Skip to main content

Al weken problemen (haperend beeld/geluid, Foutcode STB-ZAP-01), vanavond een nieuw probleem: Na gebruik van pauze bij kijken programma op 2 geen reactie bij gebruik afstand bediening. Uiteindelijk de ontvanger maar aan en uit gezet met foutcode STB-UFA-03 (foutrapport verstuurd). Wel beeld en geluid maar menu en gids niet beschikbaar. Weet het niet meer.

In de afgelopen periode mede op advies van forum deelnemers en in reactie op regelmatig haperend beeld en helemaal nadat recentelijk de afstandsbediening geen respons kreeg op ontvanger, volgende zaken/opties uitgevoerd:

  • baterijen afstandsbediening gecheckt en vervangen
  • EXperia Box V10 opnieuw gestart (via stroomnet gekoppeld aan ontvanger)
  • Software ontvanger Arris VIP2952-V2 opnieuw geinstalleerd
  • experria/ontvanger check van KPN gedaan (uitkomst: Geen vervanging nodig)
  • HDMI kabels vervangen/gewisseld

Weet echt niet meer waar het probleem ligt anders dan de ontvanger (Arris VIP2952). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het licht aan de TV (nog niet vervangen).

Kan ik mogelijk contact krijgen met een moderator of een telefoonnr waar ik naar kan bellen ?

 

Ik heb nogmaals de software geinstalleerd en sindsdien (2 dgn geleden) nog geen storingen ondervonden


Hoi @GenG! Super dat de oplossing inmiddels al gevonden lijkt te zijn en dat je deze hier deelt. 🙂 Mochten er toch weer problemen komen, laat het hier gerust weten! Overigens zijn we telefonisch bereikbaar via 0800-0402, mocht je in de toekomst liever willen bellen. 


weet niet of de oplossing daar is. Ik heb nog geen conclusie waar het aan zou kunnen liggen. Vanavond op NPO 1 tot nu toe (19;42) weer kort haperend beeld: om 19:21 19:39 en 19:42


Hmm, uit je bericht maak ik op dat je van een draadloze verbindingsset gebruikmaakt. Heb je deze stappen ook al doorlopen? 


Ja alle stappen behalve de laatste. Zal ik gaan uitvoeren. Net de volgende storing gehad. 

npo1 programma aan het bekijken. Telefoontje dus kijken programma op pauze gezet. Na afhandeling van telefoontje weer verder gekeken (pauze over). Nu regelmatig haperend beeld met soms  boodschap om naar ander net en weer terug te schakelen. Storing werd irritant dus programma beeindigd en vervolgens zelfde programma gekeken vanaf begin. Geen hapernd beeld !


Top, ik ben benieuwd of die stap helpt. Zo niet, zou je de ontvanger dan eens met een rechtstreekse internetkabel op de Experia Box aan willen sluiten? Dit is een tijdelijke opstelling, puur om te kijken of er dan ook nog haperingen zijn. Dan kunnen we in elk geval weer wat zaken uitsluiten.


Een weekje verder en de afgelopen twee dagen weer regelmatig haperend beeld. Ik heb alle stappen en mogelijkheden nu doorlopen:

  • verbindingsset in meterkast met stekker voor Experia box v10 (heb geen andere lokatie ivm aansluiting vaste telefoon) verplaatst naar ander stopcontact met lange kabel naar Experia. Huidige situatie)
  • daarvoor draadloze verbindingsset adapters gereset (DVS200+)
  • software adapters ge-update

Alleen met kabel vanuit Experia rechtstreeks (door gang en woonkamer) naar ontvanger heb ik geen storing in de vorm van haperend beeld.

Internetkabel rechtstreeks. Is dat de enige oplossing Sanne?

Draadloos via electriciteitsnet lijkt bij mij niet te werken en dan mogelijk binnenkort ook nog zonnepanelen die verstoring geven. 

Graag nog een reactie. Een oplossing is nog beter.


Hi @GenG, excuses voor de late reactie. Helaas geen goed nieuws wat dat betreft. De enige andere oplossing is dan een kabel trekken inderdaad. Kan er niets anders van maken.


Uiteraard niet blij met de uitkomst. Kabel trekken kan maar dan moet de vloer open. Ga eerst eens proberen tv op aparte groep te zetten.


Reageer