Skip to main content

Mijn KPN kast is via kabel aangesloten maar hapert of staat regelmatig even een fractie stil, afgelopen zondag met het schaatsen ook last gehad.

Nooit last van gehad wat zou dat kunnen zijn?

 

Rob

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch? Heb je de ontvanger al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Uiteraard bekabeld en rechtstreeks. 
Wat heeft dat met resetten te maken?


Vaak lost resetten een probleem op. Dat is ook het eerste advies wat je  krijgt van de klantenservice. 


Ik heb het eens gehad. Na vervanging modem was het probleem opgelost.


Ga het proberen maar het is incidenteel dus begrijp niet goed waarom de modem een reset moet hebben.

Moet je dan weer alles opnieuw instellen wifi kanaal wachtwoorden enz.

 

 

 

 

 

 

 


Heb je al eens de kabels gecheckt,bv de HDMI kabel vervangen

De tvontvanger is toch geen Motorola?


Ik zou eerst proberen de tvontvanger te resetten zie https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

En aankijken of dat het probleem verhelpt.


Hallo @Rosco2020 Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je dit aangeeft. Fijn om te zien dat je al de nodige hulp van de community hier hebt gekregen. Ik sluit me aan bij wat Tycha al aangaf: als je geen problemen met je verbinding ervaart en enkel met tv-kijken, zou ik eerst de tv-ontvanger een reset geven. Zou je dat eens willen doen? 


Heb ik gedaan vermoed niet dat dit het is, maar we gaan het aankijken het valt me op dat het vaak op de glaszenders NPO 1,2,3 voorkomt.

 

Mijn tv ontvanger en TV haal ik wel vaker van spanning 

 

Wordt vervolgd

 

 

 

 


Ik ben benieuwd, @Rosco2020 Nog even extra: een reset van je ontvanger is iets meer werk dan alleen de stekker eruit halen. Als je kijkt bij stap 2 op de pagina waar Tycha naar verwijst zie je wat je moet doen! 


Hallo @Rosco2020 Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Werkt alles inmiddels weer zoals het moet, of heb je nog hulp nodig? 


Hoi Bart,

 

ik heb de decoder gereset en software opnieuw geïnstalleerd. Tot op heden geen haperingen het is nu afwachten de aanpassingen zijn van het weekend doorgevoerd. 
 

Zal het melden als de haperingen zich weer voordoen bedankt voor je interesse. 
 

 Gr. Rob. 
 

 


Zojuist toch een hapering gehad op kanaal 622.

Uitzending van nieuwsuur


 


Wat jammer @Rosco2020 Ik had goeie hoop. Hoe veel ontvangers heb je eigenlijk in huis: komen de haperingen voor op meerdere ontvangers of maar op eentje? Heb je nog meer haperingen gehad? Ik meet 'm graag eens door vanuit hier. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Zeg dat Bart_heb het nog even aangekeken maar heb de afgelopen weken ook last gehad.

Alles is bijgewerkt in mijn profiel gegevens dus meet deze maar eens uit.

 

 


Dag @Rosco2020  Ik zie eigenlijk niets geks. Al je andere diensten werken verder wel zoals het moet? Heel flauw, misschien, maar wil je alles kabels eens goed bij langs lopen? En heb je tussen je Experia Box en tv-ontvanger nog een switch? Zou je die er dan eens tussen uit willen halen? 

 


Dag Bart, nee er zit geen switch tussen alle kabels zijn destijds door je collega's aangelegd.

Er is ook niets aan veranderd qua bekabeling afgelopen weken blijft ie het doen. 

 

Dus ja wat moet je nu doen….

 


Dag @Rosco2020 Ok, duidelijk. Ik heb echt nog wat meer informatie van je nodig; we willen duidelijk hebben waar het probleem dan precies zit. Werken je andere diensten wél zoals ze moeten? Heb je één of meerdere ontvangers en speelt het probleem op meerdere ontvangers? 

Het kan zijn dat ik je Experia Box moet terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dan vervallen aangepaste wachtwoorden en instellingen. Is dat akkoord? 


Beste Bart,

Andere diensten werken normaal, onlangs heb ik de modem zelf gereset afgelopen dagen weer met regelmaat haperingen met name op de NPO kanalen ik heb zelf het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden omdat jullie het ook niet weten.

Op een gegeven moment ben je ook wel klaar met berichten sturen.

Snap dat je iets moet proberen maar dan toch met Ziggo heb ik destijds ook ellende gehad veel beeld storingen toen ben ik overgestapt naar de KPN dat moet ik nu misschien maar gaan overwegen.

Technieken en ontwikkeling lopen continue door wellicht dat Ziggo nu weer goed werkt.

In mijn optiek wordt er betaald voor een dienst die in mijn ogen niet feilloos werkt terwijl dit in het begin goed heeft gewerkt.

Ik hoor het wel.


Hallo @Rosco2020 Welkom terug en jammer om te lezen dat je na twee maanden weer problemen hebt. Of zijn ze nooit weggeweest? 

Erg vervelend dat je het gevoel hebt dat je niet verder komt. Ik weet zeker dat iedereen je graag wil helpen, maar om dat te kunnen doen is het wel zaak om zoveel mogelijk informatie te hebben. Dat zorgt soms voor vragen en opmerkingen die je misschien wat overbodig voorkomen, maar die echt wel nodig zijn om verder te komen. Als je direct contact wilt kun je uiteraard ook bellen of chatten met de collega's van de klantenservice. 

Dus, ook omdat het nu twee maanden geleden is dat we contact hebben gehad en ik geen tussentijds contact met de klantenservicekanalen zie, kun je me precies uitleggen wat er misgaat? Je hebt het over haperingen op de tv-ontvanger: hoeveel ontvangers heb je? Speelt dit op één of op meerdere? Speelt het alleen met de tv, zijn je andere diensten wel stabiel? Hoe vaak komen de haperingen voor? 

 


Hallo het is niet weg geweest. 
Er is 1 ontvanger modem is op fabriek instellingen gezet. Wat misgaat dat het beeld hapert dus beeld en geluid staat even een fractie stil. 
Het gebeurd meerderen per dag maar wat ik al. eerder melde dat de NPO kanalen er gevoelig voor zijn. Dus als ik hier naar kijk dan heb ik er ook meer last van   Andere kanalen heb ik geen problemen. Dus soms meerdere keren in een paar minuten en dan weer even niets. 
voor mijn gevoel lijkt het wel een buffer hik. 
 

klantenservice moet ik daar contract mee opnemen werkt dat sneller?


Dag @Rosco2020 Zoals net doorgenomen. We gaan er een monteur op af sturen. We hebben al het nodige gedaan om het probleem op te lossen en via enkele metingen en hulp op afstand krijgen we het ook niet voor elkaar. Vandaar de keuze voor een monteur, die vrijdag bij je langs komt. Ik lees natuurlijk graag hoe het afloopt! 


Afgelopen week is de monteur langs geweest alles staat goed heeft iets met de glasvezel kanalen te maken? De storing is ook opgemerkt door de monteur en gaat het doorgeven aan de TD van de KPN

Tv-kastje is wel opnieuw gereset voor de zekerheid.

 

Het is nu even verder afwachten.

 

 

 


Hallo @Rosco2020 Dank voor de update! Ik ben benieuwd naar het vervolg. Hou je ons op de hoogte? 


Goedemorgen @Rosco2020, aangezien Bart vakantie heeft, reageer ik in jouw topic. Ik ben wel benieuwd hoe alles gaat sinds het bezoek van de monteur. We horen het graag van je!


Reageer