Skip to main content

Ik heb het zelfde probleem kortdurende bevriezing van geluid en beeld. Mijn situatie is dat ik geen kastje gebruik rechtstreeks de LG smart tv via UTP kabel aangesloten op de Experiabox. Meerdere keren met de helpdesk gebeld het modem omgewisseld echter heeft niet geholpen. Als ik met NPO app journaal kijk treed het zelfde probleem op kortstondig onderbreking zodat je net een woord of paar woorden mist. Erg vervelend.

Mijn inziens treed het vaker op als ik van een andere zender komt.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Hoi en van harte welkom op ons forum @Mink55!

Korte verstoringen als je tv wilt kijken is niet fijn natuurlijk. Opvallend dat dit gebeurt ondanks dat jouw tv met een kabel aangesloten is op jouw Experia Box. Ik lees dat je al een nieuw modem gekregen hebt en dat je specifiek de NPO app noemt. 

Ik ben allereerst benieuwd hoe andere apps op je tv werken? Denk aan bijvoorbeeld YouTube, Netflix of onze KPN Smart TV app. Ervaar je daarbij dezelfde haperingen of werken deze goed? Als andere apps goed werken, dan raad ik je aan om NPO hier eens over te benaderen. 

Als andere apps hetzelfde vertonen; heb je al een andere ethernetkabel getest tussen je tv en de Experia Box?


Ik gebruik dus de KPN app die geeft dit probleem, als test heb ik de NPO app geprobeerd  ook hier haperingen korte bevriezing beeld en geluid, net genoeg  dat je een woord of twee mist. De KPN app ook reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ook niet geholpen. Andere upt kabel geprobeerd ook geen succes. Als ik eenmaal een poosje kijk dan verdwijnt het euvel. Ook de app op de Ipad geprobeerd dat is helemaal bar en boos. Met name in het begin  stoppen weer opnieuw beginnen dat zo’n 2 tot drie keer. Mijn laatste optie is hogere internet snelheid proberen al hoe wel mijn huidige pakket genoeg zou moeten zijn.


@Mink55 Het speelt op meerdere apps dus, dat is goed om te weten. Het ligt dus niet aan de app maar heeft met de verbinding te maken.

Jouw tv is met een ethernetkabel aangesloten op je modem, klopt dat? Gebruik je internet via internetkabels en via wifi? Welk modem heb je? Hoe werkt je internetverbinding op andere apparaten? Volg ook onze servicetool om je verbinding te controleren eens. Ik ben benieuwd naar wat daar uit komt.


Het ligt gewoon aan de KPN heb hier een Glasvezel liggen en een WiFi signaal waar je U tegen zegt. En een maandkosten aan de KPN waar al je tanden van uit je mond vallen. Anno 2022 lukt het KPN nog niet om gewoon normaal TV beeld door te geven via een Applicatie. Misschien moet ik maar een andere aanbieder overwegen. 


Het probleem is er nog steeds zeer korte onderbrekingen. Op advies de service tool van KPN gebruikt deze vond inderdaad een fout en volgens de app is deze fout opgelost. Wat er mis is is niet duidelijk wel vreemd als ik de tool (app) gebruik er wederom een fout wordt gevonden. Dit is nu drie keer gebeurd op verschillende dagen en tijdstippen. Nu komt het al voor niet aan het begin van een programma maar ergens in de loop, erg vervelend.

 

Â