Skip to main content

Sinds enkele weken bijna dagelijks storing op beide tv ontvangers. De eerste beneden geeft steeds haperend beeld en geluid. De tweede boven kan regelmatig niet aangezet worden. Ik krijg dan alleen een zwart scherm.

Hoe is dit op te lossen?

Welke ontvangers zijn dat, Motorola's?

En hoe zijn ze aangesloten. Via vaste kabel of DVS stekkers?

Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?


Beste Dennis, ontvangers zijn Arris VIP2952, aangesloten DVS. Voor zover ik weet koperverbinding


Toch weer die draadloze verbindingsets!!! Het blijven ondingen.  Een niet goed werkende ledlamp of telefoonoplader en ze geven problemen.  En dan moet de kerstverlichting nog komen...Kunt u testen met een kabel? Welk type heeft u? 200 of 650 of 1200


Testen met kabels wordt moeilijk. Ik kan het morgen proberen met de ontvanger boven omdat daar ook het modem staat. Ik heb DVS 650


Dat is toch wel één van de nieuwere.  Vervelend is dat ze data versturen via het electriciteitsnetwerk. Dat kan lang goed gaan tot er een apparaat op komt wat niet helemaal goed werkt. Dat kan bij jou zijn maar ook bij de buren.  Het electriciteitsnetwerk stopt immers niet bij de voordeur.  Ledverlichting geeft ook vaak problemen.  Rond de kerst zien we vanwege de kerstverlichting altijd een enorme toename van problemen met de dvs's. Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kan je de dvs beheren en van de nieuwste software voorzien. Als dat allemaal niet helpt dan is het trekken van een kabel nog de enige oplossing. 


Zit de DVS direct in de WCD of in een verlengstuk o.i.d?


Dank je wel Heren, Ik ga jullie opmerkingen uitproberen.


Hi @NReus, bedankt voor jouw bericht. Het is erg vervelend wanneer het beeld hapert als je lekker ontspannen tv wilt kijken. Ik ben benieuwd of de tips die hierboven zijn benoemd, helpen om het probleem op te lossen. Als het met die tips nog niet gelukt is, kan je de tips op deze pagina ook gebruiken: problemen met de draadloze verbindingsset oplossen. 


Hallo Ron, DVS gereset en opnieuw gekoppeld. Werk iets beter denk ik. Reageren nog wel op ledlampen in de huis- en slaapkamer. Dat blijft vervelend. 

Kan KPN daar nog iets aan doen?


Ik ben bang dat wij daar niets aan kunnen doen, @NReus, KPN is namelijk niet verantwoordelijk voor het stroomnetwerk bij jouw thuis. Het enige wat ik in zo'n geval kan adviseren, is om kabels te trekken tussen het modem en de tv-ontvangers. 


Dank je wel Denise voor de reactie. Ik begrijp best wel dat KPN niet verantwoordelijk is voor het stroomnetwerk bij mij thuis. Dat is volgens mij prima in orde. Het kan toch niet zo zijn dat een moderne DVS niet beveiligd kan worden tegen invloeden van Ledverlichting, laders van telefoons e.d.

Je huis weer voorzien van meters kabel is volgens mij toch wel verleden tijd en er moet met de huidige technieken een oplossing zijn. Ledlampen aanschaffen voor minder energie, WiFi en alles draadloos maken en dan bij KPN weer kabels gaan trekken. Ietwat terug in de tijd. ???????


Het stroomnetwerk is in eerste instantie niet gemaakt voor het vervoeren van dataverkeer. Met een DVS wordt dit wel mogelijk gemaakt. Het blijft alleen gevoelig voor storingen, zoals ledlampen. We kunnen een goede werking van de DVS dan ook niet garanderen. Wil je geen last hebben van jouw ledlampen, dan zal je toch echt kabels moeten trekken. Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik kan het niet anders maken.


Dank je wel Denise, inderdaad niet geheel het verwachte antwoord. Jammer dat de DVS daar niet goed werkt. Ik heb via mijn app nog eens gekeken naar informatie op dit gebied maar kan hier niets over vinden. Ook is er destijds met de installatie niets over gezegd.

Ik ga eens navragen bij gebruikers bij andere aanbieders hoe  daar hun ervaringen zijn. Ik ben niet van de overstapservice maar dit zou wellicht een reden kunnen zijnÂ