Skip to main content

Ik ervaar exact hetzelfde, en dan heb ik modem en ontvanger bedraad aangesloten. Tv/Netflix/opnames kijken: naar verloop van tijd (soms al binnen 10 minuten) gaat het beeld haperen (zwart) totdat hij helemaal vastloopt. KPN heeft (nog) geen oplossing. Een dame van de klantenservice vertelde dat die nieuwe tv ontvangers te vroeg in gebruik zijn genomen.

Ik heb dus ook spijt van mijn overstap naar KPN.

Er wordt dan wel gesteld dat "Gezien je net 2 maanden klant bent zal opzeggen niet lukken als je een jaarcontract hebt afgesloten" maar KPN levert niet wat is overeengekomen, lijkt mij wel een reden om voortijdig en kosteloos op te kunnen zeggen.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Dat is minder. Ik denk dat er zeker in het begin wel wat problemen zijn geweest maar er zijn regelmatig updates en de ervaring leert dat er al veel gedaan is om wat problemen op te lossen. Tv+ draait hier zonder problemen. Neemt niet weg dat er nog wel wat dingen zijn, zoals de ondertiteling.

Hoe ziet het netwerk eruit?


Hoe ziet het netwerk eruit?

Ik zou zeggen: het ziet er goed uit, maar eigenlijk begrijp ik je vraag niet helemaal. Ik heb in ieder geval gelukkig geen problemen met internet mocht dat je vraag beantwoorden.


Nee, maar er zijn een aantal zaken die wellicht wel je problemen kunnen verklaren en mogelijk zijn er ook oplossingen voor.

omvormers, switches, etc. Ook je type modem heeft invloed leert de praktijk.

 


Ik gebruik alleen de door KPN geleverde apparatuur. NT kastje voor het glasvezel, Box 12b en de TV ontvanger.


Ik heb dezelfde spullen. Heb je de tv ontvanger op multicast ingesteld of unicast? HDR of SDR?

Heb je de problemen ook met live tv?

Ik heb al regelmatig zien langskomen dat herstart van het NT kastje ook nog wel eens wilt helpen.


Er staat HDR ingesteld. Ik had eerder al de tip gekregen unicast in te stellen maar na de reset was dit weer multicast. Hij staat nu weer op unicast, ik ben benieuwd hoe het nu gaat.


Dan heb je bij die optie waarschijnlijk ook de optie automatisch de beste kwaliteit aan staan. Welke snelheid internet heb je?


200 Mbit/s, de optie automatisch de beste kwaliteit staat inderdaad aan.


Snelheid zat. Ik neem aan dat je de lijn niet volledig gebruikt als je naar tv kijkt door bijvoorbeeld massaal te downloaden. Met die snelheid en de auto kwaliteit optie zou je eigenlijk altijd op multicast moeten uitkomen. Ik zou die optie dan uitzetten als je de wens hebt om Unicast te kijken.

Normaal is Multicast de gewenste optie.


Hoi @Martin_99, welkom hier. 

Wat irritant dat de ontvanger zwart beeld geeft en vastloopt. Dat is niet hoe het hoort. Hier moet een oplossing voor zijn. 

Je hebt de ontvanger al een reset gegeven? 

Wil je wel aanraden om de ontvanger op multicast te laten staan, dat geeft veel beter beeld en geluid. 

Staat de ontvanger op eco modus of snelle start? Wil je beide opties eens testen?

Hoe is de ontvanger aangesloten op de Box 12? Met een kabel of draadloos? Je kan eens proberen om het andersom te proberen, hoe gaat het dan?


Alle apparaten hebben al een reset gehad. KPN heeft mij nu aangeraden unicast en HDR10 in te stellen. Ecomodus en draadloos zal ik later eens proberen.
Bedankt voor alle suggesties.


En weer een klant met dezelfde problemen en dezelfde nutteloze oplossingen. Het is gewoon een algemeen probleem kpn!!! 


En weer een klant met dezelfde problemen en dezelfde nutteloze oplossingen. Het is gewoon een algemeen probleem kpn!!! 

Er zijn zeker nog wat uitdagingen maar geloof het of niet: er zijn ook klanten waarbij tv+ goed werkt. Ik ben er zelfs zeer blij mee. Ik snap dat er mensen problemen ervaren maar om de aangedragen oplossingen nutteloos te noemen is vind ik wat ondoordacht.


Ik ben benieuwd @Martin_99, benieuwd naar je bevindingen. 


Nog steeds geen verbetering, vandaag heeft de helpdesk aangeraden SDR in te stellen, maar ook dat helpt niet.
Ik heb wel een workaround gevonden: na de beeldproblemen, zonder de ontvanger te herstarten, de weergavemodus wijzigen naar bijv. 720p-50Hz en gelijk daarna weer terug op 1080p-50Hz.
Dat heeft gisteren en eergisteren gewerkt, helaas constateer ik zojuist dat het terugkijken van Het Perfecte Plaatje nu vastloopt...


@ Roy74,

Dat er mensen tevreden zijn klopt vast. De opmerking nutteloze oplossingen daar bedoel ik mee:

Decoder herstarten, op unicast zetten, resetten box, bekabeld aansluiten.... allemaal zaken die gewoon simpelweg niet nodig horen te zijn en het echte probleem niet oplossen. Dit is gewoon klanten aan het lijntje houden terwijl er gewoon serieuze issues zijn met opnames en terugkijken. Dat is gewoon zo gezien de vele reacties. Dat het bij 90% goed gaat prima maar 10% kpn klanten zijn er nog heel veel. 

Zelf heb ik niks dan problemen met de kastjes, 2 tv,'s beide bedraad niks speciaals. Oude kastjes nergens last van en nu ligt het opeens aan instellingen op een tv bv? Kom op zeg. 

 


Sinds vandaag is er een nieuwe update, heb je die al? Gaat het daarna beter?


Ik heb sinds de update de afgelopen dagen zonder problemen tv kunnen kijken 😀


Helemaal top! 

Mocht het weer veranderen, mocht het weer veranderen, dan horen wij het graag. 


Helaas was de vreugde maar van korte duur, afgelopen twee dagen weer hetzelfde euvel. Deze week komt er een monteur langs.


Wat een gedonder ja. Nu komt er een monteur kijken. Ik ben benieuwd. Hoor graag weer van je na het bezoek. 


Ik heb een nieuwe tv ontvanger gekregen en sindsdien gaat het helemaal goed.


Als dat de oplossing is wil ik wel een nieuwe ontvanger . 
Het is een VIP2952 

 


@Martin_99 een nieuwe tv plus box neem ik aan?