Skip to main content

Hallo,

Sinds lange tijd hebben wij haperend beeld op twee TV’s. Nu is bijna alles vervangen. IGMP staat aan op alle routers en oude en kapotte switches zijn vervangen die dit niet ondersteunden. 

Nu zijn er nog steeds twee TV’s die haperen. Er is met behulp van dit forum al veel verbeterd. Netflixen via deze TV’s gaat prima. Internet is dan ook razendsnel. 

Wat mij opvalt als ik naar de router informatie kijk, dat de twee KPN kastjes die problemen hebben geconfigureerd staan als 100Mbit. Alle andere staan geconfigureerd als 1Gbit.

Probleem kastje / haperend beeld:

LAN 1→ 100 Mbit/s

VIP2952-DD7A7B

Kastje zonder probleem / geen haperend beeld:
LAN 2→ 1 Gbit/s
VIP2952-DBF273

In meterkast => Fritz!Box 7590 => Fritz!Box Repeater 3000 => VIP2952-DD7A7B => One Connect  => Samsung Q90.

Is dit iets van het KPN kastje die 1Gbits niet ondersteunt of gaat het om het laatste component (kabel)?

LAN-verbindingen worden met maar 100 Mbit/s tot stand gebracht | FRITZ!Box 7590 | AVM Nederland

Groeten,

Marco

 

De tv ontvangers hebben aan 100mb meer dan genoeg. Staat er bovenop het probleem kastje toevallig Motorola? Of Arris


Hallo,

Het zijn allemaal Arris kastjes.

Groeten,

Marco


We denken graag met je mee, @Mels Bergmans!

De tv-ontvangers hebben, zoals DennisA78 ook aangeeft, inderdaad voldoende aan 100 Mbit/s, dus dat zou de oorzaak niet mogen zijn. Ik heb een aantal vragen voor je om de situatie helder te krijgen, zodat we beter kunnen meedenken.

  1. Heb je de stappen die op de pagina van AVM staan beschreven ook al geprobeerd? Zo ja, wat kwam hier uit?
  2. KPN kastjes, bedoel je daarmee de tv-ontvangers?
  3. Heb je de Fritz!Box 7590 via KPN in bruikleen in combinatie met KPN Service Plus of heb je deze zelf aangeschaft?
  4. Hoe is de Fritz!Box Repeater 3000 verbonden met de Fritz!Box 7590? Is dat draadloos of met een ethernetkabel?
  5. De tv-ontvanger zonder problemen, is die ook aangesloten op de Fritz!Box Repeater 3000 of zit die direct op de Fritz!Box 7590 aangesloten?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!


Hallo Denise,

Bedankt voor de follow up! Mijn setup is hier beschreven:

Ik had mijn oude switch vervangen door een TP-Link TL-SG105E. Deze zou volgens Coolblue én handleiding fabrikant IGMP moeten ondersteunen.

Volgens een andere thread op KPN forum blijkt deze switch dit helemaal niet te ondersteunen!

Na vervanging door een Netgear GS108E werkt alles nu out of the box. Inmiddels heb ik twee Asus routers buiten bedrijf gesteld. Dit maakt onderhoud plegen makkelijker.

Ik heb bij Coolblue een review achter gelaten voor de TP-Link. Het is een prima switch, maar niet geschikt voor IPTV. Er zijn reviews van mensen die zeggen dat dit wél kan met die switch, ook met KPN IPTV. Apart.

Bedankt voor alle tips. Zonder hulp van de KPN moderators op dit forum had ik dit niet kunnen oplossen.

Ik heb overigens geen FRITZ!Box in bruikleen. De vereisten van de switches had ik over het hoofd gezien.

Fijne avond!

Groeten, Marco


Ah, fijn dat het allemaal weer goed werkt na vervangen van de switch. :blush: