Skip to main content

Ik vind het vreemd en ik zie tot nog toe geen berichten. 

TV kijken via onvanger 2260 en 2920 hetzelfde resultaal. Op de 2920 bekende KPN oplossing gedaan. Geen verschil. 

KPN zenderkeuze 1, geeft schokkerig beeld en na een tijdje komt de bekende oplossing uit de 20e eeuw in beeld.

 Opname maken van zenderkeuze 1 en dan opname afspelen werkt.
Zender 1 via ITV via website op thuisnetwerk, werkt
Zender 661 werkt
Netflix app werkt 
Internet gebruik werkt 
Wifi werkt 

Alle niet HDD kanalen geven overigens hetzelfde probleem. 

Zender 1 is gewoon HD.

Ik denk dat je bedoelt dat je geen probleem hebt met HDglas 661 t/m 670.

Maar dat de standaard HD zenders dus eigenlijk niet werken. 

Lastig. 

Heb je alleen 1 geprobeerd of bijvoorbeeld ook 4, 6, 11, 15, 18 om er maar een paar te noemen.

Zit er nog wat tussen modem en ontvangers? Switch, dvs?


Zender 1 is gewoon HD.

Ik denk dat je bedoelt dat je geen probleem hebt met HDglas 661 t/m 670.

Maar dat de standaard HD zenders dus eigenlijk niet werken. 

Lastig. 

Heb je alleen 1 geprobeerd of bijvoorbeeld ook 4, 6, 11, 15, 18 om er maar een paar te noemen.

Zit er nog wat tussen modem en ontvangers? Switch, dvs?

@PeterG  Alle HDglas kanalen werken direct met de 2260 en met de 2952. De kanalen alleen als je (voorzover dat kan) eerst op opnemen zet, dan later afspeelt. Eigenlijk functioneert gewoon alles, behalve dus de directe weergave van die niet HDglas kanalen via de 2260 en 2952. 

En met beiden heel spontaan gewoon van de een op de andere dag.

 

Jij hebt er dus ook zo een van, bij ons is de software daarin
HTML versie 5.163.201 
NMC 8.3.159_1
DBL 2.0.9
RBL versie 1.2.2.
Hardware versie VIP 2952

Ik ben benieuwd wat het bij jou is?

 

Bij beide is hetzelfde probleem. De 2260 zit direct via door KPN geleverde Cat op de Box 12. De 2952 met dezelfde soort kabel maar dan met een door KPN geleverde switch ertussen. Functioneert al jaren probleemloos.  Snelheid achter de switch ongeveer 1Gb.


Bij mij werkt het allemaal goed hoor🤞, dank je. Ik help hier op het forum al 9 jaar andere klanten met problemen. 

Je hebt dus het probleem met de VIP2952 én de hmb2260 begrijp ik. Live werkt niet met de HD kanalen maar alleen met HDglas (661 t/m 670).

En even voor de duidelijkheid:

als je 661 aan zet kun je gewoon kijken?

en als je 1 aanzet niet, maar moet je eerst een opname starten om van daaruit te kijken? Of… werkt het ook als je eerst eventjes de live uitzending pauzeert?

Hoe is de boel aangesloten? Zitten de ontvangers elk direct op een eigen aansluiting van de Experiabox? Of samen op één met een switch?

Al eens dit gedaan:

Stroom Box12 en ontvangers uit. Daarna eerst Box12 laten herstarten. En één voor één de ontvangers.


@PeterG

Alles is dus Ja, behalve de restart van de Box 12. Ik ben best een hardware deskundige en als dat vind ik het echt knullig om een reboot te doen op een deelappaat in een Lan waar alles met uitzondering van de niet HD-glas kanalen op de beide STB’s (ontvangers) verder 100% functioneert.  Hoe deze zijn aangesloten heb ik ook in mijn vorige bericht exact beschreven. 

