Skip to main content

Ik meld me hier ook maar even.

Ook bij mij hapert het beeld op mijn LG tv met KPN ITV app. Het verschilt een beetje per dag. De ene keer hapert hij ongeveer 1 keer per minuut. Andere avonden is er echt niet te kijken omdat hij om de 10 seconden stil staat. Het is nooit vlekkeloos.

Alle andere apps werken prima (Netflix, NPO start, Disney+).

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik weet niet of het het zelfde probleem is 

Maar ik ondervind dat ook met de kpn itv app voor smart tv 

Het gaat dan wel om Android tv 

Misschien hetzelfde probleem 

Ik heb in dat topic ook wat filmpjes gezet 

Dat het beeld verspringt 

De lopende balk van rtlz is al helemaal niet vloeiend

Topic 

 


Als ik naar de filmpjes in dat topic kijk, hoop ik dat het bij mij snel ook zo is.

Hier staat beeld en geluid echt seconden lang stil. En dat soms meerdere keren per minuut. Is dan echt niet naar te kijken.


@Brainp 

Kun je ook de lg tv met een netwerk kabel proberen

Ondanks dat de andere apps wel goed werken 

Als een test 


Ik kan dat van het weekend wel eens proberen. Maar zelfs als dat beter werkt is het geen oplossing. Deze tv hangt in de slaapkamer. De dichtsbijzijnde aansluiting zit te ver weg. Ik gebruik niet voor niets de app.

Als ik wel een netwerkaansluiting zou hebben zou ik wel een KPN-box gebruiken. Daar heb ik er nog eentje van liggen.

Ook een draadloze aansluitset (heb ik ook nog liggen) is hier geen optie omdat het stopcontact waar die in zou moeten midden op de muur zit. En incl stekker naar de tv loop je daar dan tegenaan.

Voor deze plek heb ik bewust een LG tv gekocht omdat daar de itv-app voor beschikbaar is en daarmee alleen wifi zou volstaan.

Dat valt dus een beetje tegen...


Klopt het hoort via wifi ook goed te werken 

Ik hoop dat het dan ook opgepakt wordt 

En ook mijn probleem 

 


Ik meld me hier ook maar even.

….

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Aan de ene kant snap ik wel dat dit een apart topic kan zijn. Aan de andere kant gaat dit ook over de itv-app op een LG TV. Door het bij elkaar te houden zou je toch juist kunnen signaleren dat het geen incidenten zijn, maar aan de app zou kunnen liggen?


Hoi @Brainp. Wat vervelend dat het beeld hapert in de KPN smart TV app. Heb je al de mogelijkheid gehad om jouw LG Smart tv bekabeld aan te sluiten en te testen of het probleem daarmee verholpen wordt? Heb je daarnaast onze Wifi Manager al eens gebruik om jouw wifi netwerk te optimaliseren. 


Hoi @Vikash ,

Nee, ik heb hem nog niet bekabeld aangesloten. Ik moet eerst even een kabel regelen die lang genoeg is. Maar zoals al eerder aangegeven, zelfs als dat zou werken, dan is het geen oplossing voor het probleem, want ik kan deze TV niet bekabeld aangesloten laten.

De WIFI manager heb ik wel, meerdere keren, doorlopen. Daar komen wel steeds wat wijzigingen uit, maar het verbetert het beeld op de smart TV app niet.


@Vikash Inmiddels is het me gelukt om de TV met een draadloze verbindingsset aan te sluiten. Hiermee hapert het beeld een heel stuk minder.

Dit is echter geen oplossing voor het probleem omdat deze verbindingsset hier niet kan blijven zitten. Ik heb bewust gekozen voor deze LG TV omdat de KPN ITV-App daarop zou werken. 


Heb je daarnaast onze Wifi Manager al eens gebruik om jouw wifi netwerk te optimaliseren. 

Ik denk dat het probleem in de verbinding zit tussen jouw tv en ExperiaBox, aangezien je met een Draadloze Verbindingsset minder problemen hebt. Misschien toch maar bekabeld aansluiten of d.m.v. onze Wifi Manager bekijken of het mogelijk is om jouw WiFi netwerk te verbeteren. 


