Skip to main content

Chat sessie is nog steeds waardeloos, je wordt er telkens uitgegooid als iemand wat aan het uitzoeken is.terwijl ik wel telkens om de zoveel seconden even reageer.

 

Ook telefonisch wordt het niet opgelost 

Dus nog steeds niet geholpen met het probleem.

Waardeloos 

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Dan zit je hier goed. Wat is er aan de hand?


Bij opnames hapert het beeld af en toe, bij normaal tv kijken is er geen probleem.

Terug naar fabrieksinstellingen heeft ook niet geholpen.

Ik heb twee tv ontvanger, heb deze onderling ook al verwisseld maar hetzelfde probleem blijft.

 


Hallo @Marcupido. Balen dat je problemen ervaart met het bekijken van opnames. Gewoon televisie kijken gaat wel goed, begrijp ik. Ik raad je aan om het stappenplan voor problemen met opnames te doorlopen.

Edit: Je kunt ook nog proberen om te kijken of je de storing met de DVS kunt verhelpen. Lukt dit niet, dan is mijn advies om óf deze oude DVS te vervangen voor een set nieuwe DVS adapters óf de tv-ontvanger in de woonkamer ook bekabeld aan te sluiten.


Hallo ,

Dit is ook al meerdere keren geprobeerd en helpt niet,

Alle benodigde stappen zijn ook telefonisch al doorgenomen maar geen resultaat.

 

 


Oke, dan ga ik kijken of ik je verder kan helpen.

Ik heb twee tv ontvanger, heb deze onderling ook al verwisseld maar hetzelfde probleem blijft.

Je zegt de tv-ontvangers van plek te hebben gewisseld, maar dat je hetzelfde probleem blijft behouden. Wat bedoel je hier precies mee? Speelt het probleem dan nog steeds op dezelfde locatie of verhuist het probleem mee met de tv-ontvanger?

Kan je mij ook meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Hoe heb je de tv-ontvangers aangesloten op het modem?

Ik hoor graag van je.


Hallo, 

Wij hebben een tweede ontvanger in de slaapkamer staan, heb deze omgewisseld met degene in de woonkamer.

Het probleem blijft hetzelfde in de woonkamer.

Ik weet niet of het probleem zich ook bevindt on de slaapkamer.

De aansluiting in de woonkamer gaat via de 2 x dvs200 degene in de slaapkamer is bekabeld.

 


Ik heb eerder de vraag gehad of er een roodlampje gaat branden op de dvs als het gaat haperen, dat is niet het geval.


Ja maar een dvs 200 is al zo oud en is vaak niet meer geschikt voor het huidige electriciteitsnetwerk.  Ze kunnen niet tegen ledverlichting, dimmer, zonnepanelen etc. Koop een nieuw setje type 1200 dan ben je weer actueel.  Overigens heb je geen garantie dat ze het doen.  Je kunt ze binnen 14dagen terugsturen. 


Ik weet niet of het probleem zich ook bevindt on de slaapkamer.

... in de slaapkamer is bekabeld.

Dan is het wel belangrijk om te weten of het probleem zich ook in de slaapkamer voordoet.


Bedankt voor de toelichting, @Marcupido. Als ik de situatie zo beoordeel, dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in de DVS. Zoals @Joep1965 aangeeft, is de DVS die je nu in gebruikt hebt erg oud. Je kunt nog proberen om te kijken of je de storing met de DVS kunt verhelpen. Lukt dit niet, dan is mijn advies om óf deze oude DVS te vervangen voor een set nieuwe DVS adapters óf de tv-ontvanger in de woonkamer ook bekabeld aan te sluiten.


Dat vind ik wel vreemd omdat bij het live tv kijken geen probleem is.

Ook vindt ik het vreemd dat deze dan oud zijn, hoe moeten wij dit weten? , we hebben dit ooit samen bij het kpn pakket aangeschaft, we krijgen als klant geen bericht dat er verbeterde zijn gekomen, pas als je een klacht stuurt ligt het aan de apparatuur en mogen wij weer nieuwe kopen terwijl de abonnementen al schreeuwend duur zijn. 

Misschien tijd om dan maar eens over te stappen naar een andere leverancier.

 

 

 


Heel vroeger heeft kpn die als kadootje weggegeven inderdaad.  Maar ze zijn uw eigendom dus u moet zelf nieuwe kopen. Wees verstandig en stop met die dingen. Het is een noodoplossing. Data verstuur je via een utp kabel en niet via een stroomkabel. Overigens is het electriciteitsnetwerk de oorzaak van storingen in draadloze verbindingsets.  Werkt het bij provider a niet dan ook niet bij provider b.


Ik kan me voorstellen dat je daar vreemd van opkijkt, @Marcupido. Maar er kan zeker wel verschil optreden bij gebruik van een DVS. Voor het bekijken van opnames is contact met de cloud nodig. Dit vergt soms meer van jouw verbinding dan live televisie kijken. Daarom kan live televisie kijken wel goed gaan, maar ervaar je toch problemen met het bekijken van opnames. Mijn advies zou zijn om tóch naar vervanging van de oude DVS te kijken.