Skip to main content

Na een verplichte overstap van Telfort naar kpn  is tv kijken een ramp. Gromecast aangeschaft om via interactieve tv te kijken maar ook dit werkt niet goed. Beeld staat regelmatig stil of beeld word zwart. Verder kijken op mobiel of tablet ook niet of zeer slecht

Welk modem en welk type ontvanger heb je? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld?


Zit nu gromecast achter de tv. Die werkte wel en ook weer niet met interactieve tv van kpn. 


Het moet natuurlijk gewoon goed werken. Ik ben benieuwd naar de antwoorden op mn vragen. 


Vreemd genoeg kan ik wel YouTube casten en dan de WiFi verbinding verbreken zonder dat dit wegvalt. 


Gebruikt u dit soort dingen?

 


Nee die heb ik er achter weg gedaan. Ook daarmee veel storing. Zoals ik al heb gezegd er zit nu een grondcast achter


Gromecast


Welkom op het forum @Peter valent. Je had de tv-ontvanger eerst met de draadloze verbindingsset aangesloten begrijp ik en daarmee had je dat het beeld haperde en zwart werd. Nu gebruik je een Chromecast dus. Gebruik je de tv-ontvanger nu dan helemaal niet, of heb je die met een directe kabel aangesloten op het modem? En hoeveel tv-ontvangers heb je van ons? Als het er meerdere zijn, speelt het op allemaal?
De reden dat Joep en ik je vragen stellen is dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten wat jij ons vertelt. Om met je mee te kunnen denken helpt het als je het uitgebreid uitlegt.


Heb maar 1 tv. Gebruik nu alleen nog de gromcast. Is dus geen directe verbinding. 


Duidelijk, zou je de tv-ontvanger wel weer kunnen aansluiten en kijken hoe het daarmee gaat? Als de tv-ontvanger met een kabel is aangesloten wat je zei, zou je daarmee goed beeld moeten hebben, daar is makkelijker naar te kijken dan naar de Chromecast. En als je deze verbrekingen merkt, wat doet het internet op die momenten dan? Valt dat ook weg, blijft dat werken?


Internet valt ook weg. Gromcast terug gezet naar fabrieksinstellingen dat werkte maar heel even. Kabel naar tv ontvanger is niet mogelijk. Of ik zou deze dwars door de kamer en hal neer moeten leggen om zo een verbinding tot stand te brengen. Dat is dus geen optie. Voor de verplichte overstap van Telfort naar kpn onderbrak de tv wel eens maar nu gebuurt dit dagelijks. Met andere woorden als ik iets echt wil zien is het altijd afwachten of de uitzending te zien blijft. Ik vind dit ronduit slecht. Nu tv een  uur aan en nog geen vijf minuten dat het programma doorloopt. 


Als het internet ook wegvalt veranderd dat de situatie ook, dan kan er meer aan de hand zijn dan alleen de tv waar we tot nu toe naar gekeken hebben. Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan op het modem, gebeurt daar iets met de lampjes of blijven die gelijk? En welk type en model modem (Experia Box) heb je? Zou je daarnaast ook je forumprofiel volledig kunnen invullen, dan kan ik naast jouw antwoorden ook kijken naar de verbinding.


Profiel aangepast. 
gister tv weer gebruikt zonder gromcast. 
deze keer wel langer beeld gehad. 
Nu gebruik ik de mobiele data omdat WiFi niet reageerde. Lampjes branden. 
jullie geven aan dat het beter is de experia box te gebruiken. Jullie adverteren met interactieve tv dat ik dat overal en altijd kan gebruiken. Met andere woorden zou ok dus op zolder een tv neer kunnen zetten met een gromecast of een smart tv en ongestoord tv moeten kunnen kijken. Aangezien het.nu al slecht op de beneden verdieping tv kijken is ga ik er vanuit dat het nog slechter is op een hogere verdieping. 
 


Profiel aangepast. 
gister tv weer gebruikt zonder gromcast. 
deze keer wel langer beeld gehad. 
Nu gebruik ik de mobiele data omdat WiFi niet reageerde. Lampjes branden. 
jullie geven aan dat het beter is de experia box te gebruiken.

De tv ontvanger. Dat zou gewoon moeten werken. Maar hij zou eigenlijk wel bekabeld aangesloten moeten worden. 

Welk merk tv ontvanger heeft u?

Jullie adverteren met interactieve tv dat ik dat overal en altijd kan gebruiken.

Dat kan ook. Als je een goed bekabeld netwerk in huis hebt.

Met andere woorden zou ok dus op zolder een tv neer kunnen zetten met een gromecast of een smart tv en ongestoord tv moeten kunnen kijken. Aangezien het.nu al slecht op de beneden verdieping tv kijken is ga ik er vanuit dat het nog slechter is op een hogere verdieping. 

Dan zou je boven een bekabeld aangesloten WiFi versterker moeten plaatsen.

Heeft u glasvezel? Welke Experiabox heeft u?


Ja ik heb glasvezel

als ik het dus goed begrijp moet je dus alles via een kabel aansluiten. Dus ook je mobiele telefoon om gebruik te kunnen maken van interactieve tv en dan casten naar je tv. Of moet je dan alles met een kabel verbinden. Vroeger was het niet anders kabel naar je antenne die op het dak staat en toen had je geen onderbreking op je tv maar helaas kan dat niet meer. 


