Skip to main content

Hoi allen.

Hier ook een zeer ontevreden kpn klant. Sinds een maand elke dag een haperend beeld en steeds weer het 'protocol' van kpn gevolgd. Geen verbetering. Ben nu eigenlijk op zoek naar een goede reden om bij kpn te blijven. Heb 'm nog niet gevonden,.....😏

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

  

Ik heb een nieuwe tv ontvanger gekregen en sindsdien gaat het helemaal goed.

 

Dank voor jou reactie. Ben niet zo technisch maar heb steeds aangegeven dat het probleem in de ontvanger moet zitten. Ga maar weer eens bellen. Tis heel frustrerend tv kijken.


@Hely 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen).


Hoi joop2011.

Ik heb de VIP5202 als ontvanger (kastje naast tv en verbonden met tv)en de Box12 (in de meterkast). Deze zijn draadloos verbonden met elkaar. Wat bedoel je precies met wat er allemaal tussen zit?

 


Hoi joop2011.

Ik heb de VIP5202 als ontvanger (kastje naast tv en verbonden met tv)en de Box12 (in de meterkast). Deze zijn draadloos verbonden met elkaar. Wat bedoel je precies met wat er allemaal tussen zit?

 

 

Draadloos verbonden met de Box12.

Als dat een DVS is, dan is dat waarschijnlijk de boosdoener.

 

Een DVS is vragen om problemen, omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit.

En vooral IPTV heeft daar veel problemen mee.

Eigenlijk is het 230 volt netwerk hier ook niet voor gemaakt. 


Ik heb idd een DVS , (moest het echt even opzoeken) met 2 adapters. 1 begane grond en 1 eerste verdieping woning. Zit de meeste stabiele oplossing in een bedraad netwerk?


Vaste UTP kabels is altijd het beste.

DVS geeft steeds meer problemen (zoals ik beschreef). 

 

Je hebt de Box12.

Je kan ook een SuperWifi box kopen en die naast de Arris VIP5202 zetten en met een UTP kabel verbinden met de Arris 5202.

Ik weet alleen niet 100% zeker of dit werkt. 

Zie ook hier. (je kan hem bij KPN kopen).


Hoi @Hely, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt als de tv steeds hapert. De DVS kan hierin best wel eens de boosdoener zijn. Zou je de ontvanger eens kunnen testen door deze rechtstreeks met een kabel op het modem aan te sluiten? Blijft het probleem, dan is er meer aan de hand. Is het dan goed, dan is de DVS de boosdoener. Ik ben benieuwd. 


Hoi Bart_Z.

 

Dank voor jou bericht. Zal dit eens proberen. Heb nog wel een kabel liggen. Kom erop terug zodra ik het getest heb. 


Dat is fijn, ik ben wel erg benieuwd. Haal de adapters dan wel even helemaal uit het stopcontact. 


Drie dagen de Box12 dmv vaste bekabeling met de ontvanger verbonden. Dvs uit stopcontact gehaald. Vervolgens drie dagen zonder problemen tv gekeken. Nu drie dagen draadloos tv gekeken....en ook zonder problemen. Dus geen haperend beeld. Lijkt een beetje als na een paar dagen met kiespijn toch maar naar de tandarts gaan,......Ten tijde van de problemen had ik de stekker van de stekkerblok, waarin o.a. de stekkers van de tv en de ontvanger in zaten, in het stopcontact van de DVS gedaan. Die is er nu uit gebleven en zit in een ander stopcontact. Ik weet niet of dit de veroorzaker van het haperend beeld was maar tot nu toe geen haperend beeld meer.👍🏻


DVS’en kunnen ondingen zijn in bepaalde situaties.

Rechtstreeks bekabeld heeft altijd de voorkeur of een degelijke draadloze verbinding via wifi 5 AC of wifi 6 AX @Hely