Skip to main content
Vraag

Haperend beeld bij BBC First

• 5 februari 2025
  • 25 reacties
  • 1237 keer bekeken

Goedendag, 

Hier een probleem wat al vaker benoemd is: haperend beeld bij BBC First. 

Het modem is verbonden met een kabel, dus wifi kan het niet aan liggen. Alles ook al eens gereset, maar lost het niet op.

Het omzetten naar unicast vind ik geen goed idee, aangezien dat achteruitgang van de beeldkwaliteit betekent. 

Wat is nu de oorzaak en wat is de oplossing? Kan het ook zijn dat de ontvanger en het modem oud zijn? 

Alvast bedankt voor de reactie. 

25 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 5 februari 2025

Welke ontvanger heb je? 
Ik zie ook vaker haperingen in beeld en geluid van een paar seconden in BBC 1 en 2 opnamen sinds de laatste update van mijn Arris 2952 afgelopen donderdag (bijv. Lucy Worsley investigates, vr 31 jan 00:05, tegen einde uitzending - hapering was reproduceerbaar in de iOS app, dus zat klaarblijkelijk in de stream.)

Kan toeval zijn, of toch een ontvanger bij kpn central die niet helemaal goed is afgesteld…

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Heb je alleen haperend beeld op BBC First, ​@JT1971? Dat is wel frapant. Voor de zekerheid wil ik je toch vragen de kabel tussen modem en televisie eens te vervangen. Dit kan nog wel eens helpen.

Een frisse start van de tv-ontvanger en een reset van het modem had je al geprobeerd?

Verder ben ik net als ​@Wartywolfs benieuwd wat voor tv-ontvanger en modem je in gebruik hebt. Zonder dit te weten kan ik moeilijk zeggen of ‘ze te oud zijn’.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 6 februari 2025

Ik zag soms blokjes in beeld bij terugkijken uitzending BBC First 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 februari 2025

Kabel ligt het ook niet aan.. alleen BBC first idd, hoewel dat eigenlijk ook de enige is die ik regelmatig terug kijk. 

Het modem is een experia box v10a, de ontvanger is een Arris vip 2952 v2.

Die laatste komt uit 2018 zie ik er op staan.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 februari 2025

Hier ook hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Haperend / stilstaand beeld met momenten. Af en toe ook blokvorming. Alleen bij BBC First kanaal. Bij live & terugkijken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Met jouw huidige modem en tv-ontvanger zou je zonder problemen TV moeten kunnen kijken. Vaak is het probleem dat jij beschrijft een probleem in de verbinding. Had je de kabel vervangen? Een frisse start van de tv-ontvanger en een reset van het modem had je al geprobeerd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025

Ja, dat had ik allemaal al geprobeerd :(

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 11 februari 2025

Hier dito. Af en toe blokkerig beeld in opnames van Murdoch Mysteries.

Gek genoeg andere series die ik ook opneem van BBC First nog niet bemerkt.

Ik neem alleen op dan BBC First. Kijk nooit naar de zender zelf ‘op moment van uitzending’.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 februari 2025

Het kan zijn dat dit geen KPN probleem is, want bij Ziggo heb ik dit in ieder geval bij BBC-First ook. 

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 11 februari 2025

Welkom kruis gebruiker ​@HanW .

Dat ben ik dan weer op de Ziggo community (Peterg2) 😐

• Topper
  • 12 reacties
  • 12 februari 2025

Hier ook alleen problemen met bbc first, af en toe stilstaand beeld en blokjes.

Dit heeft niets te maken met thuis situatie, want dan had men ook problemen met andere zenders en omdat dit probleem bij kpn en ziggo voorkomt zit het probleem waarschijnlijk in de media gateway.

Dus het zou fijn zijn als men dit op pakt als een storing en gaat kijken bij de bron van het signaal.

R.V

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

Daar ben ik het mee eens!

@KPN: kunnen jullie dit verder oppakken? Wellicht samen met Ziggo als concullega's?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik heb de vraag intern uitgezet!

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 17 februari 2025

De blokjes zijn er nog steeds om de 'zoveel' tijd. Wel meermaals per uur.

Ik heb ze ook geconstateerd bij NLziet op BBC First!

Er er is ook een en ander op de Ziggo community te vinden!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik heb reactie ontvangen dat dit bekend is en dat het in onderzoek is.

• Topper
  • 13 reacties
  • 18 februari 2025

Hier ook sinds een week bijna alle opnames via bbc first blokkerig en stilstaand. Kabel vervangen en alle resets zoals hierboven beschreven uitgevoerd.  Geen positief resultaat.  Graag een reactie in deze.

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 19 februari 2025

Zie mijn eerdere reactie hierboven ​@safety101 .

Het zit bij de zender. Derhalve zijn alle acties thuis zinloos.

De blokjes op BBC First verschijnen bij KPN, NLziet, Ziggo op hetzelfde moment. En vast ook bij andere providers. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Ook bij mij Kpn is er haperend beeld en blokjes af en toe op BBCFIRST; het doet zich oók voor bij gewoon naar deze zender kijken ben ik nu achter! Ook ik heb al alle bovenstaande geprobeerd. Ergens is iets niet goed. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
Denise van KPN schreef:

Ik heb reactie ontvangen dat dit bekend is en dat het in onderzoek is.

Zoals ik hierboven ook al zei, is het probleem bekend en is het in onderzoek.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025

Hier hetzelfde probleem, alleen met bbc first. Bij ons een veel bekeken zender. Heb updates gedaan van kpn tv+ kastje, nieuwe kabel gekocht en zelfs super wifi van kpn (wat achteraf onnodig was, want wij hebben kastje verbonden met een kabel). Alles geen resultaat. Het moet dus wel aan de zender zelf liggen. Hoop dat het snel wordt opgelost. Wel fijn te weten dat anderen het ook hebben. Kan ik voorlopig stoppen met van alles te proberen. Wel zonde van het geld van de investeringen. Wij hebben de kpn tv+box diw7022. 

PeterG
Superuser
  • 61126 reacties
  • 26 februari 2025

Alle handelingen zijn zinloos, ​@intered59 

De storing doet zich, op exact dezelfde momenten, voor op ook Ziggo, NLziet en via Canal+/satelliet.

Ik neem aan dat BBC Benelux inmiddels op de hoogte is.

• Topper
  • 19 reacties
  • 26 februari 2025

Ik ondervindt dezelfde problemen.

Zowel bij terug- als ook opnames bekijken

Heb alles bekabeld aangesloten.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 1 maart 2025

Hoop dat er een oplossing komt. De storing - alleen bij BBC First - begint steeds slechter te worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed nieuws:

Er is de terugkoppeling ontvangen dat kwaliteitsproblemen m.b.t. beeld en geluid op BBC First verholpen moeten zijn sinds 5 maart 2025 (gisteren).

Opnames op BBC First gemaakt na gisteren 5 maart om 14:00 uur werken ook weer goed.

• Topper
  • 19 reacties
  • 6 maart 2025

Top👍

Reageer