Skip to main content

Sinds anderhalve week hebben we een KPN glasvezelaansluiting in onze nieuwbouwwoning.

Monteur langs geweest die netjes kabels heeft getrokken door onze loze leidingen en de tv's heeft aangesloten. 

Echter ervaren we nu bij 1 van de tv's een regelmatig haperend/schokkend beeld. Daar ik 2 ontvangers heb, heb ik al geprobeerd deze om te wisselen. Helaas nog steeds zonder resultaat. Ook de ontvanger al gereset (de software verwijderd) en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook dit heeft niet gewerkt.

 

Wat kan ik nu verder doen om ervoor te zorgen dat het beeld niet meer hapert/schokt?

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


De ontvanger is aangesloten op een Ethernet-poort in de muur die vervolgens rechtstreeks is aangesloten op de Experiabox. De KPN monteur heeft dit zo geïnstalleerd.


Dan zou je zeggen wat kan er mis gaan. Bij de andere tv werkt het allemaal goed begrijp ik?


Klopt, bij de andere ontvanger(die op dezelfde manier is aangesloten) geen problemen.


Misschien kan je een keer testen met een losse kabel vanaf de experiabox naar de ontvanger. Ik denk aan 2 dingen. Of er zit een stekkertje niet helemaal goed aan de kabel of er is iets mis met de tv. Een test met een losse kabel zou opheldering kunnen geven.


Hoi @JaapdeVries, welkom hier. 

Je geeft aan op 1 tv haperend beeld te hebben. Deze is met een kabel aangesloten in de wandcontactdoos. Je geeft daarbij aan dat je de ontvangers al van plek hebt omgeruild. Bleef het probleem op dezelfde plek? Want dan lijkt het in de aansluiting te zitten. Dan kan je inderdaad eens een losse kabel testen. Of bleef het op dezelfde ontvanger ook op de andere plek? Als dat het geval, dan zit het hem in de ontvanger. Daar ben ik nog wel even benieuwd naar. 


Ik ga er vanuit dat het opgelost is aangezien ik geen reactie meer van je heb ontvangen. Mocht je toch nog hulp nodig zijn ben ik benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen.