Skip to main content

Sinds de laatste dagen haperen de opnames op onze TV (opgenomen programma terugkijken)- ook bij terugkijken (groene knop) uit gids.

We hebben alle stappen doorgelopen (tot en met modem eruit, herstarten, nieuwe software installeren, enz enz). Het probleem blijft.

Dat heb ik dus ook (gisteren een topic geopend). Terugkijken loopt bij mij ook vast via de tablet. Ik vermoed dus een probleem bij KPN.

Gisteravond heb ik iets gekeken op Videoland via het TV-kastje en dat wil prima, terugkijken via de NPO app ook. Het ligt bij mij dus niet aan het internet of het kastje zelf, maar specifiek bij het terugkijken bij KPN.

 


Dit probleem is bij vele. Helaas is er nog steeds geen oplossing. We moeten het er maar mee doen.


Dan zou het op z'n minst handig zijn als dat probleem wordt erkend door KPN, in plaats van de klant mee te geven dat ze het kastje maar moeten herstarten.

Het valt me op dat ze nooit zo'n moeite hebben met prijsverhogingen, daarentegen. Die functie werkt prima. 


@JohnvG

Welke KPN tv decoder heeft u?

Heeft u de storingen nog steeds? 

 

Wij hebben, gelukkig, geen problemen met het bekijken van opnames.

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12?


Hoi @JohnvG, de opnames lopen dus niet lekker. Dat is niet fijn. 

Gaat het om alle opnames of enkele?

Welk type tv ontvanger heb je?

Verder heb je de ontvanger al een reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen. Dat is wel balen. 


Alle boxen hebben een ethernet kabel als verbinding. Alle decoders zijn van het type.

Arris VIP2952 V2


Als ik me er even mee mag bemoeien, ik heb dat dus ook met terugkijken in de KPN app. (Dat hij vastloopt).


@Herfstlicht

Dat is heel wat anders, s.v.p. een eigen topic hiervoor starten.

KPN ITV app is niet hetzelfde als kijken via de KPN tv decoder.

Voorkeur geef ik altijd aan de KPN tv decoder (beter beeld en stabieler). 

 

@JohnvG

Toen ik de Arris 2952 nog had, had ik dat ook wel eens (regelmatig).

Enige optie die hielp was de spanning eraf halen. (met de schakelaar achterop uitzetten, 1 a 2 minuten wachten en weer aanzetten en laten opstarten). 

Loopt live tv wel goed? 

 

Wat je ook kan doen, is overstappen op het nieuwe abonnement KPN tv+, zie hier.

Dan krijg je de DIW7022 (deze werkt overigens niet goed via een DVS).


@Herfstlicht

Dat is heel wat anders, s.v.p. een eigen topic hiervoor starten.

KPN ITV app is niet hetzelfde als kijken via de KPN tv decoder.

Voorkeur geef ik altijd aan de KPN tv decoder (beter beeld en stabieler). 

 

@JohnvG

 

 

Misschien moet je even beter lezen. Ik heb exact hetzelfde probleem als topicstarter. Maar niet alleen via het kastje, ook via de app. Terugkijken loopt via beide wegen vast. En als terugkijken via de app "iets heel anders" is, vraag ik me af waarom de app dan precies wist waar ik gebleven was met kijken via het kastje en waarom de boel ook daar vastliep.

Daardoor denk ik dus dat het probleem niet zozeer in het kastje alleen hoeft te liggen.

Opnieuw opstarten en een frisse start hebben bij mij niet geholpen.


 

Misschien moet je even beter lezen. 

Ik heb gelezen, maar je schijft zelf KPN app. 

En niet beledigen s.v.p. (ik kan heus wel lezen hoor).😣😣

 

Als ik me er even mee mag bemoeien, ik heb dat dus ook met terugkijken in de KPN app. (Dat hij vastloopt).

En hier staat echt heel erg duidelijk: “KPN app”  @Herfstlicht 😣😣

 

Dus je hebt ook de Arris VIP 2952 begrijp ik.

Dan zelfde tip als ik aan @JohnvG heb gegeven. 

 

Lukt niets, dan 0800-0402, gratis, bellen.

 

P.S.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN. 😉😊

En ik probeer zoveel mogelijk mede klanten te helpen. 


@Bart_Z resets zijn al meedere keren gedaan.
Ben in het bezit van 3 Arris 2952 V2 decoders en op alle decorders doet het zich voor dus ik den dat het eerder een issue is met het streamen aan zich dan daadwerkelijk aan de TV decorder.
Het is natuurlijk van de zotte om het probleem te verhelpen door de decoder uit en aan te zetten. 
Graag zie ik dat er voor dit issue een deugdelijke oplossing geboden gaat worden, zo heeft het opnemen van een serie/programma geen zin.


@JohnvG 

Hoe zijn de KPN tv decoders verbonden met de KPN Experiabox of Box12)

Zit daar iets tussen, een DVS, een Switch, etc.?

 

Ik moet zeggen dat ik met de DIW7022 (KPN tv+ box) (uitgezonderd een storing, maar dat kan gebeuren) geen problemen heb met het kijken van opnames.

 

@Herfstlicht 

Wat betreft kijken via de KPN ITV app, ik had in Duitsland met vakantie geen problemen. 


@joop2011 de decoder zit achter een netgear switch 


Welk type Netgear switch? Ondersteund die IGMP Snooping. Dat is namelijk een essentieel protocol om goed te kunnen terugkijken. 

Je kan eens proberen de switch uit het netwerk te halen, dus even helemaal om te kijken of het dan nog voorkomt. 


@Bart_Z.
Een Netgear PRO Safe Plus Switch GS105E deze zou moeten werken maar doet het ook niet. Ook bij het terug kijken gisteren weer 2x een hapering. Dan stoppen terug naar  tv en dan weer de uitzending opzoeken om verder te gaan. 


@JohnvG 

Aan de switch ligt het niet.

Helaas ligt het aan de KPN tv decoder.

Spanning eraf voor 1 a 2 minuten (met schakelaar achterop) en daarna weer aanzetten en laten opstarten.  Dat help meestal voor een tijdje (soms langere tijd).

 

Of mijn andere optie, overstappen naar nieuw abonnement bij KPN (gratis bellen via 0800-0402) en KPN tv+ nemen. Dan krijg je de nieuwste DIW7022.

 

P.S. wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om te meten. 


Sinds de laatste dagen haperen de opnames op onze TV (opgenomen programma terugkijken)- ook bij terugkijken (groene knop) uit gids.

We hebben alle stappen doorgelopen (tot en met modem eruit, herstarten, nieuwe software installeren, enz enz). Het probleem blijft.

@JohnvG Beste John

Wat ik terug lees is dat je eigenlijk alles al gereset heb wat je kan resetten ,mijn inziens kan je dan nog maar 1 ding doen en dat is de helpdesk bellen en de decoder laten vervangen.

Het feit dat het tot een aantal dagen schijnbaar wel goed werkte moet voldoende data zijn om te concluderen dat deze STB defect is.

suc6


@Bart_Z wat gaat KPN hier nu aan doen? 3x een nieuwe decoder, zo is het snellere (Glasvezel) slechter dan de vorige situatie.


@Bart_Z wat gaat KPN hier nu aan doen? 3x een nieuwe decoder, zo is het snellere (Glasvezel) slechter dan de vorige situatie.

 

Ik denk dat het snelste is om, gratis, 0800-0402 te bellen.

We horen graag of het gelukt is.


Je hebt het ook echt op alle 3 de ontvangers? Want als dat zo is, verwacht ik toch eerder dat er een apparaat in het netwerk zit die het verstoord. 

Wat heb je naast de switch nog allemaal in het netwerk hangen?


Je hebt het ook echt op alle 3 de ontvangers? Want als dat zo is, verwacht ik toch eerder dat er een apparaat in het netwerk zit die het verstoord. 

Wat heb je naast de switch nog allemaal in het netwerk hangen?

hoi Bart zo had ik dat ook niet gelezen eerlijk gezegd.

als het bij inderdaad meerdere STB’s is lijkt er wat anders aan de hand te zijn.

Wellicht even de lijn doormeten en kijken of het modem niet conflicteert ergens mee.

mvg