@Brainp zoals @Vikash al aangeeft vermoed ik dat het probleem voorkomt uit de gebruikte koppeling (WiFi). 

Stukje toelichting hierop gezien andere apps wel naar behoren functioneren.

Alle overige apps Netflix/Videoland/HBO/etc... 

Betreffen streaming apps waarvan de data al volledig beschikbaar is ( Stond er gisteren ook al b.v ) Hierdoor kunnen deze apps bij voorbaat al data vooruit binnenhalen... ( Bufferen ) 

Bij Live TV kan dit niet omdat het er gewoonweg nog niet is dus dit moet Live doorgezet worden als daar dan op dat moment wat WiFi verlies oid optreed staat hij stil want  er komt niks meer en staat ook niks gebufferd klaar.

Er zijn een aantal oplossingen die zal ik hieronder aangeven op volgorde van "beste permanente" naar "het kan maar"

  • Aanleg vaste netwerkkabel.
  • Gebruik van SuperWiFi om beter Wifi te krijgen
  • Eventueel indien beschikbaar via MoCa adapter ( Netwerk over Coax )
  • Gebruik homeplug voor semi bekabeld.
  • TV na iedere zender wisseling een 5 a 6 seconden pauzeren.. ( eigen buffer creëren ) of kijken vanaf het begin al programma al begonnen is.

 

Nogmaals de laatste optie is vervelend maar werkt wel..  op deze manier creër je een eigen buffer waarop de TV kan terugvallen als datastroom minder is ( Werkt ook niet altijd )

Denk zelf dat de mooiste optie zou zijn in deze je WiFi op deze locatie te verbeteren met SuperWiFi punten.. in deze.. een stabiel WiFi zorg voor stabiele TV...


Ook met een directe internetverbinding hapert het tv beeld met de app. Met name in de avond als er meer gebruikers op internet zitten. 200mbps download 30mbps upload. 


Inderdaad ook met een vaste verbinding rechtstreeks op de modem hapert het beeld. En helaas is dat al vaker gemeld . Ligt niet aan de wifi , want tv is niet met wifi verbonden. Zit hem in de data die binnenkomt,  die is volgens mij niet voldoende of niet snel genoeg. 


@Vorst15 & @Tvbuis Hebben jullie de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt dat? Dan heb je in ieder geval de nieuwste versie. 

Mocht dat niet helpen, kun je vertellen welk merk en type tv je hebt? En kun je zorgen dat jouw profiel van gegevens is voorzien. Dan kunnen wij daar verder in duiken.  


KPN ontkend al lang dat het hun probleem is.  Kennis niveau van hun medewerkers is laag.  Zij werken denk ik met standaard vragen/antwoordlijsten. Binnenkort gaan de tarieven weer met de inflatiecorrectie omhoog…….  het zou zo moeten zijn dat bij geen/mindere service de maandbedragen naar beneden gaan of dat je even niet hoeft te betalen. 

Ik heb glasvezel/200mb.  app hapert op de tv, maar ook op de laptop. etc.   Ik ga een jaartje ziggo proberen.  

DIt gaat trouwens een groter probleem worden in de toekomst met meer smart-tv etc.  De tijd van een KPN kastje is voorbij.  Zouden ze ook van moeten afstappen daar er voldoende alternatieven zijn.

Ik zit nu te kijken naar NPO1 ivm bevrijdingsdag.  Om de ca 5-10 min moet ik even van zender wisselen om beeld te hebben. NPO1 is wel de zender met de meeste problemen die ik kijk. RTL4 bv gaat veel beter.

Netflix/Amazon etc. geen enkele problemen….. 

 

….

 

 

 

 

 

 


Ben er inmiddels achter als je 10 sec later kijkt het wel goed blijft gaan. Blijkbaar gaat het bufferen niet echt lekker bij de app. 


Wat een flut kpn App is dit op de LG TV. Op een iPhone werkt het goed op hetzelfde WiFi netwerk. . Gaat KPN dit eens een keer oplossen. Speed test , top resultaten, Netflix geen enkel probleem. Ik kan niet bekabeld naar het modem en denk ook niet dat dat de oplossing is. WiFi is gewoon perfect maar de app van KPN werkt op LG voor geen meter altijd haperen. Dus ook maar weer Ziggo binnenkort denk ik.Â