Skip to main content

Goedenavond 

ik heb sinds kort een probleem met mijn tv het beeld hapert en het geluid ook… meerdere keren wat geprobeerd maar helaas. Heb tevens ook contact gehad via de kpn chat de een zegt ik moet een andere experia box nemen heb nu de v10 de andere zegt je moet een dvs 1200 hebben ( heb nu 200) en het rare is het probleem komt en gaat dan heb ik er een week geen last van en dan heb ik er een volle avond last van ik ben even ten einde raad de een zegt dit de andere zegt dat.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste Goku.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het komt alleen nu steeds vaker. Mij is vanmorgen geadviseerd een nieuwe set aan te schaffen (inderdaad DVS1200) Kost we alleen wel €80. Hier meer krijg ik dan wat ik al had en waarvoor ik abonnementsgeld betaal. Ben daar niet tevreden over, maar het lijkt de enige oplossing.


Beste Goku.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het komt alleen nu steeds vaker. Mij is vanmorgen geadviseerd een nieuwe set aan te schaffen (inderdaad DVS1200) Kost we alleen wel €80. Hier meer krijg ik dan wat ik al had en waarvoor ik abonnementsgeld betaal. Ben daar niet tevreden over, maar het lijkt de enige oplossing.

Is je probleem hiermee nu mee opgelost of houd het probleem nogsteeds aan?


Nee hoor de enige oplossing is een kabel trekken. Uw electriciteitsnetwerk is niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets. Met name ledlampen geven dit soort problemen. Ook een telefoonoplader of een niet goed werkende dimmer kunnen de oorzaak zijn. Een electriciteitskabel is gewoon niet geschikt voor het transport van data. 


Nee hoor de enige oplossing is een kabel trekken. Uw electriciteitsnetwerk is niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets. Met name ledlampen geven dit soort problemen. Ook een telefoonoplader of een niet goed werkende dimmer kunnen de oorzaak zijn. Een electriciteitskabel is gewoon niet geschikt voor het transport van data. 

Dus joep1965 jij adviseert gewoon kabels vanuit de experia box naar het kastje trekken?En voor de tv boven (bot gezegt) een gaat door het plafond te boren en zo een kabel trekken naar boven? 
heb ook soms last dat ik onderaan in beeld een vertraagt stukje krijg (horizontaal) dat is 5 minuten en dan is het weg maar wel heel storend…. 


Absoluut!!! Je kan natuurlijk eerst nog even testen met een losse kabel maar eigenlijk weet ik zeker dat het probleem dan opgelost is. Er zijn zoveel problemen te vinden over de draadloze verbindingsets.  Als je een schoon elektriciteitsnetwerk hebt gaat het goed. 2 verschillende fases/groepen wordt al lastiger. Pas nog kwam ik hier iemand tegen die een nieuwe lamp had gekocht. Deed hij die aan dan was en probleem er. Deed hij em uit dan was het probleem er niet. Zeker de wat goedkopere ledlampen geven problemen.


het advies van @Joep1965 zal wel het probleem oplossen

alleen plc over lichtnet word nog veel aangeboden

ethernet via lichtnet massaal aangeboden (stiekem gebruik ik ook een set) voor een camera

deze techniek word zelfs gebruikt om straatverlichting op afstand mee te schakelen

abb heeft ook een knx toepassing met deze techniek

zelf altijd x10 gebruikt die ook weer die zelfde techniek gebruikt

ik gebruik nu knx en hager tebis knx draadloos

al die x10 modules er uit gehaald

het kan werken maar kan ook zo uitval hebben

conclusie utp kabel trekken zoals joep aangeeft

of led lampen en andere “storing bronnen” een probleem op leveren ik denk het niet

het is dat er te veel plc over het lichtnet gaat

 

 


Reageer