Skip to main content

ik heb nu ruim een jaar storingen op de tv, het beeld hapert en krijg soms een foutmelding met de boodschap zap naar een andere zender en daarna weer terug. ik ben bij de winkel geweest en die zeggen dat ik moet bellen. als ik bel krijg ik een bandje en een sms naar de website. ik heb alle stappen al uitgeprobeerd maar niets helpt en het word steeds erger. als dit de manier is waarop KPN met klanten omgaat denk ik er sterk over om over te stappen naar een andere provider.

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? 

 


nee, hij zit aan een kabel

 


morgenavond komt er een monteur, die gaat kijken waar het probleem zit. ik denk dat het toch bij KPN moet zitten want de bekabeling hier is zo eenvoudig dat het niet verkeerd kan zijn.


Hoi @Khan60, welkom op het KPN forum. Heel irritant dat je vaak een storing ervaart op de tv door haperend beeld. Dat is niet erg ontspannen tv kijken. 

Heb je voldoende bandbreedte thuis? Op deze pagina kun je zien wat er op jouw adres (technisch) beschikbaar is. Als je boven de 18 Mbit/s uitkomt, moet dat zeker goed komen. Voldoende om tv te kijken op HD-kwaliteit en daarnaast (stevig) te internetten. Meer bandbreedte is nog beter, zie plaatje hieronder:
 

Maak je gebruik van een switch?
Dan is het goed om te weten dat je een switch nodig hebt die IGMP snooping ondersteunt. IGMP snooping zorgt er voor dat een tv-stream (multicast IGMP) alleen nog maar doorgestuurd wordt naar die poorten waar een apparaat op aangesloten is die om de tv-stream vraagtt. Alleen de KPN tv-ontvanger dus. Heb je een switch ertussen zonder IGMP snooping, dan krijg je last van storingen zoals je die hierboven omschrijft. Lees er hier meer over: De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping  


monteur is geweest, bleek dat er nog een splitter tussen zat die met het huidige systeem overbodig is. splitter er nu tussenuit en alles is opgelost.


Ah, daar heb je de boosdoener. Een splitter is tegenwoordig niet meer nodig, en kan zeker storing opleveren. Fijn dat het zo snel is gefixt door de monteur. Nu genieten van goed beeld. Dank voor je terugkoppeling, @Khan60 :)


Reageer