Het meest lijkt het alsof iemand bezig is updates te doen om straks bij glasvezel klanten de HD-glas kanalen direct via kanaal 1 te kunnen kiezen. Nu zullen de meeste glasvezel klanten wel een 5202 hebben. Maar wij zijn net als jij een heel oude klant en mogen het met de oude spullen doen. Geeft niet als het werkt, maar ik krijg de indruk dat er geen rekening mee is gehouden. Ben ik wel meer tegen gekomen, de mensen die deze aannames hadden gedaan werken bij profesionele bedrijven  nu in de postkamer of kantine. 😂

Daarom heb ik de software gegevens van de Vip2952 hier gegeven. Ik weet niet of jij glasvezel hebt, maar is die software ook bij jou geinstaleerd (voor vervolgstappen aan de telefoon als dat zo blijkt te zijn) 


Software gegevens e.d. identiek als bij jouw. En ook glasvezel inderdaad.

Ik vind het vreemd en ik zie tot nog toe geen berichten. 

Dit is dus duidelijk een individueel probleem op jouw aansluiting.

(voor vervolgstappen aan de telefoon als dat zo blijkt te zijn) 

Ik "werk” niet telefonisch. Daarvoor verwijs ik je naar 0800-0402.

 


Software gegevens e.d. identiek als bij jouw. En ook glasvezel inderdaad.

Ik vind het vreemd en ik zie tot nog toe geen berichten. 

Dit is dus duidelijk een individueel probleem op jouw aansluiting.

(voor vervolgstappen aan de telefoon als dat zo blijkt te zijn) 

Ik "werk” niet telefonisch. Daarvoor verwijs ik je naar 0800-0402.

 

Bedankt @PeterG 

Je zal wel niet hebben opgemerkt dat ik als een soort knipperlicht ook hier actief ben. Weet dus best van jouw goede werk hier. 
 

Ik heb in het verleden nogal veel discussie gehad omdat ik mensen doorverwees naar 0800-0402, Dat zagen de toenmallig moderators hier dat als een motie van wantrouwen. Als je ziet hoe lang het duurt, voor ook op dit bericht een moderator inhoudelijk reageert weet je dat ook zij niet de tools hebben om zo’n probleem als dit bij ons op te lossen. 

 

De Box12 opnieuw opstarten, zullen we zeker nog even proberen al was het alleen maar om het telefoongesprek te verkorten. (En niet geschoten is altijd misgeschoten). Maar we hebben een slechte ervaring met KPN apparatuur hiermee, Die oplossing was toen slechter  dan de kwaal. 

 

Maar ik kan nu dus verder. Jij in ieder geval hardstikke bedankt, ik zou niet weten wat jij zou kunnen doen, wat ik niet al weet.

 


@PeterG 

Net terug, even alle componenten van stroom afgehaald dus ook de Box 123. Ik denk dat nu de enige oplossing is dat KPN even al zijn servers van stroom afhaald (niet serieus natuurlijk voor ze dat nog denken)🤣😂🤣 Morgen maar aan iemand vragen of die voor mij wil bellen. 


Er meldt zich ineens nog iemand met hetzelfde euvel.

 


De niet HD-glas kanalen functioneren sinds een half uur geleden nu ook weer. De oplossing waar elke monteur in een autogarage zich voor schaamt, het stroomloosmaken, in dit geval de glasvezel  verbindinng, bleek te helpen. Deze keer startte de aansluiting meteen weer op en zaten we dus geen weekend zonder de werking van het abonnement. 

Gezien wat een KPN monteur hier in dit forum geschreven heeft over de Wan poorten op ONT’s die voor januari 2023 zijn geplaatst (volledig down gaan van de verbinding van KPN dus ook vaste telefoon), raad ik iedereen aan, die deze niet functionerende niet HD glas kanalen ook ervaart, dit alleen te doen onder begeleiding van een servicedesk medewerker (gratis nummer 0800-0402) via een mobile telefoon. Overigens vinden wij het beeld van de niet HD-glas kanalen nu niet onderdoen voor de niet HD-glas kanalen. De switch van unicast multicast kan misschien toch wel een rol spelen.