Skip to main content

Na een verplichte overstap van Telfort naar kpn  is tv kijken een ramp. Gromecast aangeschaft om via interactieve tv te kijken maar ook dit werkt niet goed. Beeld staat regelmatig stil of beeld word zwart. Verder kijken op mobiel of tablet ook niet of zeer slecht

Het lampje werelds? Welk lampje is dat precies? Ik vermoed dat het een autocorrect is van Wireless, maar weet het niet zeker. Dat het tv lampje knippert op de Experia Box is niet erg, dat betekent dat er activiteit is. Voor wireless is dat hetzelfde (als dat het lampje is), dat is goed dat die knippert. Had je de Experia Box al eens helemaal opnieuw ingesteld? Dat kan zoals hier wordt beschreven bij stap 2: Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)?


Heb modem gereset nu afwachten of dit het probleem oplost. 
bij deze wil ik nog wel ff terugkomen op het feit dat je interactieve tv zou moeten werken op een gromecast. Wat is anders het verschil tussen een smart tv en een tv die ik doormidden van een gromecast bedien. YouTube kan ik met dat kastje uitstekend bedienen en geeft geen problemen. 


Ik wacht je bevindingen van de reset ook af :slight_smile:

 

bij deze wil ik nog wel ff terugkomen op het feit dat je interactieve tv zou moeten werken op een gromecast. Wat is anders het verschil tussen een smart tv en een tv die ik doormidden van een gromecast bedien. YouTube kan ik met dat kastje uitstekend bedienen en geeft geen problemen. 

Met de Chromecast stream je het vanaf de app, de app heeft wat minder mogelijkheden dan de tv-ontvanger zelf. Sommige zenders zijn daarmee niet te kijken bijvoorbeeld en van sommige zenders kunnen opnames niet gekeken worden. In beide gevallen omdat we dat niet mogen laten zien via een app. Op de tv-ontvanger zelf zijn die opties er dan wel. Ín het zenderoverzicht kan je zien wat er op de ontvanger te kijken is en als je 'Online tv-kijken (thuis)’ aanklikt zie je wat je via de app kunt zien.