Skip to main content

Beste KPN, 

ik lees zoveel topics over haperend beeld bij terugkijken of na pauzeren. Ook bij ons is het aan de hand. Wij hebben sinds enkele weken kpn, en tot nu toe een slechte eerste indruk. Wij hebben juist voor kpn gekozen omdat wij wilden terugkijken of uitgesteld wilden kijken. Op deze manier is het niet te doen. Graag reactie hoe dit verbeterd kan worden. Alle opties via de ondersteuning gedaan en zonder resultaat. Hopelijk via deze weg wel een reactie/oplossing. Wij betalen nu voor een service die jullie niet kunnen bieden. 
Groet familie van Gelder

Hoi @Gelder12345, welkom hier.

Haperend beeld dus met terugkijken. Dat is geen goede start. Daarbij geef je al veel geprobeerd te hebben. Zo ook het modem herstart en daarna de ontvanger gereset? Dat heeft dus niet geholpen? En hoe is de ontvanger op het modem aangesloten? Rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact? En zou je voor de zekerheid vast jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Dan kan ik meekijken indien nodig. 


Hoi @Bart_Z , 

dankjewel voor je reactie. Om te beginnen hebben we ons profiel aangepast met ons adres en naam. 
Als antwoord op je vragen: de oplossingen inderdaad geprobeerd, en het modem is met draadloze adapters verbonden.

wat we zo raar vinden is dat Netflix en NPO gemist het wel gewoon goed doen en ook terugkijken op de iPad via kpn gaat prima. Het haperen is echt alleen als we een programma gepauzeerd hebben of iets terugkijken. Heb je nog ideeen of oplossingen?

 

vriendelijke groet familie van Gelder 


Ja, dat is wel vreemd inderdaad. Normaal zou je verwachten, of alles hapert of niets. Ik heb in ieder geval vanaf hier nog een actie uitgevoerd, daarbij moet de ontvanger opnieuw opstarten. Ik hoor graag of dat voor verbetering heeft gezorgd.


Helaas heeft het niet geholpen. Zowel het modem als de ontvanger opnieuw opgestart, maar hetzelfde resultaat. Gewoon tv kijken via de ontvanger gaat prima, maar terugkijken hapert enorm. Wanneer we direct via de tv terugkijken via bijvoorbeeld de NPO app op de Samsung tv is het wel vloeiend. En terugkijken via de kpn app op de iPad gaat ook goed. Het is dus specifiek een probleem bij het terugkijken via de ontvanger. Wellicht heeft het met bufferen te maken of met de opname op de server?


Goedenavond @Gelder12345, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of dat geholpen heeft en of het gelukt is?


Beste @fame29 

dankjewel voor je antwoord. Wel vinden we dit een bijzondere manier aangezien wij nieuwe klanten zijn van jullie en het haperen is al vanaf het begin. eigenlijk hebben wij vanaf de start nog niets normaal kunnen terugkijken. Is deze manier van resetten echt de enige manier?


Ja naar mijn weten wel. Er is wel een probleem met de ontvangers, KPN is er druk mee bezig.Link


Heb je ook nog de mogelijkheid om de ontvanger eens tijdelijk te testen door deze rechtstreeks op het modem aan te sluiten met een kabel? Dus zonder kabel om de Draadloze set uit te sluiten? Je zou ook voor de adapters andere stopcontacten kunnen testen. Verder mogen er geen andere strekkers in het stopcontact zitten, maar er mag wel een stekker in de adapter.


Ik ga er vanuit dat het opgelost is aangezien ik geen reactie meer heb gezien.