Skip to main content

Ik heb ook een 4K ontvanger (nog niet op een 4K TV trouwens, die komt binnenkort). Ik heb flikkerend beeld bij een aantal zenders (o.a. Comedy Central en Discovery) en YouTube. Deze zenders zijn niet te kijken. Mijn versterker geeft wel het geluid door, maar het beeld flikkert alleen maar met sneeuw of is helemaal zwart. 

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt. 

Hallo @Viertakter Dat is gek, natuurlijk. Bij de andere zenders is alles wel normaal? Heb je één of meerdere ontvangers in huis, en zo ja: vertoont de andere ontvanger dezelfde problemen? Heb je 'm al eens een reset gegeven, waarbij je de software ook opnieuw inlaadt? Zou je dat eens willen doen: bij stap 2 staat uitgelegd wat er moet gebeuren. 


Hallo @Viertakter Dat is gek, natuurlijk. Bij de andere zenders is alles wel normaal? Heb je één of meerdere ontvangers in huis, en zo ja: vertoont de andere ontvanger dezelfde problemen? Heb je 'm al eens een reset gegeven, waarbij je de software ook opnieuw inlaadt? Zou je dat eens willen doen: bij stap 2 staat uitgelegd wat er moet gebeuren. 


ik heb maar 1 ontvanger. De andere zenders zijn wel normaal. Ik heb gisteren alles gereset zoals beschreven. Dat had geen effect. Toen heb ik het KPN-kastje direct op de TV aangesloten ipv via de versterker. Dan blijkt het allemaal wel goed te werken…

Ergens via de versterker gaat het dus fout, alleen snap ik niet waarom de ene zender dan wel goed werkt en de andere niet. Ik heb de resolutie van de KPN-ontvanger al beperkt (heb nu nog geen 4K televisie) maar dat verhelpt de boel ook niet. Het werkt nu dus wel met de ontvanger direct in de TV, maar liever zou ik het allemaal via de versterker laten lopen (wat makkelijker qua bediening van alle andere apparaten en het surround geluid). 


Ha @Viertakter Bijzonder! Dan zit er inderdaad iets in een instelling dwars. Wat voor een versterker heb je? Volgens mij is iemand als @PeterG hier wel aardig in thuis. Heb jij ideeën? 


Heb je de uitvoer van HDMI op de ontvanger al eens ingesteld op 1080i ? Zal nu wsl op automatisch staan. En mogelijk dat de permanente instelling van HDR roet in het eten gooit op een TV die geen HDR heeft.

Dan is 't nog een paar maanden geduld, in de nieuwe software kan HDR ook uitgezet worden.

Best ook kans dat het een ‘communicatieprobleem’ met de huidige tv is.

Heb je geen 4k pakket (691 t/m 693), dan zou ik (bijna) hopen dat @Bart_ de 5202 voor de 2260 of 2952 kan omruilen. Ook al neem je een 4k tv, dan nog zijn die 3 zendertjes niet aan te bevelen. Alleen Insight, LoveNature en Xite zijn in 4k beschikbaar.
Ik heb een fantastisch mooi beeld hier. 43 inch Samsung UHD, met een Arris vip2952 op 1080p50. Youtube doe ik in 4k via de app in de tv zelf.

Nota Bene.

Bij KPN is TV kijken ook mogelijk via de app en tablet en smartphone. Deze ondersteunen Chromecast.
Verder kan het via een laptop (tv.kpn.com) en die heeft een HDMI uitgang :wink: en als je de browser Chrome gebruikt kan je ook dan Chromecast naar je tv gebruiken.
Verder zit er in Samsung en LG tv's van af bouwjaar 2017 de KPN ITV app.


Heb je de uitvoer van HDMI op de ontvanger al eens ingesteld op 1080i ? Zal nu wsl op automatisch staan. En mogelijk dat de permanente instelling van HDR roet in het eten gooit op een TV die geen HDR heeft.

Dan is 't nog een paar maanden geduld, in de nieuwe software kan HDR ook uitgezet worden.

Best ook kans dat het een ‘communicatieprobleem’ met de huidige tv is.

 

De versterker is een Pioneer VSX-326. 

Ik heb de ontvanger inderdaad ook al geprobeerd standaard op 1080i, omdat ik vermoedde dat ‘automatisch’ via de versterker wel niet goed zou gaan. Maar dat maakte dus geen verschil. 

Voor nu werkt het dus met de ontvanger op m'n TV aangesloten en het geluid van de TV naar de versterker (alleen moet ik de vertraging van het geluid nog even goed ingesteld krijgen op de versterker). 


Als de versterker optisch met de ontvanger is verbonden kun je in de ontvanger vertraging instellen.

Het is bij de KPN ontvangers inderdaad aan te raden de HDMI direct in de TV te doen en niet via een versterker.

Hier staat het aldus:
ontvanger via hdmi naar tv en tv via optisch (versterker heeft wel CEC maar geen ARC) naar de versterker.

Om radio te luisteren met de tv uit gaat de ontvanger analoog naar versterker.

Versterker schakelt automatisch tussen analoge en optische ingang.


Reageer