Skip to main content

Sinds gisteren problemen met mijn Arris vip

netflix kijken geen probleem gewoon tv kijken loopt steeds vast.

sinds dit weekend via kpn de fritzbox ontvangen en aangesloten en alles werkte prima tot gisterenavond. Ik heb nu de experiabox weer aangesloten en daar hapert het beeld ook soms, wel minder dan de fritz.

hopelijk kunnen jullie op afstand nog wat voor me betekenen, want tv kijken op deze manier is een drama.

 

ps waar vind het nummer van de tech desk want die is voor mij niet te vinden in mijn kpn.


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Dag @marcel41. Van harte welkom hier. Haperend beeld kan behoorlijk irritant zijn. Je geeft aan dat het probleem speelt op je Arris tv-ontvanger. Met je andere tv-ontvanger is het beeld wel goed? En je internetverbinding is verder ook stabiel? Hoe is de Arris tv-ontvanger precies aangesloten? Met een kabel of gebruik je een Draadloze Verbindingsset? Indien je gebruikmaakt van een verbindingsset, wil ik je vragen om te testen of het wel goed werkt als je de tv-ontvanger bekabeld aansluit. Wil je daarnaast ook je tv-ontvanger resetten? Ik lees graag of dit heeft geholpen.


Beste Natasja, 

 

bedankt voor je reactie!

de tv is rechtstreeks op de fritzbox aangesloten. Ik heb de ontvanger al een keer gereset maar het probleem blijft. De tv op de slaapkamer heeft hetzelfde probleem. Als ik de experiabox aansluit heb ik geen problemen


Ik heb de fritzbox nog eens opnieuw opgestart en verder alle netwerkkabels eruit gehaald. Daarna het tv kastje opnieuw opgestart en nu lijkt het weer goed te werken. 
hopelijk blijft het zo 😄


Ik heb zojuist de tech desk gebeld en die aardige meneer heeft het probleem verholpen. Het is een bekend probleem en ze zijn samen met AVM bezig om het probleem met de volgende software-update te herstellen.
 

Hij heeft in de fritzbox de IPv6-ondersteuning uitgezet. 👍

 

gr marcel 


Hallo,

Toch te vroeg gejuicht, helaas nu weer hetzelfde probleem. 

De tech desk komt erop terug bij mij.

 

gr


Heb jij toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?


Hallo @marcel41. Bedankt voor je reactie. Beide tv-ontvangers zijn rechtstreeks met een kabel aangesloten op je FRITZ!Box? Dat maak ik nu op uit je berichten. Maar ik begrijp dat je een abonnement hebt op de Tech Desk en daar al contact mee hebt gehad. Het lijkt me goed om je vragen via die weg te stellen. Mijn collega's daar kunnen je meer ondersteuning bieden dan ik als je een eigen modem gebruikt. :slight_smile:


Heb jij toevallig een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Nee die heb ik niet.

 


Hallo @marcel41. Bedankt voor je reactie. Beide tv-ontvangers zijn rechtstreeks met een kabel aangesloten op je FRITZ!Box? Dat maak ik nu op uit je berichten. Maar ik begrijp dat je een abonnement hebt op de Tech Desk en daar al contact mee hebt gehad. Het lijkt me goed om je vragen via die weg te stellen. Mijn collega's daar kunnen je meer ondersteuning bieden dan ik als je een eigen modem gebruikt. :slight_smile:

De tech desk kwam er ook niet uit en heeft het probleem voorgelegd aan een andere afdeling die me terug belde, maar het bleek een helpdesk te zijn voor tv problemen met de experiabox en niet voor de fritzbox.

ik ga binnenkort maar weer een poging wagen .

gelukkig werkt alles nog wel met de experiabox die hier nog stond.

 

de fritzbox huur ik via kpn en daar zit een tech desk abbo bij.


Hallo @marcel41. Jammer dat je er met behulp van de Tech Desk ook niet uit bent gekomen. :disappointed: Als je er met desbetreffende afdeling niet uit bent gekomen, dan zou ik toch adviseren om opnieuw bij de Tech Desk aan te kloppen. Maar misschien dat @wjb ook nog ideeën heeft? :slight_smile: Laat in dat geval wel weten hoe je thuisnetwerk eruitziet. Welke apparaten zijn er aangesloten op de FRITZ!Box en hoe is je tv-ontvanger aangesloten? 


Dag @marcel41. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost (met behulp van de Tech Desk). Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Dag @marcel41. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels is opgelost (met behulp van de Tech Desk). Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


 

Het probleem is hopelijk opgelost.

ik heb eerst contact gehad met de tech desk en daarna zelf uitgezocht welk apparaat het probleem veroorzaakte en dat bleek een WiFi repeater bij de zonnepanelen te zijn. Daar heb ik nu een fritz 3000 repeater geplaatst.

En wat een WiFi signaal!  bijna in het gehele huis  maximale snelheid met de fritzbox 👍

 


Fijn dat je hebt kunnen ontdekken door welk apparaat de problemen werden veroorzaakt. En wat goed om te lezen dat je zo tevreden bent over het WiFi-signaal met de FRITZ!Box. :slight_smile: Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Reageer