Skip to main content

Ik heb al ruim een jaar de kabel van uit het modem naar een fritzbox lopen en van uit de fritzbox naar de tv decoder, de tv zelf een naar een kpn wifi extender. Nooit problemen gehad, nu sinds een goede maand haperend beeld en heel af en toe een blauw scherm met informatie dat de verbinding niet goed is.

Geluid blijft tijdens de hapering gewoon goed doorlopen. Het moet dus wel werken, anders zou ik veel eerder storing hebben gehad, lijkt mij.

Dus, zal het toch aan de extra fritzbox verbinding liggen, of is deze gewoon aan het einde van zijn levensduur. 

Hi @Mrpoel! Een blauw scherm is niet wat je wilt zien, dus even kijken waar dit hem in zit.

Als je vermoed dat het vanaf de FRITZ!Box misgaat, dan kun je dit testen door de TV-ontvanger rechtstreeks bekabeld op je Experia Box aan te sluiten. Gaat het dan wel goed met de verbinding? Zo ja, dan moet je de instellingen van de  FRITZ!Box onder de loep nemen en kijken of de software hiervan een update heeft wellicht.

Neem ook het topic over het gebruiken van een eigen modem even door, daarin noemt wjb ook een hoop tips om te zorgen dat iTV werkt. Hopelijk ben jij daarmee ook geholpen! 


Het is dus niet frequent. De ene dag continue en de andere dag compleet niet, zet ik de kabel gelijk in de kon decoder, dan is er niets aan de hand. Dus, ja. Het zal aan de fritzbox liggen, maar waarom dan niet altijd. 


En hoe benader ik de fritzbox.. Om te kijken voor een update mogelijkheid. 

Dank


@Mrpoel Helder dat het dan inderdaad vanaf de FRITZ!Box misgaat, ook na de tips uit het eigen modem topic?

Wat updates betreft, op de FRITZ!OS pagina heb ik het volgende gevonden: 

Met de functie "Online Update" kun je het meest recente FRITZ!OS voor je FRITZ!Box snel en gemakkelijk installeren. Als de "online update" niet lukt, bijvoorbeeld omdat de FRITZ!Box geen verbinding heeft met internet, kun je de firmware handmatig bijwerken.

Als je in de gebruikersinterface onder "System > Update > Auto-Update" de optie "Notify me about new versions of FRITZ!OS and install new versions automatically" inschakelt, worden toekomstige updates automatisch geïnstalleerd. De automatische update wordt pas enige tijd na het uitbrengen van de update uitgevoerd en gefaseerd verspreid. Een online-update is altijd mogelijk.

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "System".
  2. Klik in het menu "System" op "Update".

    Belangrijk:Als het menu "Update" niet beschikbaar is, is je FRITZ!Box geleverd door de internetprovider. Bij deze apparaten installeert de internetprovider het nieuwe FRITZ!OS automatisch. Daarom is het ook niet mogelijk en niet noodzakelijk om een update te installeren via de gebruikersinterface van de FRITZ!Box. Informatie over de nieuwe versie van FRITZ!OS en mogelijke data krijg je van je provider.

  3. Klik op de knop "Find New FRITZ!OS".
  4. Klik op de knop "Start Update Now".

Welk type fritzbox hebben we het hier over?
Â