Skip to main content

Sinds anderhalve week heb ik een 4k abonnement afgesloten ik kreeg hier bij een Arris 5202 tv ontvanger sinds dat ik deze heb aangesloten heb ik continu haperend beeld dus heb ik toch maar weer mijn oude ontvanger aan gesloten wat kunnen we hier aan doen.


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @BosmanJ .

Heb je bij instellingen-beeldscherm & kwaliteit al eens een andere beeldschermresolutie geprobeerd? Hij staat standaard op Automatisch, maar je kan eens een andere proberen. Bij mij werkt UHD@60Hz bijvoorbeeld  goed. 


Volgens mij heb ik deze instellingen al eens geprobeerd maar zal het nog eens proberen.  ik hoorde wel dat er veel klachten waren van mensen. met de nieuwe software die er in zit met die hdr functie 


Ik heb ook sinds een paar dagen een 5202, en totaal nergens last van, ook niet van de HDR-functie die inderdaad standaard aanstaat. De vraag is of jij de 4k-optie hebt (kanalen 691 t/m 693). Als dat het geval is dan moet je wel een UHD@-resolutie instellen. Maar als je dat niet hebt kun je 't beste beginnen met 1080i (dat is hoe de HD-zenders de studio verlaten).


Hallo ik heb de kanalen 691, 692, 693 ik heb net een 4k abonnement genomen


Hoi @BosmanJ, welkom op het forum!
Om nog aan het bovenstaande toe te voegen wil het vaak ook helpen de “Auto motion plus of trumotion” functie uit te schakelen op je TV.
Dit heeft per merk een verschillende naam maar kan een groot verschil maken!


Helpt allemaal niets deze instellingen het beeld blijft haperen


Ik kijk graag op afstand even met je mee. Zou je kunnen toelichten hoe je TV ontvangers op de experiabox aangesloten zitten? Vind je het goed als ik op afstand ook even meekijk?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Rechtstreeks aan gesloten op het modem

Maar ik heb mijn oude omtvanger er inmiddels weer aan gezet en die is prima. Dus de de 4k ontvanger kan weer in de doos dit is niet wat mvg john


Heb je er wel een voor 4k geschikte HDMI kabel op (gehad)? De oude bij eerdere ontvangers geleverde zijn daar niet heel geschikt voor.

Ik neem aan dat er bij een 5202 ook een 4k geschikte HDMI kabel wordt meegeleverd.


Van alles al geprobeerd maar niets helpt mvg John

 


Ik neem aan dat er bij een 5202 ook een 4k geschikte HDMI kabel wordt meegeleverd.

Dezelfde als bij de 2952 etc.


De HDMI kabel die er bij zit heb ik gebruikt maar de ontvanger geeft geen fijn kijkplezier 


Ik denk dat het een HDR conflict is.

Laat HDR uitzetten op je decoder. Hoe lees je hier.


Hoi @BosmanJ, zoals @PeterG noemt kan dit heel goed een HDR probleem zijn. 
Het is inmiddels al een paar dagen later, heb je de stappen die hij noemt al kunnen doorlopen of een andere oplossing kunnen vinden?


Hallo Thomas ik heb mijn oude zwarte digitale ontvanger er al weer een tijdje aan de nieuwe 4k ontvanger ligt in de kast gebruik ik niet meer laten ze bij kpn er eerst maar voor zorgen dat de ontvanger stabiel Word.