Skip to main content

Jaren hebben we nauwelijks klachten gehad echter sinds enkele weken hebben we last van Haperend beeld en geluid, voornamelijk bij het terugkijken (we nemen  90% wat we kijken op). Het lijkt steeds erger te worden, reset help niet, en het probleem is op beide Aris VIP5202. Zoals vermeld beide Aris zijn direct bekabeld aangesloten op een Glasvezel verbinding met 200/200 up-en download. Er zijn zelfs opnames bij die ik helemaal niet meer kan terug kijken, zo erg is het geworden.

Ook als men via de Aris bv naar Netflix kijkt is er haperend / schokkend beeld, geluid is meestal wel goed. Het rare is als men direct op de TV (uit 2019) naar Netflix kijkt is het prima, geen haperend / schokkend beeld en prima geluid (Dolby atmos) en 4K

Ben benieuwd naar jullie oplossing(en)

Hoi @MelskeH! Met glasvezel en je TV ontvangers direct op de experiabox zijn er nog weinig variabelen waar het mis kan gaan. In een van je eerdere topics las ik dat je DVS adapters gebruikte. Gebruik je die nog steeds? Dit soort storingen zit hem daar vaak in. Netflix en on-demand content heeft er altijd minder last van omdat je die buffert.


Hoi @MelskeH! Met glasvezel en je TV ontvangers direct op de experiabox zijn er nog weinig variabelen waar het mis kan gaan. In een van je eerdere topics las ik dat je DVS adapters gebruikte. Gebruik je die nog steeds? Dit soort storingen zit hem daar vaak in. Netflix en on-demand content heeft er altijd minder last van omdat je die buffert.

Bedankt voor je reactie: Nee de Devolo's 500 gebruik ik niet meer.


Dan heb ik er niet zo direct een verklaring voor behalve dat we afgelopen week met terugkijken in ieder geval een storing hebben gehad. Zie ook het onderstaande topic: 

Als ik het goed zie heb jij ook een V10a, dan is het mogelijk nog noodzakelijk deze nog een reset te geven.


Ook hier dezelfde soort problemen. Is op 3 april begonnen. Wij hebben haperend beeld als we beide (bekabelde) tv-ontvangers tegelijk gebruiken. Jaren lang geen problemen gehad.

Als de tv-ontvangers haperend beeld geven dan werkt de app op mobile apparaten wel gewoon, met sinds de laatste maanden de gebruikelijke haperingen, die er daarvoor nooit waren. (maar voorlopig 1 probleem tegelijk)

Dus wat is er sinds 3 april gebeurd met het KPN netwerk??  Hier in huis is niets veranderd.

Groet,

Frank

 


Ook hier dezelfde soort problemen. Is op 3 april begonnen. Wij hebben haperend beeld als we beide (bekabelde) tv-ontvangers tegelijk gebruiken. Jaren lang geen problemen gehad.

Als de tv-ontvangers haperend beeld geven dan werkt de app op mobile apparaten wel gewoon, met sinds de laatste maanden de gebruikelijke haperingen, die er daarvoor nooit waren. (maar voorlopig 1 probleem tegelijk)

Dus wat is er sinds 3 april gebeurd met het KPN netwerk??  Hier in huis is niets veranderd.

Groet,

Frank

 

Bij ons speelt het haperend beeld al bij het kijken van 1 Aris ontvanger,

 

Grz Mels


Hoi @Jeroen de Jongh, we denken graag even met je mee!
Had je deze stappen al doorlopen? Oplossen van slecht of haperend beeld Wat kwam daar uit?
Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Hoe zitten je TV ontvangers op de experiabox aangesloten? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder?

Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Volgens mij heb ik alle voorstellen voor de oplossing bekeken, en geen een werkt. 
Situatie: Glasvezel 200/200 naar Experia Box V10a, 1ste Cat6 naar Arris VIP2952 via HDMI naar Marantz AVS SR7010 (4k) en via HDMI naar LG OLED65C7. 2de Cat6 naar Netgear GS108T naar LG OLED65C7. De 3de Cat6 naar de Arris VIP2952 in de keuken. Op de Netgear is ook de Marantz, een Synology NAS-Server, een Popcorn Hour A500 en een Sony Blu-Ray speler aangesloten. Zowel de NAS Server als de A500als de Blu-Ray speler zijn via HDMI aangesloten op de Marantz.

Trouwens: Als ik bv een film kijk via de NAS of de Blu_Ray speler dan heb ik dat probleem niet, nooit en ook nooit gemerkt ook.

 

MVG Mels

 

*admin: verplaatst naar je eigen topic