Ja ik heb glasvezel

als ik het dus goed begrijp moet je dus alles via een kabel aansluiten. Dus ook je mobiele telefoon om gebruik te kunnen maken van interactieve tv en dan casten naar je tv.

Of moet je dan alles met een kabel verbinden. Vroeger was het niet anders kabel naar je antenne die op het dak staat en toen had je geen onderbreking op je tv maar helaas kan dat niet meer. 

Dat kan nog steeds. Met digitenne. Maar een kabel vanuit de woonkamer naar het dak, kan dat bij u dan? Hoe gaat die kabel dan lopen? Over de muur omhoog, dwars door de verdiepingsvloeren? Dat vind u niet erg, zo'n kabel over de muur? Waarom is de kabel van Experiabox naar tv ontvanger, netjes weggewerkt in een kabelgootje boven de plint wel een probleem? 


Dat is niet de strekking van de opmerking. Nu we alles digitaal en draadloos zouden moeten kunnen doen. Voordat ik glasvezel had gebruikte ik canaal digitaal. Met onweer of sneeuw had je daar ook geen beeld mee. Glasvezel zou mijns inziens dus beter moeten werken. Het uitvallen van WiFi verbinding of slechte verbinding zou alleen als er storing bij jullie is en ook bekend is voor kunnen vallen. Tv kijken op een tablet die je dus niet met een kabel direct kunt verbinden zou dus met interactieve tv wel moeten werken ook die is draadloos en heeft er ook problemen mee


Dat is niet de strekking van de opmerking. Nu we alles digitaal en draadloos zouden moeten kunnen doen.

Wie zegt dat alles draadloos moet? Tv gaat in beginsel gewoon via een kabel. Er zijn alternatieven, maar zoals u zelf al gemerkt heeft werken die niet altijd.

En ook voor goed WiFi door uw huis heeft u een goed bekabeld netwerk nodig zodat u op elke verdieping een versterker bekabeld aan kunt sluiten.

Voordat ik glasvezel had gebruikte ik canaal digitaal. Met onweer of sneeuw had je daar ook geen beeld mee. Glasvezel zou mijns inziens dus beter moeten werken.

Het wel of niet hebben van glasvezel heeft geen enkele invloed op de verbinding tussen Experiabox en tv ontvanger. Of WiFi. Glasvezel ligt buiten uw huis. De problemen die u ervaart zijn binnen uw huis.

Het uitvallen van WiFi verbinding of slechte verbinding zou alleen als er storing bij jullie is en ook bekend is voor kunnen vallen. Tv kijken op een tablet die je dus niet met een kabel direct kunt verbinden zou dus met interactieve tv wel moeten werken ook die is draadloos en heeft er ook problemen mee

 


Met andere woorden op welk apparaat je dus tv zou willen kijken er moet dus een directe verbinding zijn met het modem. geef mij dan eens een oplossing om interactieve tv op een tablet waar alleen een aansluiting aan zit van de stroom kabel te kijken. 


Met andere woorden op welk apparaat je dus tv zou willen kijken er moet dus een directe verbinding zijn met het modem. geef mij dan eens een oplossing om interactieve tv op een tablet waar alleen een aansluiting aan zit van de stroom kabel te kijken. 

WiFi. Een tablet is geen tv. U had problemen met tv. Zo luid de titel van dit topic ook. Vervolgens tv gaan kijken via wifi is niet de juiste oplossing. 


Ja. Heb dus een gromecast achter de tv geplaatst omdat na de verplichte overstap naar kpn tv kijken vele malen slechter is. Dit blijkt dus niet te werken. Die foto van de dvs die jullie lieten zien zoiets gebruikte ik met Telfort en gaf niet zoveel problemen. 


Hoe oud is de draadloze verbindingset die u bij Telfort gebruikte? Is deze niet aan vervanging toe? Bij KPN kun je een nieuwe set aanschaffen. Als deze ook niet werkt, kun je deze binnen 14 dagen terug sturen. Krij je je geld terug. Wel eerst even bellen voor dat je ze terug stuurt: 0800 0402.

Kunt u geen kabel via de kruipruimte aan (laten) leggen?

Is de ontvanger misschien nog een Motorola ontvanger? Deze kan omgeruild worden voor een nieuwer model.


Merk is mij niet bekend achterop staat model hmb2260 arcadyan


Laten we de tablet, Chromecast en telefoons even links laten liggen. Doordat die steeds terugkomen wordt het verwarrend, en is het niet altijd duidelijk wat waar over gaat. Dat maakt het moelijker om met je mee te denken naar de oorzaak. We kijken nu vooral naar de tv-ontvanger (dat is de HMB2260 dus) en de Experia Box. Het bekabeld aansluiten wat Nick noemde gaat specifiek over tv-ontvangers, waarvan jij er eentje hebt dus. Je hebt de ontvanger ook met een directe kabel aangesloten zei je, en dat zie ik ook. In de berichten sinds mijn laatste bericht heb ik nog geen antwoord gezien op onderstaande vraag, zou je ons dat alsnog kunnen vertellen?

Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan op het modem, gebeurt daar iets met de lampjes of blijven die gelijk?

 


Op het moment dat tv ontvanger wegvalt. Knippert tv op de experia box V8. Ook het lampje werelds knippert dan