Skip to main content

Hallo,

alles al geprobeerd maar beeld bij tv kijken blijft haperen. Geluid gaat wel gewoon door. Gouden hdmi kabel, nieuwe internet kabels, software update, niets helpt. Is alleen bij tv kijken en niet bij Netflix of andere streaming diensten. Internetsnelheid is ook goed in huis. Zowel bekabeld als via wifi.

enig idee wat te doen om dit storende probleem op te lossen?

groet

andre 

Heb je ergens een switch in je netwerk zitten?


Hallo Joep, dank voor je reactie. Ja dat klopt. Er zit ook een switch in mijn netwerk.


Goedemorgen @Andre66 ondersteunt de switch Igmp snooping? Dat is echt wel nodig. 


Dank voor je reactie. Ga ik even onderzoeken. Sowieso dus verstandig om het signaal indien  mogelijk niet  via de switch te laten lopen?


Dat kan wel als de switch als ie maar igmp snooping ondersteunt zoals deze. Gezien de problemen denk ik dat jouw switch dat niet doet. 


Hallo Joep, nou dit is precies de switch die ik heb. Beeld hapert niet als ik rechtstreeks verbinding maak (bekabeld) naar de kpn ontvanger. Via de netgear dus wel. Moet ik dat igmp snooping aanzetten of zo? Hoop dat je me nog wat verder kunt helpen.

 

bedankt


Goeie vraag @Andre66 ik weet niet of je dat aan moet zetten.  Ik dacht eigenlijk dat het meteen goed stond.  Ik vermoed dat een ander forumlid dat weet. Het je ook echt het type met de e erachter? Zonder e ondersteunt ie sowieso geen imgp snooping. 


Hallo @Andre66 als je de switch een fabrieksreset geeft staan automatisch alle instellingen goed.

 


Ok. Ga ik proberen! Dank je wel.


Graag gedaan @Andre66 en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Volgens mij is het iets minder maar het beeld staat nog steeds af en toe even stil helaas 


Heb je toevallig zonnepanelen met een sma omvormer?


Ja die heb ik ook ☺️ kunnen die er mee te maken hebben ?? 😂


Ja want de omvormer kan niet omgaan met igmp snooping.  Trek em er maar eens uit. Kijk hier maar even rond. 


Ga ik proberen! Wederom bedankt voor de snelle reactie!