Skip to main content

Bij het kijken naar opgenomen programma’s en bij het terug kijken van uitzendingen, hapert het beeld en geluid. Er is niet naar te kijken.

Het doet zich voor op alle zenders van ITV KPN .Bij live Tv lijkt voorlopig goed te gaan . De Experiabox V10 al een aantal keren gereset (spanningsloos gemaakt) ook de decoder type VIP2952 software opnieuw geladen en geïnstalleerd. 
decoder is vast bekabeld met de Experiabox V10. Op DSL verbinding (100Mb/s)
Maar het baat niet.

Graag een oplossing hiervoor.

P.S.

Als de beeld kwaliteit van decoder VIP2952 op ‘SD’ wordt gezet ,lijkt het bij opnames voorlopig even goed te gaan.

Goedemorgen @Twan052, welkom op ons forum! Ik heb daar niet direct een verklaring voor. Dat je je ontvanger direc bekabeld aangesloten hebt zitten en gewoon TV kijken ook gewoon goed werkt sluit wel een hoop uit.
Hoe heb je je netwerk ingericht? Gebruik je nog andere apparatuur naast je experiabox? Kun je de rest ook eens ontkoppelen om zo te testen en dat alles uit te sluiten?


Ik heb de experiabox en de decoder gisteren (18 juli 2023) nog gereset via de KPN app op mijn smartphone. Nu lijkt het voorlopig even goed te gaan  met terug kijken en opnames.

Maar vandaag 20juli rond 20.45 Alle zenders zwart behalve Ned 1 , 2 en 3 blijkt een landelijke storing te zijn . Zie alle storingen 

Hoop dat ze het kunnen oplossen en mijn probleem ook weg blijft. 


Gisteravond naar door mij opgenomen afleveringen van de serie Blue lights gekeken. Tot 6 keer tijdens 1 aflevering vastlopen van beeld en geluid. Dit gebeurt de laatzte tijd wel vaker. Voorheen nooit een probleem geweest. Kan het zijn dat de Arris ontvanger verouderd is?


Terugkijken van opnames is bij mij ook een drama. Scherm bevriest om de paar minuten.

 


Hier ook weer. Het is een probleem wat steeds weer terugkeert. Heb er een paar maanden geleden zelf ook een topic voor aangemaakt. KPN krijgt dit kennelijk maar niet onder controle. Vanavond een opgenomen film zitten kijken, en elke 20 à 30 seconden blijft het beeld een paar seconden stilstaan.