Skip to main content

Bij mijn ouders kunnen ze geen tv meer kijken door haperend beeld en geluid op de interactieve tv.

Dit is voor het eerst geconstateerd sinds gisterenavond(27-7) en tv kijken gaat dus niet.

Wat ik al geprobeerd heb:

  • Beide tv kastjes(VIP1853 en VIP21952)  geprobeerd en doen exact hetzelfde.
  • Verschillende ethernet kabels geprobeerd
  • internetsnelheid getest op ethernetkabel → ~70mb/s
  • Verschillende hmdi kabels gebruikt
  • ps4 draait soepel op tv, geen haperend beeld en geluid
  • verschillende hdmi poorten geprobeerd
  • powercycle tv kastjes
  • powercycle modem
  • andere monitor aan tv kastje gehangen, gebeurt hetzelfde

Wat me opvalt, na het aanzetten van de itv, krijgen we 1 tot 2 seconden goed beeld en geluid. Daarna valt het beeld stil en loopt het geluid door, of andersom of beide.

Kan toch niet zo zijn, dat wij als enige hier last van hebben?

Mvg,

Frank

 Hallo @Frenske10,

Het beste is om de 1853 even om te ruilen voor een nieuwer model, dat doe je op het adres van jouw ouders via deze servicetool. Daarnaast was er gisteren een storing waar een kleine groep klanten last van heeft gehad. Deze storing is verholpen en ik ben benieuwd of dit nu nog speelt? 
Zowel, zit er ook een draadloze verbindingsset tussen? In het geval van ja, branden de lampjes allemaal wit of een actief huisje? 


 Hallo @Frenske10,

Het beste is om de 1853 even om te ruilen voor een nieuwer model, dat doe je op het adres van jouw ouders via deze servicetool. Daarnaast was er gisteren een storing waar een kleine groep klanten last van heeft gehad. Deze storing is verholpen en ik ben benieuwd of dit nu nog speelt? 
Zowel, zit er ook een draadloze verbindingsset tussen? In het geval van ja, branden de lampjes allemaal wit of een actief huisje? 

thanks voor je snelle reactie.

OK, gaan we de 1853 omruilen.

Ik heb op dit moment de 2952 eraan hangen maar blijft het slecht doen.

Weet niet wat je precies met die draadloze verbindingsset bedoeld,  maar wij hebben gewoon bedraad internet liggen, daarma ook die 70mb/s gehaald.


Hallo @Frenske10,

Met DVS bedoel ik verbindingssets die in het stopcontact zitten en verbonden zijn met de ontvanger. Uit jouw verhaal begrijp dat er een rechtstreekse kabel loopt van ontvanger naar het modem? Bedoel je met een powercycle ook dat je een harde reset van de ontvanger hebt gedaan? Menu → Instellingen → 2x gele knop de afstandsbediening indrukken en kiezen voor '’Installeer'’ of in het oude menu kiezen voor software verwijderen op Ja. 

DVS

 


Inderdaad, ik heb gewoon bedraad en niet die DVS spul ertussen.

 

Nu heb ik gisteren en vandaag geprobeerd de software opnieuw te installeren. Maar hij zegt opstarten 20% en software downloaden lijkt ie helemaal niks te doen.

Zo blijft ie uren aan een stuk staan.. 

 

Morgen ga ik de 2 oude kastjes omruilen voor nieuwe.

 


Moet ik die casette in de onderkant van het tv kastje laten zitten als ik ze terug stuur trouwens?


Moet ik die casette in de onderkant van het tv kastje laten zitten als ik ze terug stuur trouwens?

Ja, dat is de ts module en moet mee terug inderdaad @Frenske10. Heb je niks meer aan, want op de nieuwe zit geen sata aansluiting. Hij hoort ook bij de 1853 dus vandaar 😉.


Hallo @Frenske10 Goed dat je dit hebt gemeld. Ik zie dat Chris je al uitstekend advies heeft gegeven. Die 1853 kan inderdaad gewoon omgeruild worden en ga er vanuit dat dit gelukt is? Hoe werkt de nieuwe ontvanger? En hoe is het met de andere? Kan ik nog iets voor je doen? 


Reageer