Skip to main content

Mijn beeld blijft steeds stil staan voor 3-9 seconden en dan gaat ie weer verder. Dit om de 2-4 minuten... Stottert steeds.

WiFi is goed, genoeg snelheid. Heb al wel een kastje van kpn dat minimaal 8 jaar oud is... Maar weer niet of het daar aan ligt. Goeie hdmi kabel ertussen. Dus dat is het ook niet.

Boven ook eenzelfde kastje maar daar geen storing.

TV is 4jaar oud, is een oled

 

Witte stekker wat  rechtstreeks in het stopcontact zit brand / knipperd groen. 

 

 

Wie kent dit zelfde probleem en heeft een oplossing? 

Of overstappen naar andere provider? 

 

Gebruikt u dit soort dingen?

 


Ja dat klopt. 1 in de meterkast, 1 in de woonkamer en 1 WiFi versterker boven voor de tv


Dan is het al een wonder dat het heeft gewerkt.  Het is of voor wifi of voor de tv. Beide kan in principe niet. Sowieso zien we de laatste tijd veel problemen met de draadloze verbindingssets. Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast met ledverlichting en zonnepanelen en die geven problemen met de draadloze verbindingssets.  Het lijkt er dus op dat uw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.  U zou nog kunnen proberen ze alleen voor de tv te gebruiken.  Wellicht dat het helpt. Probeer het en laat even weten of het lukt.


De wifi op de telefoon en tablet is prima.... Ook TV in de keuken dat via WiFi aangesloten is werk.... Alles al 100x gereset. 

Kastjes al omgewisseld van boven naar beneden. Ook dan blijft ie benenden storen. Nu alleen beneden dus nog de storing.

Zelfs de appjes op de oled tv werken niet naar behoren zoals YouTube.

Nu alleen de stekker in het stopcontact, witte kastje dus en daaronder die stekker in het KPN kastje en de stekker van de tv in 't stopcontact. 

2x wifi versterker... 1x boven en 1x in de meterkast. 

Zie foto

 


Zie foto


 


U moet echt af van die draadloze verbindingsets.  Hoeveel van die witte wifiversterkers heeft u?


2 stuks. 1 in de meterkast en 1 boven. 


En blijft dus het beeld steeds stilstaan... Super irritant natuurlijk. 


En et is geen kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer en/of naar boven? Heeft u zowel boven als beneden een tv ontvanger?


Nee geen kabel van boven naar beneden. Ja 2 ontvangers van kpn... Die zwarte kastjes. 


En naar de tv in de woonkamer/keuken is ook geen kabel vanuit de meterkast? 


Nope, naar de kamer met 't witte kastje, dus digitaal, dat is 't stopcontact zit en dan met de kabel naar 't zwarte kpn kastje. 

 


Je hebt toch niet nog deze oude beestjes, de DVS 200? Uit 2010.

 


Ja klopt die heb ik


Nou. Die zijn inmiddels zwaar verouderd. Onvoldoende ontstoord ook.

Vervang ze bij voorkeur door bekabeling ( kost ook geen elektriciteit!). Of een nieuwe set.

Voor 1 ontvanger

Voor 2 ontvangers

 


Dank je. Ik zal ze bellen. Hoop dat het gaat helpen 


Blijkbaar heb je maar 2 jaar garantie op die dvs. Als je nieuwe wilt moet je ze kopen....nieuw kastje, die zwarte kan wel. Deze zal opgestuurd worden. Beste is een kabel vanuit de modem in de meterkast naar het zwarte kastje naar dat is bij mij ongeveer 6 meter dus moet de hele kamer door..... Dat was eerder mooi dat er geen kabel door de hele woonkamer moest.

Deze kabel zal nu worden opgestuurd van 10 meter.... Nou ben benieuwd of't gaat helpen.…

Dus nieuw zwart kastje naast de tv en een kabel 10 meter.…

 

Dvs 1200 kost dus 80 euro.... 

Tja... Betaal al bijna 80 euro in de maand.... Had gehoopt dat ze nieuwe zouden opsturen na 14 jaar trouw lid.... 


Hi @Fctwenteenschede, een DVS is niet noodzakelijk voor de werking van je internet en tv, en wordt daarom ook niet gratis door ons verstrekt, ook niet ter vervanging van eerder gekochte apparatuur buiten de garantieperiode. Daarnaast kunnen wij de werking van een DVS helemaal niet garanderen doordat het stroomnetwerk in jouw woning de bepalende factor is voor een goede werking. Stel dat we wel nieuw opsturen, dan bestaat de kans dat je alsnog storing ervaart. Daarom raden we aan om bij voorkeur alles bekabeld aan te sluiten, op die manier treedt er geen kwaliteitsverlies op 🙂 Ik begrijp dat er inmiddels onder andere een lange ethernetkabel naar je onderweg is, dat is mooi! Daarmee zal je de tv weer goed werkend aan kunnen sluiten. Ik snap wel dat het minder prettig is om een kabel weg te moeten werken, als je dit echt niet ok vindt kan je altijd overwegen om alsnog een nieuw DVS setje aan te schaffen!


Even nog los van de DVS. Ik zie in je plaatje dat je een modem V12 hebt en een Superwifi punt bijelkaar hebt. Dat is zonde want je hebt nu 2 wifi verbindingen bijelkaar. Je kunt de witte Superwifi punt loskoppelen en op een ander plek zetten waar je goed wifi wil hebben.


Okay en hoe kan dat allemaal het beste aansluiten.

IK heb een modem in de meterkast.

2 wifi versterkers

1 zit dus in de meterkast en moet er dus uit

Andere staat bocmven voor de tv. 

Kan ik nu de WiFi versterker naast de tv neerzetten en dan de stroomadapter in 't zwarte kastje en in de WiFi versterker?

Dan heb ik namelijk geen WiFi.

Wat moet ik in de modem qua kabels doen?

 

Kom er niet meer uit


Zie foto

 


Je kunt de lange kabel die we hebben verzonden gebruiken om de versterker aan te sluiten vlakbij de tv, en dan de tv-ontvanger aansluiten op de versterker. Op die manier heb je goede tv én ook goede wifi in de woonkamer 🙂

OM hem aan te sluiten kan je 1 van de gele poortjes van het modem gebruiken. 


Hoe staat het er nu mee @Fctwenteenschede? Is het gelukt om alles werkend aan te sluiten en ervaar je nu geen problemen meer? Hoor het graag!


Werkt nog niet. Modem zit in de meterkast en de tv aan de andere kant van de woonkamer. Kabel van 10 meter is te kort of moet dwars door de kamer liggen.... En dan kan de woonkamer deur niet meer dicht en ook de deur van de meterkast niet...... 

TV stoort nog steeds..... 

Weer alles gereset... Niks helpt

Â