Skip to main content

Sinds enige tijd hebben wij last van een haperend/stotterend beeld en geluid bij het zappen/wisselen van zender. Dit gebeurt op beide ontvangers die we hebben. Ook is het internet af en toe erg traag.

Ik heb het modem inmiddels al een keer gereset, software van tv-ontvangers opnieuw geïnstalleerd.  Dit heeft echter niet geholpen. 

Is het modem toe aan vervanging? Deze gaat al een poosje mee namelijk.

Goedemiddag @DCVink, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Kan wel even duren eer ze aan uw topic toekomen i.v.m. drukte.


Ik ben wel benieuwd hoe de ontvangers zijn aangesloten op de experiabox?


Ik ben wel benieuwd hoe de ontvangers zijn aangesloten op de experiabox?

Via een DVS


Daar was ik al bang voor. Zeker in deze tijd, kerstverlichting etc, is het gebruik van draadloze verbindingsets een drama. Ze kunnen sowieso als slecht tegen ledlampen en met kerstledverlichting is dat nog veel erger. Eigenlijk moet je ze niet willen gebruiken. Ze kunnen je hele netwerk verstoren. Ik hoop dat je een mogelijkheid hebt om de dvs te vervangen door goeie kabels. Veel werk maar succes gegarandeerd.


Daar was ik al bang voor. Zeker in deze tijd, kerstverlichting etc, is het gebruik van draadloze verbindingsets een drama. Ze kunnen sowieso als slecht tegen ledlampen en met kerstledverlichting is dat nog veel erger. Eigenlijk moet je ze niet willen gebruiken. Ze kunnen je hele netwerk verstoren. Ik hoop dat je een mogelijkheid hebt om de dvs te vervangen door goeie kabels. Veel werk maar succes gegarandeerd.

De DVS gebruiken we al jaren zonder problemen. Maar sinds Telfort KPN is geworden is het alleen maar slechter geworden. En de problemen waren er al voor de kerstboom er stond. En verder is er ook niets veranderd qua verlichting ofzo.


U vindt hier op het forum heel veel problemen met draadloze verbindingsets. En het heeft helemaal niets met de provider te maken want die speelt hierin geen enkele rol. Ze versturen data via het elektriciteitsnetwerk maar dat is er nooit voor gemaakt. Alleen het type 1200 wil nog weleens werken. de grote vraag is alleen hoelang nog.


Hoi @DCVink, welkom op het forum!

Om eerlijk te zijn heeft @Joep1965 wel een goed punt. Met het gebruik van een DVS kunnen er wel sneller problemen ontstaan. Je zou allereerst eens kunnen kijken of de problemen worden verholpen door het stappenplan op onze site te doorlopen: Problemen met de Draadloze Verbindingsset oplossen.  Helpt dit niet, dan is het handig om de tv-ontvanger eens rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op de Experia Box, zo kunnen we uitsluiten of het aan de draadloze adapters ligt. 

Ervaar je ook nog problemen als de tv-ontvanger bekabeld is aangesloten? Dan kun je het beste even met ons bellen zodat mijn collega gelijk samen met jou één en ander kan testen. Dat gaat via de telefoon makkelijker en sneller. Ons telefoonnummer is 0800 0402 (gratis).