Skip to main content

Hallo, 

Ik heb 2 tv ontvangers; 1 uit 2013 en 1 uit 2014.

Sinds vrijdag veel stilstaand / haperend beeld.

Vanmiddag een nieuwe router van KPN ontvangen en geinstalleerd in de hoop dat het dan over zou zijn. Helaas. 

Kan ik deze 2, volgens mij gedateerde tv ontvangers omruilen voor een recentere versie.

Gr., Rik

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

De buitenkant us wellicht gedateerd maar de software is waarschijnlijk up to date. Welke types zijn het maar bovenal wat zijn de problemen.


2x model HMB2260

aansluiting op tv via hdmi kabel 

sinds afgelopen vrijdag haperend beeld op beide tv’s 

alle tips op internet gevolgd en alle stekkers al meerdere keren losgehaald

tip van KPN voor andere router opgevolgd en inmiddels box 12 aangesloten

1 van de 2 HMB2260 ontvangers blijft hangen op 70 % en komt niet verder. 

de andere ontvanger werkt wel, maar beeld is niet optimaal

 


Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem if heb je draadloze verbindingsets? Zit er een switch tussen?


de kabels voor de ontvangers gaan van de router rechtstreeks naar de ontvangers 

de kabels voor de tv gaan via een gigabit switch naar de tv

geen draadloze verbindingssets; alles gaat via kabels en wandcontactdozen voor ethernet kabels


de tekst die op het scherm komt bij 1 van de ontvangers - als ik de ontvanger aanzet - is:

---------------

Welkom terug bij interactive TV

Opstarten… 70 %

Systeem opstarten


 

Daarna niets meer… 

Beeld gaat uiteindelijk op zwart 

 

 


Suggesties ?


Vanavond de 2 ontvangers van plek gewisseld. Die van boven naar de woonkamer, en andersom.

Ontvanger 1 (nu bendeden) doet het weer normaal; geen haperingen meer… 

Ontvanger 2 (nu boven) blijft hangen op de eerder genoemde 70 % en gaat uiteindelijk op zwart.

Toch maar de ontvangers wisselen ?

 


Lastig. Heb je de bekabeling als gecontroleerd?? Sluiting in een connector kan een rol spelen.  


Ik kan niet in de kabels kijken, maar ze zijn een aar geleden allemaal nieuw aangelegd.

Tot afgelopen vrijdag hadden wij geen problemen, vrijdag begon de hapering op de tv in de woonkamer. Nu ik de ontvangers heb gewisseld kunnen we in de woonkamer tv kijken en boven niet meer. Dat ene kastje doet het dus niet meer. 


Ik stel voor om een nieuwe, recente, ontvanger te sturen, die ik kan testen.

Als dat werkt, dan wil ik ook graag die andere uit 2013 vervangen voor een recent exemplaar.

 


Bel morgen even met de klantenservice 0800-0402.  Dan heb je het snelste resultaat. 


Hallo @Wielaard, als 1 van de 2 aanwezige tv-ontvangers niet meer wil opstarten, kunnen we die vervangen. @Joep1965 heeft als advies gegeven om even te bellen met de klantenservice. Heb je dat al gedaan en heeft dat het gewenste resultaat opgeleverd? 

Mocht je toch nog hulp nodig hebben, mag je ook jouw forumprofiel invullen en een seintje in dit topic geven. 


Begin van de week mijn oude ontvanger mogen omruilen… Het beeld is nu weer normaal… 

Het kostte wat moeite, maar de aanhouder heeft gewonnen… Dank KPN…