Skip to main content

Hallo, 

Sinds een maand of 3 heb ik problemen met ITV. Ik heb niets anders dan de afgelopen paar jaar qua aansluiten. Alleen mijn tv ontvangers zijn verleden jaar vervangen. Nu is het voornaamste probleem dat ik sinds die vervanging haperend beeld bij alle zenders en opnames heb als ik savonds de verlichting aan heb. Wanneer ik geen verlichting aan heb geeft hij problemen bij vrijwel alle zenders in het basis pakket. Het lijkt of de zender eerst al hortend en stoten op moet starten. Dit probleem is er niet bij de zenders van bijvoorbeeld het pluspakket, bij terug kijken of bij opnames. Maar het wordt nu wel erg storend dus ik zou er graag iets aan gedaan zien. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij? Grtn, Mindy

Gebruikt u draadloze verbindingsets of een switch?


Ja, ook hier zijn er 2 van vervangen ten tijde van de vervanging van de tv ontvangers. Ik maak nu gebruik van 2 soorten. De nieuwe met maar 1 lampje en de oude met de drie lampjes. Ik heb al geprobeerd de ontvangers rechtstreeks op het modem aan te sluiten met de ethernet kabel. Ook alles al heel vaak gereset. Beide heeft geen oplossing geboden en het probleem blijft bij alle drie de ontvangers.


Dan lijkt er toch meer aan de hand. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


@M i n d y Welkom op het forum. Goed dat je hebt doorgegeven wat er aan de hand is en dat je forumprofiel al ingevuld was. Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's. Het is namelijk vreemd dat je dit op 3 ontvangers hebt zowel met de draadloze verbinding set als met de kabel. Mijn collega's zullen normaal gesproken binnen 48 uur contact opnemen om te kijken of zij het probleem kunnen oplossen of een oplossing kunnen bieden. Kun je mij laten weten hoe het is gegaan? 


Hoi Mindy, wat gebeurd er als je 1 van de ontvangers rechtstreeks op het KPN modem aansluit? Puur om te testen en zaken uit te sluiten?

Daarnaast, heb je nog ergens een switch voor de draadloze verbindingssets zitten?


@M i n d y Ik zie geen notitie van mijn collega's terugkomen, hoe is de situatie op dit moment en is er nog contact geweest? 


@M i n d y Ik zie geen notitie van mijn collega's terugkomen, hoe is de situatie op dit moment en is er nog contact geweest? 

Nee, helaas ik ben pas gister terug gekomen van vakantie dus er is nog geen contact geweest.


@M i n d y Duidelijk, ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad! 😊 Ik heb ook de aansluitsituatie nog even uitgelezen en zie dat alle tv ontvangers aangesloten lijken te zijn op een switch. Maar er was ook getest met een ontvanger direct op de Experiabox toch? En toen bleven de problemen ook bestaan? 


@M i n d y Duidelijk, ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad! 😊 Ik heb ook de aansluitsituatie nog even uitgelezen en zie dat alle tv ontvangers aangesloten lijken te zijn op een switch. Maar er was ook getest met een ontvanger direct op de Experiabox toch? En toen bleven de problemen ook bestaan? 

Ja zeker! Wat betreft de aansluiting, deze gaat van de CPE (glaskastje) rechtstreeks naar jullie modem, via daar  zijn de tv ontvangers aangesloten op originele dvs'en (welke rechtstreeks op het stroomnet zitten). Inmiddels lijkt het originele probleem bij terugkomst verholpen en is het verschoven naar haperingen in het beeld wanneer ik opnames bekijk (dit was eerder nooit). En ja de tv ontvangers zijn ook rechtsreeks op de router aangesloten geweest. Toen waren de issues er ook. Wellicht ook handig om te vermelden dat ik met regelmaat een rood lampje op de CPE (glaskastje) heb en ook nogal eens wegvallende Wi-Fi. 


@M i n d y Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb nogmaals een bericht doorgezet naar mijn collega's. Zij nemen binnen normaal gesproken binnen 48 uur contact op. Op dit moment durf ik zelf niet te zeggen wat het kan zijn. Wat je nog wel zou kunnen proberen, mocht dat nog niet gedaan zijn is het glasvezelkastje (door jou CPE genoemd, door ons NT/FTU) 2 minuten stroomloos maken, hiermee wordt dit kastje gereset. Ik ben benieuwd of het rode lampje dan ook minder vaak voorkomt. Kun je mij laten weten of er contact met mijn collega's is geweest? 


@M i n d y Ik zie geen notitie van mijn collega’s terugkomen. Hoe is de situatie op dit moment? 


@M i n d y Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!