

Ontvangers terug naar fabrieksinstellingen en volledig opnieuw geïnstalleerd. Niks werkt. 

Ik stream t nu naar mn tv vanuit de app, dan werkt t wel. 

Oh ja heb ook nog de kwaliteit volledig terug gezet naar sd en alle overige instellingen geprobeerd.

 

 

 

 


@SmetskeR 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken.

i.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren. 


Hoi @SmetskeR, wat gek dat het zo van de een van de andere dag optrad en bleef. Vaak wordt het veroorzaakt door een apparaat in het netwerk die geen IGMP Snooping ondersteund, bijvoorbeeld een versterker of switch. Je geeft aan die niet te hebben. 

Wat zit er verder nog in jouw netwerk voor apparaten?

Speelt dit op alleen de VIP5202? Want ik zie dat je meerdere ontvangers hebt. Speelt het alleen op deze, en je ruilt de ontvanger om met een van de anderen, verhuist dan het probleem mee? Zo ja, dan is het de ontvanger? Blijft het op dezelfde plek dan is het eerder de aansluiting.

 


Hoi @SmetskeR, wat gek dat het zo van de een van de andere dag optrad en bleef. Vaak wordt het veroorzaakt door een apparaat in het netwerk die geen IGMP Snooping ondersteund, bijvoorbeeld een versterker of switch. Je geeft aan die niet te hebben. 

Wat zit er verder nog in jouw netwerk voor apparaten?

Speelt dit op alleen de VIP5202? Want ik zie dat je meerdere ontvangers hebt. Speelt het alleen op deze, en je ruilt de ontvanger om met een van de anderen, verhuist dan het probleem mee? Zo ja, dan is het de ontvanger? Blijft het op dezelfde plek dan is het eerder de aansluiting.

Je zou enkel de vip5202 3x moeten zien. Ik zie als ik de testen via de website doe ook dat er twee arcadians bij zouden hangen, maar die zijn destijds omgeruild voor de 4k vip5202, 3x. Dus geen idee waarom je die andere twee nog ziet. 

Verder hangt er wel een switch tussen maar ook als ik test zonder switch blijft t probleem.

Ontvangers natuurlijk allemaal van plek geruild en ook allemaal rechtstreeks op de v10 ingeplugd zonder switch. 

Maar schijnbaar is er iemand binnen KPN eindelijk wakker geworden... Van het een op het andere moment is het opgelost, zonder dat ik zelf iets heb aangepast. 

De opnames waar deze problemen zich voordeden, spelen nu wel normaal af en ook nieuwe opnames vertonen geen haperingen meer. 

In welke vorm ik het nu aansluit, werkt alles weer zoals altijd. Met switch, zonder switch, met dvs zelfs 3 verschillende, alles werkt weer.

Wellicht iemand een update gepushed in de nacht? 


Yes, er is inderdaad een update geweest. Maar fijn dat het nu weer werkt. :)

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.