Skip to main content

Sinds ruim 1 maand met name in avond verschijnt er pop-up om zender te verzetten, maar op elke andere zender dezelfde pop-up. Draadloze ontvanger van stroom en erop helpt even. Softwareinstellingen zijn aangepast, maar bij overzetten kanaal blijft geluid/beeld stotteren en in avond valt beeld 2x uit. Test met vaste kabel is alles goed. Echter, meterkast staat buiten de voordeur, dus dat is geen optie.

Vraag: zou een (dure) wifiversterker alle problemen verhelpen, of is daarop geen garantie te geven.

Groet, Jorix

@Jorix Welkom op het forum. Wat vervelend om te horen dat je niet stabiel tv kunt kijken. Ik begrijp dat je tv op dit moment aangesloten is met een draadloze verbinding set. Krijg je ook een foutmelding op het moment dat je deze melding krijgt, of brandt er een rood lampje op 1 van de witte adapters? Op het moment dat het met een kabel probleemloos werkt zou het probleem namelijk in de draadloze verbinding set kunnen zitten.

Een wifi versterker koppelen aan een tv ontvanger is technisch mogelijk alleen kunnen wij hierin helaas niet ondersteunen, we kunnen dan dus ook geen garantie geven dat dit de problemen verhelpt. 


Hier hetzelfde probleem, De Arris ontvanger al meerdere keren gereset maar het probleem blijft. In de afgelopen dagen zijn er meerdere keren een soortgelijk probleem gemeld. Maar behalve resetten wordt er niks aan gedaan blijkbaar.


@Jorix Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Dag Rutger, sorry voor de late reactie. Probleem blijft dat beeld bij overzetten hapert en iedere avond bevriest (foutcode zonder nr en regelmatig foutcode 143). Bekabeling zit goed en is nieuw sinds april 2019. Verzetten naar andere zender helpt niet, ook decoder achterzijde uit- en aanzetten niet. Stekker eruit en erin helpt tijdelijk. Van half april tot half oktober geen problemen gehad, sindsdien dagelijks storing. Ik betaal voor keurig beeld, maar heb dat dus niet! Geprobeerd adapters te laten communiceren volgens website. 1 blijft steeds rood. Die eruit gelaten. Die in meterkast brandt wit, die bij tv meestal wit, knippert soms rood. Ook als lampje wit is, hapert beeld en stagneert beeld. Pc doet het zonder 3e adapter gelukkig wel. Heb je nog een advies voor dit probleem, anders moet ik mijn gelukt bij een andere provider proberen.


@Jorix Geen enkel probleem, je kunt niet altijd direct reageren. Bijzonder om te horen dat het probleem sinds half oktober is ontstaan. Is er toen toevallig iets verandert in de woning of in de omgeving? Hebben de buren bijvoorbeeld zonnepanelen gekregen, heb je zelf nieuwe dimmers geïnstalleerd of zelfs kerstverlichting opgehangen? Er lijkt namelijk iets te zijn dat stoort op het lichtnet dat de storingen veroorzaakt. De draadloze versterkers lijken namelijk de verbinding met elkaar te verliezen. Er blijft dus bij opnieuw verbinden ook een rood lampje branden op één van de adapters? De enige oplossing zou dan zijn om deze storingsbron te verwijderen of bekabeld aan te sluiten (al begrijp ik dat dit in deze situatie niet mogelijk is).Â