Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag ineens problemen met het geluid en beeld. Inmiddels een nieuwe modem toegezonden gekregen maar helaas nog het zelfde probleem. Na div keren telefonisch contact met verschillende medewerkers helaas nog niets verder gekomen. Nu krijg ik nog een nieuwe tv ontvanger toegestuurd,maar denk dat dit het probleem ook niet gaat verhelpen omdat ik mijn tweede tv ontvanger inmiddels ook al heb uitgeprobeerd. Heb inmiddels al div acties uitgevoerd,ik zal ze nu vermelden.

Nieuwe modem,andere tv,andere tv ontvanger,software opnieuw geïnstalleerd,hdmi kabel vervangen,voeding tv ontvanger,alles opnieuw aangesloten,spanningsloos gemaakt en opnieuw opgestart. Hoop dat iemand me verder kan helpen. Ook heb ik al div keren meegemaakt dat de nieuwe modem zomaar opnieuw opstart.

Mvg,Karel.

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Is rechtstreeks aangesloten met een kabel,die heb ik inmiddels ook al vervangen.

Internet heb ik wel maar weet niet of het signaal voldoende sterks is,of hoe kom ik daar achter.


Heb je glasvezel of koper?


Koper.


Welke snelheid haal je als je bekabeld meet?


Hoe doe ik dat?

Of bedoel je laptop aansluiten en dan speedtest of zo,ben hier niet zo in thuis.


Hoe doe ik dat?

Of bedoel je laptop aansluiten en dan speedtest of zo,ben hier niet zo in thuis.

@Karel G Ja, de laptop aansluiten aan de modem met een UTP kabel, en dan deze link gebruiken. 


Vanmorgen knipperde de modem ook weer dus geen internet maar deze valt nu ook geregeld uit,na opnieuw opstarten weer internet en een aantal keer een speedtest gedaan. Zie de bijlagen.

Internet nu via de hotspot van mijn mobiel,internet is nu ook echt een drama geworden.

 


Een knipperend lampje is geen goed teken. Welk modem heb je en heb je het kabeltje tussen het modem en het israpunt al gecontroleerd of vervangen?


Het rare is dat als ik alles opnieuw opstart de problemen na ongeveer 10 min weer beginnen dat het beeld en geluid gaat haperen. Ik heb de nieuwe kpn box 12 nu. Dat kabeltje van israpunt naar modem heb ik niet vervangen weet niet waar ik een andere vandaan moet halen. Maar kabel is niet beschadigd of zo.


Maar de speedtest zijn dat goede waardes?

Foto 2 kon die geen verbinding maken is toch ook niet goed denk ik.


Ik ga er toch vanuit dat er tussen de centrale en je modem een probleem is. Er zal een monteur moeten komen.  Een medewerker gaat op je topic reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Oké Joep1965 dat zou mooi zijn dat er iemand mee aande slag gaat. Zal mijn profiel invullen.


Karel hier zijn de medewerkers top. Het duurt vaak even want ze hebben het druk maar dan krijg je ook wat. Hou ons op de hoogte. 


Dat ga ik zeker doen.


En 2 uurtjes later is het internet ook weer verdwenen.

 


Dat is wel erg vervelend, heb je eens op de storingspagina gekeken van KPN? Ik ben bang dat er iets buitenshuis niet goed is. 🤔


Daar worden geen storingen weer gegeven.


Wat ik nog wel even wilde vermelden er zijn recent graaf werkzaam heden verricht bij mijn buren voor de deur ivm met een riolering probleem het zou toch niet zo zijn dat er een kabel geraakt is. 


Goed nieuws de storing is verholpen. Via de lokale Facebook pagina kwam ik er achter dat er dus heel veel mensen bij ons in de wijk mensen problemen hadden. Er bleek een printplaat defect te zijn in een van de kasten die hier in de wijk staan. Wat ik toch wel even kwijt wil is dat als er nu zoveel mensen uit een klein gebied bellen met problemen waarom ga je die dan allemaal een nieuwe modem toe sturen in plaats van een monteur die de boel eens gaat onderzoeken. Ze wilde in eerste instantie pas 10 augustus een monteur sturen gelukkig is die gisteren geweest en heeft die het opgelost. Anders zit je gewoon 2 weken zonder tv en internet wat er om de 5 min uitlegt. Maar goed iedereen is weer blij dat het is opgelost. Wil nog iedereen bedanken die de moeite hebben genomen om in dit topic wat neer te zetten.

Mvg,Karel.


Hoi Karel, welkom op het forum. Goed om te horen dat de storing inmiddels verholpen is :)

 Om toch nog even een reactie te geven op je vraag: Bij een kleine storing (qua aantal mensen die er last van heeft) is het juist lastiger om deze te herkennen. Als er een grootschalige storing is krijgen we in relatief korte tijd heel veel mensen die een probleem hebben. Dan kunnen we dit ook snel herkennen als een algemene storing in plaats van individuele problemen. Maar als het om een kleiner gebied gaat dan valt het, tussen de totale hoeveelheid aan mensen die contact opnemen, veel minder snel op. Dus dan volgen we de standaardprocedure waarbij we er van uit gaan dat het een individueel probleem is. We kijken dan ook op dat moment alleen naar de situatie van de klant die belt, meten die verbinding uit, etc.. En daar kan uitkomen dat het systeem denkt dat het in de Experia Box zit (dan sturen we een nieuwe) of dat er een individuele monteur moet komen. Als het sturen van een Experia Box niet helpt is een individuele monteur vaak de volgende stap. Hierdoor kan het bij een storing in een kleiner gebied dus een dag of wat duren voor we weten dat deze er is. Zodra we dan wel door hebben dat het een storing is sturen we ook zo snel mogelijk iemand op pad om het te verhelpen.


Bedankt voor je uitleg @Erik_ ,had nog wel een wifi probleem met de nieuwe modem. Als je verbinding met het wifi netwerk had en je ging dan weg dan maakte de mobiel geen contact meer met het netwerk,ook niet als je handmatig het netwerk en wachtwoord in voerde. Na contact met een mede werker van jullie de netwerknaam en het wachtwoord veranderd en het probleem was opgelost.