Skip to main content

Sinds een aantal dagen (weken?) hapert met regelmaat het beeld bij het afspelen van opgenomen programma's. Het toont dan een vertekening of een reeks blokjes of blokkerig beeld. Vaak maar een fractie van een seconde. Dat was tot voor kort niet zo. Er is ook niks veranderd bij mijn weten (behalve obligate reset van modem). TV+ kastje is bekabeld aangesloten op modem. Box 12 modem is bekabeld aangesloten op glasvezel converter.

Suggesties om dit op te lossen?

Alvast dank

EDIT: ik heb vijf keer hetzelfde stuk teruggespoeld wat vertekend wordt weergegeven en dat vertekent dus alle vijf de keren op exact dezelfde manier…. alsof de stream vertekend bij mij binnenkomt … zie bijgevoegde afbeelding 

Hoi ​@basherd_wie. Welkom op de community. Wat vreemd dat dit gebeurd. Heb je misschien meerdere ontvangers in huis? Ik ben benieuwd of dit dan ook op de andere ontvanger gebeurd. Dit gebeurd verder niet tijdens het het live tv kijken? 

Hallo Vikash,

Ik heb maar één TV+ box in huis, bedraad aangesloten. Het is me bij live TV niet opgevallen, maar we kijken bijna nooit live… we nemen alles op en kijken dan terug. Aangezien het voor mijn gevoel pas een aantal dagen of weken is, is het me nog niet opgevallen.

Groet,
Bas

Ik heb maar één TV+ box in huis, bedraad aangesloten.

Jammer, dan kunnen we dat niet testen. Heb je al eens een reset uitgevoerd? Wellicht verhelpt dit het probleem.

De TV+ box resetten? Dat ben ik alle instellingen kwijt toch?

Voordat ik dat doe: hoe kan het dat de stream iedere keer op exact hetzelfde moment hetzelfde hapert? Zit het dan niet gewoon in de stream? En/of haalt ie die uit een buffer?

Reageer